DETROIT 2017: NOWY LEXUS LS JESZCZE BARDZIEJ KOMFORTOWY

lexu-ls-n1

Na tegorocznych Targach Motoryzacyjnych North American International Auto Show (NAIAS) ma miejsce modelu LS na rok 2018 – całkowicie zmienionego flagowego sedana piątej generacji.

Na zewnątrz i wewnątrz nowego auta wyraźnie przejawia się wizja luksusu. Model ten został zaprojektowany jako obywatel świata, który pojawi się w około 90 krajach.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

DETROIT 2017


 

Dłuższy i niższy od swego poprzednika, nowy LS prezentuje śmiałą stylistykę oraz sylwetkę na wzór modelu coupe z nowymi charakterystycznymi dla marki akcentami wzorniczymi. Został zbudowany na nowej, tylnonapędowej, globalnej platformie GA-L przeznaczonej dla modeli luksusowych. Celem projektantów było zapewnienie doskonałych parametrów dynamicznych i wysokich osiągów. Nowy LS oferowany będzie jedynie w wersji wydłużonej, o szerokim profilu poprzecznym i niskiej sylwetce.

lexu-ls-n2

Wynoszący 3125 mm rozstaw osi jest o 35 mm większy niż w wydłużonej wersji dotychczasowego LS. Układ stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) realizuje kompleksowe sterowanie podzespołami samochodu – układem hamulcowym, kierowniczym, przeniesienia napędu i zawieszenia – kontrolując liniowe i obrotowe ruchy samochodu względem jego osi podłużnej, poprzecznej i pionowej. Pozwala to uzyskać wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz doskonałe prowadzenie i trzymanie się nawierzchni.

Zastosowane w ramach układu wspomagającego jazdę dynamiczną (LDH) aktywne drążki stabilizatorów wraz z mechanizmem niezależnego skrętu kół tylnych dodatkowo poprawia własności jezdne. Do budowy nowego LS zastosowane zostały między innymi blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości i stopy aluminium, co pozwoliło zmniejszyć jego masę o ponad 90 kg.

W celu dodatkowego zwiększenia wytrzymałości kluczowych stref struktury nośnej wprowadzone zostały między innymi specjalne wzmocnienia w komorze silnikowej oraz zastosowano sztywne, wykonane ze stopu aluminium wieżyczki przedniego i tylnego zawieszenia. W wielodrążkowym zawieszeniu zastosowane są podwójne przeguby kuliste w górnych i dolnych wahaczach, co umożliwia precyzyjne przenoszenie najdrobniejszych ruchów, zarówno od strony układu kierowniczego, jak i nawierzchni drogi.

lexu-ls-n5

OSIĄGI: PODWÓJNIE DOŁADOWANY SILNIK 10-STOPNIOWA SKRZYNIA

Specjalnie dla nowego modelu LS został skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Ta zupełnie nowa jednostka napędowa oferuje moc 415 KM i 600 Nm moment obrotowy. Czas rozpędzania 0-100 km/h wynosi około 4,5 sekundy wersji z napędem 4×4. Kierowca będzie miał możliwość dopasowywania sposobu reakcji układu napędowego, wybierając pomiędzy jego trybami pracy Normal, Sport i Sport+.

W nowym LS została zastosowana po raz pierwszy 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, wcześniej debiutująca w LC 500. Mimo możliwości bezpośredniej zmiany przełożeń za pomocą przełączników przy kierownicy, wielu kierowców będzie wolało zdać się na zaawansowany elektroniczny układ sterujący. Blokowanie przekładni hydrokinetycznej realizowane jest we wszystkich zakresach pracy za wyjątkiem ruszania z miejsca.

KLASYCZNY KOMFORT W NOWOCZESNYM WYDANIU

Nowy LS wprowadza pięć premierowych wzorów tarcz kół: dwa 19-calowe i trzy 20-calowe. Ekskluzywne 20-calowe tarcze kół mają połyskliwie wykończoną powierzchnię, uzyskaną za pomocą techniki elektropowlekania, zwanej napylaniem jonowym.

lexu-ls-n4

Nowy jest kształt siedzeń, z możliwością nawet 28-punktowej elektrycznej regulacji ustawienia foteli przednich, a także z funkcją podgrzewania, chłodzenia i masażu. Naturalistycznie ukształtowana deska rozdzielcza z wyświetlaczami informacyjnymi na jednakowej wysokości ułatwia operowanie wszelkimi funkcjami bez zmiany pozycji, zapewniając pełną ergonomię miejsca kierowcy.

Opcjonalne funkcje podgrzewania, chłodzenia oraz masażu czynią także tylne siedzenia przytulnym miejscem. W wersji z oferowanym w rozszerzonym pakiecie luksusowym przednim oraz tylnym siedzeniem pasażera z funkcją masażu Shiatsu i elektrycznie podnoszonym podnóżkiem, przestrzeń dla nóg jest największa spośród wszystkich wcześniejszych generacji modelu LS. W pakiecie tym oparcie tylnego siedzenia znajdującego się za miejscem obok kierowcy można odchylać nawet o 48 stopni i podnosić o 24 stopnie w celu ułatwienia wysiadania z samochodu.

Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca za kierownicą.

lexu-ls-n4

POŁĄCZENIE TRADYCJI I NOWOCZESNEJ TECHNIKI

Nowe podejście do kreowania elementów wykończeniowych ponownie nawiązuje do kultury japońskiej, łącząc tradycyjne dla niej poczucie smaku z zaawansowanymi technologiami wytwarzania. W LS zobaczymy nowe, drewniane elementy wykończeniowe: Art Wood/ Organic, Art Wood/ Herringbone oraz Laser Cut Special. W przeciwieństwie do tradycyjnych drewnianych wyrobów Shimamoku o prostych słojach, zastosowane w nowym LS elementy o dużych słojach poprzecznych cechuje silniejszy kontrast pomiędzy jasnymi i ciemnymi miejscami.

Choć układ wydechowy Lexusa LS został zestrojony w kierunku bardziej zdecydowanego brzmienia, podczas jazdy w jego kabinie panuje absolutna cisza. W standardzie montowany jrst wysokiej klasy zestaw nagłośnieniowy, a w opcji – audiofilski zestaw Mark Levinson z funkcją dźwięku przestrzennego i zespołem głośników w podsufitce.

Pokazywany na salonie samochodowym w Detroit nowy LS ma wpisany w swoją konstrukcję wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, czyli ochrony swoich pasażerów przed skutkami kolizji. Ponadto wyposażono go w szereg funkcji pozwalających unikać kolizji bądź minimalizować ich skutki. Otrzymał pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, a także zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa z pierwszą na świecie intuicyjną detekcją pieszych sprzężoną z aktywnym reagowaniem układu kierowniczego.

lexu-ls-n6

Wysokiej klasy system Driving Support nazwany Lexus CoDrive jest także nowością. Pozwala na kontrolę sterowania pojazdem zależną i w zgodzie z intencjami kierowcy oraz stałe wsparcie podczas jazdy po autostradzie.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE LEXUSA LC ‘2018
– silnik: V6 3,5 L, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwiema turbosprężarkami;
– moc: 415 KM;
– moment obrotowy: 600 Nm;
– skrzynia biegów: 10-stopniowa automatyczna;
– Wymiary: długość – 5235 mm, wysokość – 1450 mm, szerokość – 1900 mm, rozstaw osi – 3125 mm;
– koła: 19- lub 20-calowe.