DETROIT 2019: NOWY KONCEPCYJNY SEDAN NISSAN IMs

Nissan IMs1

Zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show 2019 w Detroit, Nissan IMs, to zupełnie nowy typ samochodu – „podwyższony sportowy sedan”.

Wykorzystuje on nadwozie, płytę podłogową i technologię napędu opracowane w ramach wizji inteligentnej mobilności marki.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

DETROIT 2019


 

Choć bliżej mu do limuzyny niż do crossovera, proporcje koncepcyjnego modelu IMs sprawiają, że tworzy on zupełnie nowy segment. Nowe auto posiada elektryczny napęd, podwyższoną kabinię, z akumulator umieszczonym pod nadwoziem. Bardziej przestronne wnętrze, uzyskane za sprawą wydłużenia rozstawu osi, skrywa niestandardowy układ siedzeń „2+1+2” z obrotowymi przednimi fotelami i tylną kanapą.

Nissan IMs2

Mogą na niej podróżować trzy osoby, a po złożeniu obu skrajnych siedzeń – można przekształcić ją w komfortowy fotel „Premier Seat” na środku, zapewniając jednej osobie prawdziwie luksusowe warunki.

Nietuzinkowy wygląd nadwozia i wnętrza modelu IMs uzyskano dzięki innowacyjnym technologiom samochodów elektrycznych oraz autonomicznej jazdy, opracowanym w ramach realizacji wizji inteligentnej mobilności Nissana. To studium dwoistości i kontrastów. W trybie jazdy autonomicznej pojazd prowadzi się sam, bez ingerencji kierowcy, natomiast w trybie manualnym zapewnia wrażenia i wysokie osiągi, możliwe do uzyskania wyłącznie w zaawansowanym samochodzie elektrycznym.

IMs jest ponadto wyposażony w najlepsze technologie zwiększające bezpieczeństwo i funkcje łączności ze światem wirtualnym.

Nissan IMs6

Elektryczny, autonomiczny

To wizja trzech filarów inteligentnej mobilności Nissana – inteligentnej jazdy, inteligentnej energii i inteligentnej integracji. Napęd elektryczny IMs obejmuje szybko ładujący się akumulator o pojemności 115 kWh oraz dwa silniki elektryczne (z przodu i z tyłu), generujące łącznie 483 KM mocy (360 kW) i moment obrotowy wynoszący 800 Nm. Zasięg wynosi około 611 km na jednym ładowaniu.

W pojeździe zastosowano wysoko wydajny napęd na cztery koła. Dzięki zaawansowanemu zawieszeniu pneumatycznemu, które dostosowuje się do warunków jazdy, zapewnia kon omfortową jazdę i płynne pokonywanie wiraży. Wymiary konceptu: długość – 4845 mm, wysokość – 1500 mm, szerokość – 1900 mm

Nissan IMs3

Nadwozie

Nowa stylistyka „podwyższonego sportowego sedana” Nissana tworzy udane połączenie futurystycznych cech świadczących o zaawansowanej technologii z akcentami japońskimi. Kształt nadwozia charakteryzują proste linie poziome i pionowe, zamiast profilowanych powierzchni. Zrezygnowano z „pływającego dachu” i wykorzystano przesunięcie do przodu słupka A oraz nowe położenie słupka C, wynikające z nowych proporcji.

Elementy takie jak błotniki, spojler przedni, progi oraz pełnowymiarowa osłona podwozia zapewniają skuteczną siłę dociskową i minimalne unoszenie pojazdu przy dużej prędkości. Linia dachu jest inspirowana kształtem księżyca. W trybie jazdy autonomicznej w modelu IMs reflektory przednie i tylne lampy zespolone zmieniają kolor na niebieski, a oświetlenie znajdujące się pośrodku przodu i tyłu nadwozia pulsuje, informując pieszych i innych uczestników ruchu, że pojazd porusza się autonomicznie.

Kolejne cechy nadwozia to głęboko poprowadzone linie drzwi, trójwymiarowa pokrywa silnika, holograficzne lampy tylne, zintegrowany spojler tylny oraz uniesiony tylny zderzak. Tylne drzwi otwierane są w drugą stronę w celu zapewnienia łatwiejszego dostępu, klamki ukryte (technologia eClinch), kamery zastąpiły lusterka boczne. W trybie autonomicznym kamery boczne składają się.

Nissan IMs4

Na przyciemnianej szklanej powierzchni dachu modelu IMs umieszczono złotą geometryczną grafikę inspirowaną tradycyjnym japońskim wzorem o nazwie Asanoha.

Wnętrze

Wnętrze modelu IMs stanowi odzwierciedlenie nowego sposobu podróżowania – w świecie pojazdów autonomicznych. Projektanci wizualnie odseparowali nadwozie od elementów układu napędowego. Kabina jest inspirowana wnętrzem nowoczesnego japońskiego domu. Kształt deski rozdzielczej oraz wykończenie drzwi nawiązują do elementów statku kosmicznego. Kolory i materiały tworzą intymną atmosferę, którą można ożywić oświetleniem.

W trybie jazdy manualnej wnętrze modelu IMs staje się skierowanym w stronę kierowcy kokpitem z zaawansowanymi technologiami wspomagającymi i wielopoziomowymi wyświetlaczami informacyjnymi. Płaski, dwuwarstwowy ruchomy ekran na panelu oprzyrządowania wyświetla zarówno dane techniczne, jak i obraz otoczenia pojazdu. W trybie jazdy autonomicznej kierownica chowa się, a fotele przednie odwracają się do wewnątrz, w kierunku innowacyjnego układu siedzeń tylnych.

Nissan IMs5

Zaawansowany graficzny interfejs użytkownika w manualnym trybie jazdy jest elastyczny pod względem modyfikacji, a zarazem prosty, z minimalną liczbą przełączników i elementów sterowania. Duży, płaski panel oprzyrządowania z czterema kompaktowymi ekranami opracowano zgodnie z założeniami poziomego układu informacji. Czujniki i kamery monitorują stan kierowcy. Aktywna zarówno w trybie manualnym, jak i autonomicznym platforma zatrzyma pojazd w razie niezdolności kierowcy do dalszej jazdy.

Invisible- to- Visible

Kolejną nowością w modelu IMs jest jego wyjątkowa łączność ze światem wirtualnym. I2V jest trójwymiarowym interfejsem, w którym świat realny łączy się ze światem wirtualnym. Możliwość „dostrzeżenia tego, co niewidzialne” zapewnia technologia Omni- Sensing, zaprezentowana niedawno przez Nissana podczas targów CES.

Przykładowo technologia ta pomaga kierowcy zobaczyć, co znajduje się za zakrętem, i wizualizować precyzyjne informacje o natężeniu ruchu – wraz z przyczyną korków – a następnie ustalić alternatywną trasę w celu zapewnienia bezstresowej podróży.

Pokazywany na salonie samochodowym NAIAS Nissan IMs to zaawansowane studium rewolucyjnych proporcji. Eleganckie nadwozie i przytulna, a zarazem przestronna kabina sprawiają, że zapewnia podróżowanie w nowym stylu – manualnie, autonomicznie i wirtualnie.