DETROIT 2014: PORSCHE 911 TARGA – WIEMY WIĘCEJ

P 1_Targa

Podczas targów motoryzacyjnych NAIAS (North American International Auto Show) w Detroit Porsche zaprezentowało najnowszą generację spektakularnego modelu 911 Targa.

Jest to pierwszy samochód, który łączy klasyczny koncept Targa z najnowszą technologią składanego dachu. Zupełnie tak, jak u legendarnego poprzednika, w miejscu słupków B znajduje się charakterystyczna szeroka belka, nad przednimi fotelami ruchoma część dachu i duża tylna szyba bez słupków C.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
DETROIT 2014: ŚWIATOWA PREMIERA PORSCHE 911 TARGA


Jednak w odróżnieniu od wcześniejszych generacji, dach nowej Targi otwiera się i zamyka przez naciśnięcie przycisku. W pełni automatyczny system chowa składaną część dachu za tylne fotele, zapewniając prawdziwe przedstawienie. Typowy dla Porsche seryjny napęd na cztery koła z systemem PTM, sterujący rozdziałem momentu obrotowego na tylnej osi, gwarantuje, że najnowszy model 911 może poszczycić się znakomitymi właściwościami jezdnymi na każdej nawierzchni i przy każdej pogodzie.

 

Wymienione właściwości sprawiają, że nowe 911 Targa jest innowacyjną wersją klasycznego samochodu z 1965 r. Targa posiada wiele wspólnego z modelami 911 Carrera 4 Cabrio – dolną część nadwozia po linię okien, a technologia i nadwozie w dużym stopniu są takie same w obu modelach. Połączenie szerokiego tyłu, typowego dla samochodów z napędem na cztery koła, belka Targa i zaokrąglona tylna szyba nadaje najnowszej 911 wyjątkowo sportowy wygląd i niski profil.

Dwa warianty modelowe

Tak jak w przypadku poprzedniego modelu, nowa generacja Targi występuje w dwóch wersjach dostępnych wyłącznie z napędem na wszystkie koła.

Model 911 Targa 4 napędzany jest jednostką napędową typu boxer o pojemności 3,4 litra i mocy 350 KM (257kWh). Wyposażony w skrzynię zmiany biegów Porsche Doppelkupplung (PDK) i pakiet Sport Chrono, samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sek. Prędkość maksymalna wynosi 282 km/h. Zużycie paliwa według norm NEDC, w zależności od rodzaju skrzyni zmiany biegów, wynosi 8,7 – 9,5 l/100 km, co równa się emisji CO2 w granicach 204 – 223 g/km.

 

Moc najwyższego modelu 911 Targa 4S to 400 KM (294 kWh) osiągana z jednostki napędowej o pojemności 3,8 l. Prędkość maksymalna wynosi 296 km/h. Wyposażony w PDK i pakiet Sport Chrono przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sek. W zależności od rodzaju skrzyni zmiany biegów zużycie paliwa wynosi 9,2 – 10,0 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 214 – 237 g/km. Dzięki tym osiągom Targa spełnia wysokie standardy wyznaczone przez modele 911 Carrera 4 Cabrio w zakresie silników i właściwości jezdnych, a także wydajności. Oba samochody sportowe spełniają normy emisji spalin Euro 6.

Zużycie paliwa nowego 911 Targa w cyklu miejskim wynosi 11,8 – 13,9 l/100 km, w cyklu pozamiejskim 6,9 – 7,7 l/100 km, w cyklu mieszanym 8,7 – 10,0 l/100 km, a emisja CO2 204 – 237 g/km.

Nowe modele 911 Targa zostaną wprowadzone na rynek w maju 2014 r. Cena 911 Targa 4 wynosić będzie 129 474 euro, a 911 Targa 4S 146 808 euro z podatkiem VAT i wyposażeniem dostępnym w danym kraju.