DETROIT 2016: VOLKSWAGEN TIGUAN GTE ACTIVE CONCEPT

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept

Stany Zjednoczone są największym rynkiem SUV-ów na świecie. Auta te, odznaczające się wszechstronnym zastosowaniem, bardzo dobrze pasują do amerykańskiego stylu życia.

Podczas odbywającego się właśnie w Detroit salonu samochodowego North American International Auto Show (NAIAS), Volkswagen po raz pierwszy przedstawia model będący zapowiedzią zupełnie nowego SUV-a – Tiguana GTE Active Concept.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

DETROIT 2016


 

Samochód ten wyposażono w nowoczesny zespół napędowy o mocy 165 kW/225 KM. Ten bardzo wydajny zespół hybrydowy typu plug-in składa się z trzech silników – turbodoładowanej jednostki benzynowej o mocy 110 kW/ 150 KM, silnika elektrycznego na osi przedniej o mocy 40 kW/ 54 KM oraz silnika elektrycznego dla osi tylnej o mocy 85 kW/ 115 KM. Automatycznie lub po naciśnięciu odpowiedniego przycisku siła napędowa przekazywana jest do wszystkich kół.

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept

Za pomocą tego studyjnego modelu Volkswagen pokazuje, jak wielki potencjał kryje się w hybrydach typu plug-in. Technologia napędu na cztery koła zastosowana w Tiguanie GTE Active Concept sprawia, że SUV ten jest bardzo sprawny w terenie także wtedy, gdy porusza się w trybie wyłącznie elektrycznym.

Pięciomiejscowy model koncepcyjny powstał w oparciu o nowo skonstruowanego Tiguana drugiej generacji. GTE Active Concept, wyposażony w hybrydowy zespół napędowy napędzający cztery koła oraz w nowy system multimedialny (z 9,2-calowym ekranem dotykowym z funkcją sterowania gestami) stanowi nową generację SUV-ów. Pojawi się on w sprzedaży w USA wiosną 2017 roku, także w wersji z dłuższym rozstawem osi i miejscem dla siedmiu pasażerów.

Dla Volkswagena nowy Tiguan oznacza początek ofensywy produktowej w klasie SUV-ów, która (przede wszystkim w Ameryce Północnej) znacznie wzbogaci ofertę aut tego typu.

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept

Bezpośrednio po uruchomieniu zespołu napędowego koncepcyjny Tiguan GTE Active Concept porusza się w trybie E-Mode, czyli wyłącznie elektrycznym, nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. W zwykłym przypadku samochód ma napęd na tylną oś, jednak kiedy grozi mu utrata przyczepności, w ciągu ułamka sekundy zostaje dołączony napęd na oś przednią.

Gdy kierowca korzystając z nowego i skonfigurowanego specjalnie na potrzeby tego modelu systemu 4MOTION Active Control wybierze jeden z trybów jazdy off-road lub 4×4 – Tiguan GTE Active Concept ruszy z miejsca korzystając z napędu na cztery koła, także nie emitując żadnych substancji szkodliwych (oczywiście, jeśli akumulatory będą naładowane do pełna). W trybie wyłącznie elektrycznym samochód może przejechać do 20 mil (32 km). Całkowity zasięg (przy pojemności akumulatorów wynoszącej 12,4 kWh i 64-litrowym zbiorniku paliwa) wynosi 580 mil (933 km).

Równie nowatorskie jak sam hybrydowy zespół napędowy plug-in są stylistyka Tiguana GTE Active Concept oraz jego wyposażenie techniczne. Samochód ma przemyślany terenowy styl oraz proporcje, które sprawiają, że wygląda atrakcyjnie.

vw_tog_d4

Jako pierwszy SUV zbudowany w oparciu o modułową platformę (MQB) Tiguan może pochwalić się wzorcowo rozplanowanym wnętrzem. Ponadto koncepcyjny Tiguan GTE Active Concept jest wyposażony (podobnie jak w przyszłości wyposażone będą modele nowych generacji) w takie systemy bezpieczeństwa, jak: Front Assist wraz z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych, aktywna pokrywa silnika, system Lane Assist i system automatycznego hamowania po kolizji.

Na pokładzie koncepcyjnego modelu prezentowanego na targach motoryzacyjnych w Detroit, znajduje się ponadto topowa wersja systemu multimedialnego nowej generacji z 9,2-calowym ekranem dotykowym i dostępnym po raz pierwszy w samochodzie tej klasy systemem sterowania przy pomocy gestów. Tiguan GTE Active Concept jest również wyposażony w multimedialny wyświetlacz Active Info Display (elektroniczne wskaźniki) oraz w dodatkowy wyświetlacz head- up.

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept