CITROEN: INTELIGENTNIEJSZY I BARDZIEJ WSZECHSTRONNY NOWY E-BERLINGO

Citroen odnawia model Berlingo który oferuje nowoczesną, wyrazistą stylistykę przedniej części samochodu oraz nowocesne technologie.

Bardziej niż do tej pory spełnia oczekiwania klientów prowadzących aktywny tryb życia, oferując im jeszcze większy komfort dzięki fotelom Citroen Advanced Comfort oraz systemowi informacyjno-rozrywkowemu oraz najnowszej generacji systemów łączności. Nowy Berlingo zachowuje swój praktyczny charakter i modułowe wnętrze, a także możliwość przewozu do 7 osób.


Zobacz także:

RENAULT: RUSZYŁY ZAMÓWIENIA NA NOWEGO SENIC-A 100% E-TECH ELECTRIC
 

ROZMAITOŚCI


 

Citroen Berlingo to popularny model, który zbudował swój sukces na wszechstronności i łatwości obsługi. Z biegiem lat został udoskonalony pod względem komfortu i stylu, umacniając swój status punktu odniesienia dla rynku w zakresie specjalistycznej wiedzy na temat architektury i przestronności, pomysłowości i praktyczności. Za sprawą Berlingo, Citroen oferuje rozwiązanie, które gwarantuje dużą swobodę i spokój ducha.

Zasięg elektrycznego Berlingo wzrósł do 320 km (trwa certyfikacja cyklu mieszanego zgodnego z procedurą WLTP) dzięki nowemu akumulatorowi LFP o mocy 50 kWh (pojemność użytkowa). Wersja elektryczna to idealne rozwiązanie dla klientów i rodzin, które korzystają z szerokiej gamy możliwości spędzania wolnego czasu i jednocześnie troszczą się o wpływ swoich wyborów na środowisko. To klienci, którzy mieszkają na peryferiach miast lub w małych miasteczkach, ci, którzy chętniej doładowują akumulator w domu i chcą kontrolować swoje koszty eksploatacji.

DESIGN: NOWOCZESNE BERLINGO O WYRAZISTYM CHARAKTERZE

Przód nowego Berlingo został całkowicie przeprojektowany, prezentując nową identyfikację wizualną marki. Bardziej pionowo zarysowany przód, z większymi elementami, wyraża moc i nowoczesność. Osłona chłodnicy i zderzak tworzą całość, na której centralne miejsce zajmuje nowe, owalne logo Citroena.

Po obu stronach logo znajduje się czarny pasek, który nawiązuje do wzoru szewronów, demonstrując dbałość o detale i dodając odrobinę wyrafinowania. W ten sposób logo łączy się z nowymi reflektorami, w których zastosowano nową trzypoziomową sygnaturę świetlną Citroena z jedną pionową i dwiema poziomymi soczewkami, które wyglądają prawie jak ostrza. Sygnatura ta nadaje Berlingo charakterystyczny, technologiczny wygląd.

Pas ten oraz umieszczone na dole kratki tworzą warstwową strukturę przedniej części nadwozia i podkreślają jego szeroki, masywny wygląd wydobywający pewny siebie, zdecydowany charakter. W wersji Advanced Comfort XTR Pack, na środku zderzaka znajduje się aluminiowa ozdobna listwa, która podkreśla jego gotowy do przygód charakter. Wyróżnia się on kolorowymi dekorami w postaci czerwonych elementów ozdobnych z obu stron, które tworzą pionową linię kontrastującą z poziomymi liniami sygnatury świetlnej. Ozdobne elementy znajdują się również na airbumpach, stanowiąc graficzny podpis samochodu i dodając płynności muskularnej sylwetce charakteryzującej się wyraźnie zaznaczonymi bokami.

Relingi dachowe są dostępne w wyższych wersjach wyposażenia, natomiast koła dostępne są w dwóch rozmiarach: 16” i 17”. Opadająca linia tylnej części dachu nadaje samochodowi dynamiczną sylwetkę. Nowe Berlingo jest dostępne w pięciu kolorach nadwozia, w tym w nowych Kiama Blue i Sirkka Green, które stanowią dopełnienie kolorów, takich jak Kaolin White, Perla Nera Black i Steel Grey.

Stylistyka wnętrza ewoluowała w kierunku poprawy ergonomii. Całkowicie nowa deska rozdzielcza wyróżnia się przede wszystkim sporymi wymiarami, które dają poczucie jakości i solidności. Jej design podkreśla technologię, której symbolem staje się nowy, 10-calowy, umieszczony na idealnej wysokości centralny ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz nowy konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników.

W górnej części znajduje się duży schowek Top Box, który powstał dzięki zamontowaniu poduszki powietrznej w dachu. W dolnej części konsoli środkowej, gdzie znajdują się funkcje zmiany biegów i wyboru trybu jazdy, elektryczny hamulec postojowy, przycisk Start i 2 porty USB, powstał również innowacyjny schowek, który można wykorzystać do indukcyjnego ładowania smartfona.

Nowością jest również kierownica, opcjonalnie podgrzewana, z nowym wzorem obręczy, lekko spłaszczonym u dołu i ze zgrubieniem pośrodku, na którym umieszczone jest nowe logo Citroena. Na kierownicy znajdują się też elementy sterujące systemem audio i tempomatem.

ŻYCIE NA POKŁADZIE: KOMFORT CITROENA PLUS PRAKTYCZNOŚĆ

Berlingo to genialny pojazd oferujący pierwszorzędną przestrzeń wewnętrzną i funkcjonalność, dzięki czemu życie na pokładzie jest łatwe i przyjemne.

Nowe fotele CITROEN Advanced Comfort. Z myślą o poprawie komfortu, nowy Berlingo zostaje po raz pierwszy wyposażony w fotele przednie Advanced Comfort. Ta unikalna oferta Citroena wyróżnia się starannie dopracowaną budową ze specjalnymi podparciami bocznymi i wysokiej jakości pianką wypełniającą, gwarantującymi wysoki poziom komfortu. Ponadto, ich specjalna tkanina obiciowa i trójkolorowe wykończenie są stylowe i eleganckie. Pikowania w środkowej części poduszki i oparcia są atrakcyjne wizualnie i komfortowe podczas użytkowania. Całość ożywia kolorowy pas w kształcie litery U na oparciach, natomiast boki foteli podkreślono lamówką w tym samym kolorze.

Trzy indywidualne tylne fotele. Nowy Berlingo łączy optymalny komfort pasażerów z wyjątkową modułowością, dzięki trzem niezależnym, przesuwanym i składanym fotelom w drugim rzędzie. Model jest nadal dostępny w dwóch wersjach nadwozia: M (o długości 4,40 m) i XL (o długości 4,75 m), przy czym ta ostatnia umożliwia montaż dwóch dodatkowych, opcjonalnych foteli w 3. rzędzie. Po złożeniu przedniego fotela pasażera, można uzyskać całkowicie płaską podłogę, a długość ładowania wydłuża się do 2,70 m w przypadku nadwozia w rozmiarze M i 3,05 m w rozmiarze XL – idealnej do przewożenia długich przedmiotów.

Modutop, zawsze na topie! W Nowym Berlingo zastosowano wielofunkcyjny dach Modutop składający się z półprzezroczystej podwieszanej półki, tylnego boxu dachowego, oświetlenia ambientowego i panoramicznego szklanego dachu ze sterowaną elektrycznie roletą przeciwsłoneczną. W sumie, nowy Berlingo oferuje 27 schowków rozmieszczonych w kabinie o łącznej pojemności do 186 litrów.

Otwierana tylna szyba. Rzadka funkcja w tym segmencie, nowy Berlingo posiada tylną szybę otwieraną niezależnie od tylnej klapy, szczególnie przydatną podczas szybkiego załadunku lub rozładunku małych przedmiotów do bagażnika bez konieczności otwierania całej klapy, do schowka Modutop lub na półkę w bagażniku, która może pomieścić do 25 kg.

Taka sama duża pojemność wnętrza, niezależnie od układu napędowego. Modułowa i przestronna przestrzeń ładunkowa nowego Berlingo waha się od 775 litrów (pojemność pod półką, Berlingo w wersji M) do 4000 litrów (całkowita pojemność do dachu, Berlingo w wersji XL). Montaż akumulatorów e-Berlingo pod podłogą oznacza, że pojemność ładunkowa nie zmienia się. Dostęp do Berlingo ułatwia dwoje dużych przesuwnych drzwi bocznych wyposażonych w elektrycznie sterowane szyby.

ŁĄCZNOŚĆ I SYSTEMY WSPOMAGANIA KIEROWCY: PRZYJEMNOŚĆ I WYGODA NA CO DZIEŃ

Nowy Berlingo zyskuje nowy wymiar w zakresie łączności pokładowej dla użytkowników oczekujących, że ich pojazd będzie rozszerzeniem ich środowiska multimedialnego, dzięki dwóm poziomom 10-calowego ekranu dotykowego umieszczonego na środku nowej deski rozdzielczej, z których każdy jest połączony z nowym systemem multimedialnym Citroena, którym można sterować za ich pośrednictwem:

Nowy system informacyjno-rozrywkowy My Citroen Play, wyposażony w 10-calowy ekran, umożliwia słuchanie radia, zarządzanie funkcjami telefonu lub samochodu. Posiada funkcję bezprzewodowego klonowania ekranu, kompatybilną z Apple CarPlay i Android Auto. Ten ergonomiczny ekran umożliwia również wyświetlanie obrazu z kamery cofania. System informacyjno-rozrywkowy jest połączony z nowym czarno-białym cyfrowym zestawem wskaźników umieszczonym za kierownicą.

