DĘBICA: NAJCENNIEJSZA POLSKA MARKA OPON

Dębica jest 20-stą najczęściej wybieraną marką w Polsce i zajmuje piętnastą pozycję wśród najmocniejszych marek produktów niespożywczych oraz pierwszą wśród konkurencji. W ogólnej klasyfikacji, marka Dębica awansowała na 126. miejsce wobec 144. miejsca, które przypadło jej w 2010 roku.

Oznacza to wzrost wartości marki o 13 procent – wynika z opublikowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” rankingu najcenniejszych polskich marek.

Marka Dębica (należąca do Goodyeara) zajęła także 4. pozycję w rankingu marek produktów niespożywczych pod względem świadomości marki, a wśród wszystkich produktów 36. miejsce Oznacza to, że Dębica jest bardzo dobrze znana wśród Polaków, budzi zaufanie i pełni istotną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Jednocześnie Dębica zajęła 13. miejsce pod względem wskaźnika referencji, który określa odsetek gotowości użytkowników marki do polecenia jej innym.

– Cieszy nas rosnąca pozycja marki Dębica na polskim rynku, zwłaszcza w kontekście spadku wartości wielu czołowych marek, który można zaobserwować w rankingu “Rzeczpospolitej”. Dowodzi to siły Dębicy, która z roku na rok umacnia się, dzięki przede wszystkim wysokiej jakości produktów oraz konsekwentnej strategii inwestycyjnej. Opony z Dębicy oferują kierowcom najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, zwiększające ich bezpieczeństwo nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych. Dlatego miliony kierowców rozpoznaje markę Dębica i ceni jej produkty – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

W rankingu marek „Rzeczpospolitej” w tym roku ocenie poddano 330 najdroższych polskich marek, których łączna wartość wyniosła 57 mld zł. W tegorocznym zestawieniu 117 marek zyskało na wartości, w tym marka Dębica, ale jednocześnie aż 189 marek uzyskało niższe wyceny niż w ubiegłym roku.

Ranking najcenniejszych polskich marek jest kolejnym, w którym znalazła się Firma Oponiarska Dębica S.A. Według rankingu największych eksporterów przygotowanego przez „Rzeczpospolitą”, Firma Oponiarska Dębica S.A. należy do grona 30-stu największych polskich eksporterów. O rosnącej pozycji przedsiębiorstwa w skali całego kraju świadczą także wnioski z analizy tegorocznego rankingu „Lista 500” także dziennika „Rzeczpospolita”, w którym Firma Oponiarska Dębica S.A. zajęła 37. lokatę pod względem udziału eksportu w całości sprzedaży. Z kolei w zestawieniu pięciuset największych polskich przedsiębiorstw w 2010 roku, opublikowanym przez tygodnik „Polityka”, Spółka zdobyła tytuł lidera branży oponiarskiej, potwierdzając tym samym rosnącą przewagę nad konkurentami.