DAF: NOWE MODELE CF85 ORAZ XF105 JUŻ DOSTĘPNE

Firma DAF wprowadza, jako część programu ATe (Advanced Transport efficiency), specjalne wersje ciągników siodłowych dla popularnych modeli CF85 i XF105. Ich parametry techniczne zostały całkowicie zoptymalizowane w celu uzyskania maksymalnej wydajności i oszczędności oraz możliwie najmniejszego wpływu na środowisko naturalne.

Nowe modele ATe CF85 i XF105 są już dostępne.

Plan maksymalnego zmniejszenia zużycia paliwa wymagał przeprowadzenia badań nad doskonaleniem właściwości aerodynamicznych. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest zainstalowanie kompletu spojlerów dachowych i osłon bocznych w połączeniu z fartuchami bocznymi. Będą one stanowiły standardowe wyposażenie modeli ATe CF85 i XF105. Opony charakteryzujące się małym oporem toczenia również będą należały do wyposażenia standardowego. Występują w rozmiarze 315/70R22.5, aby obniżyć wysokość pojazdu oraz przyczyniać się do zmniejszania oporu powietrza.

Nowe modele ATe CF85 i XF105, są wyposażone w silnik PACCAR MX o pojemności 12,9 litra (moc 340 kW/460 KM w ekologicznej wersji EEV), połączony z automatyczną skrzynią biegów AS Tronic z trybem zmiany przełożeń całkowicie zoptymalizowanym pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Kierowca może zmieniać biegi samodzielnie jedynie przy prędkości poniżej 30 km/h oraz w przypadku stosowania hamulca silnikowego MX Engine Brake. We wszystkich pozostałych sytuacjach to układ elektroniczny wybiera idealny moment zmiany przełożenia. Fabrycznie ustawiona prędkość maksymalna jest ograniczona do 85 zamiast 89 km/h.

Silniki zawierają wszystkie najnowsze udoskonalenia wprowadzone do konstrukcji tych jednostek. Zastosowano w nich nowe tłoki i pierścienie tłokowe, zmniejszające tarcie wewnętrzne i polepszające wydajność silnika. Zoptymalizowano też układ wtrysku paliwa, układ smarowania oraz udoskonalono układ sterujący silnika. Firma DAF jest pierwszym producentem samochodów ciężarowych, który stosuje zamknięte obudowy nie tylko w turbosprężarkach, lecz również w module kolektora wydechowego.

Modele ATe są wyposażone w układ napędowy z redukcją 2,69:1, pozwalający osiągnąć optymalne zużycie paliwa. Wersja z redukcją 2,53:1 jest dostępna opcjonalnie w pojazdach do lekkich zastosowań. Modele ATe są również wyposażone w tempomat adaptacyjny, który pomaga zmniejszyć spalanie. Hamulec silnikowy DAF, który również przyczynia się do zmniejszania zużycie paliwa, a także poprawia nośność osi, został wykorzystany w charakterze retardera.
Ponadto, wszystkie modele ATe CF85 i XF105 są oferowane z pakietem szkolenia dla kierowców pojazdów DAF Eco, dzięki któremu można uzyskać stałe zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, przeciętnie z 3 do 5 proc.

Aby zwiększyć świadomość kierowców, w nowych pojazdach na głównym wyświetlaczu na desce rozdzielczej podawane są informacje dotyczące aktualnego i wcześniejszego zużycia paliwa.

Firma DAF wyposaża ciągniki siodłowe 4×2 ATe CF85 i XF105 w przestrzenne kabiny Space Cab.