Nowy system My Citroen Drive Plus, wyposażony w 10-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości. Jest on dostępny w połączeniu z nawigacją 3D z dostępem do Internetu i niezwykle łatwy w obsłudze. Zastosowany w nim system widżetów znany ze smartfonów umożliwia zarządzanie poszczególnymi funkcjami multimedialnymi. Oferuje naturalny, płynny i łatwy system rozpoznawania mowy, zapewniając prawdziwego asystenta pokładowego w Berlingo. Ekran o wysokiej rozdzielczości umożliwia również wyświetlanie obrazu z kamery cofania z funkcją Top Rear Vision. System informacyjno-rozrywkowy jest połączony z nowym 10-calowym kolorowym cyfrowym zestawem wskaźników, ze zoptymalizowanym, konfigurowalnym wyświetlaczem najważniejszych informacji, w tym informacji z systemu nawigacji oraz informacji dotyczących przepływu energii i ładowania.

Na środkowej konsoli zamontowana jest bardzo praktyczna bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Na wyposażeniu znajdują się także dwa porty USB.

Berlingo to rekreacyjny van, który nie ma czego zazdrościć samochodom z „klasycznych segmentów” , ponieważ oferuje aż 18 technologii wspomagania kierowcy, takich jak kolorowy wyświetlacz przezierny (Head-Up Display), adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania z funkcją Top Rear Vision, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy.

Nowy Citroen Berlingo oferuje również udoskonalony system wspomagania parkowania dzięki czujnikom wykrywania przeszkód rozmieszczonym z przodu i z tyłu samochodu, których jest teraz aż 12. Ponadto, obraz z kamery cofania systemu Top Rear Vision jest teraz wyświetlany w wysokiej rozdzielczości na 10-calowym centralnym ekranie nowego Berlingo.

UKŁADY NAPĘDOWE: JESZCZE WIĘKSZA WSZECHSTRONNOŚĆ

Mając na uwadze zagwarantowanie jeszcze większej wszechstronności, nowy e-Berlingo oferuje większy zasięg. Dzięki potężnemu silnikowi o mocy 100 kW (136 KM) połączonemu z nowym akumulatorem LFP o pojemności 50 kWh (pojemność użytkowa) nowy e-Berlingo oferuje obecnie zasięg do 320 km (w cyklu mieszanym WLTP – w trakcie homologacji). Wartość ta jest o 20% wyższa w porównaniu z poprzednią edycją modelu i jest wynikiem znacznych wysiłków mających na celu poprawę efektywności, dzięki czemu e-Berlingo staje się punktem odniesienia w swoim segmencie. Zasięg jest idealnie dopasowany do średniego dziennego przebiegu pokonywanego przez tego typu klientów.

Zasięg można dodatkowo zoptymalizować dzięki nowemu układowi hamowania z odzyskiem energii, w którym kierowca może ustawić jeden z trzech poziomów rekuperacji za pomocą nowych łopatek za kierownicą. Ponadto, nadal dostępne są trzy tryby jazdy: Eco dla zapewnienia maksymalnego zasięgu, Power dla zapewnienia maksymalnych osiągów i Normal. Dodatkowo, innowacyjna pompa ciepła dostępna jako opcja ogrzewa kabinę bez potrzeby korzystania z akumulatora, oszczędzając w ten sposób zasięg.

e-Berlingo jest wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW i może być wyposażony w opcjonalną ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW, ułatwiającą ładowanie. Ładowanie samochodu przy pomocy stacji Wallbox o mocy 7,4 kW zajmuje 7,5 godziny, natomiast w przypadku stacji Wallbox o mocy 11 kW samochód można w pełni naładować w ciągu 5 godzin.

Aby zapewnić jeszcze większy spokój ducha podczas okazjonalnych długich podróży przez cały rok, e-Berlingo oferuje najlepszy w swoim segmencie czas szybkiego ładowania: wystarczy 30 minut, aby naładować akumulator od 0 do 80% na publicznej stacji ładowania o mocy 100 kW. W rezultacie korzysta z akumulatora, którego rozmiar, masa i koszt są optymalne, co zapewnia większą wydajność na krótkich trasach przez cały rok, a jego moc ładowania 100 kW oznacza, że może pokonywać trasy bez żadnego stresu. Wrażenie to jest dodatkowo wzmocnione przez korzystanie z aplikacji e-ROUTES dostępnej w e-Berlingo, która działa jak prawdziwy asystent pomagający zorganizować podróż i dostosowuje się w czasie rzeczywistym do warunków drogowych, korzystania z punktów ładowania na trasie lub zmian poziomu naładowania samochodu.