DUNLOP VTG NOLIMIT RT: UDANY SEZON 2011

Bieżący rok był pełen sukcesów, ale również niespodzianek dla Dunlop VTG NoLimit Racing Team. Pierwsze dwa starty, zarówno w Polsce jak i w Niemczech, to wyraźna dominacja Marcina Blautha, Grzegorza Staszewskiego i ich maszyn. Spektakularna seria zwycięstw – wygrana podczas Pucharu SSS Bemowo, a przede wszystkim zdobycie tytułu ‘King of Germany 2011’ nie pozostawiły wątpliwości, że sezon 2011 można zaliczyć do udanych.

Dunlop VTG NoLimit Racing Team po zakończeniu sezonu ma się czym pochwalić: seria sukcesów Grzegorza Staszewskiego (3 zwycięstwa pod rząd) oraz pobicie przez niego rekordu Polski na odcinku ¼ mili z czasem 8,54 sekundy i prędkością na mecie wynoszącą 260 km/h. ‘Tytuł King of Germany’ w rękach Marcina Blautha, który zdobył kierując swoim GMC Typhoon oraz efektowny pojedynek jaki stoczył ten kierowca na zakończenie sezonu o tytuł ‘King of Poland’ z zawodnikiem z Litwy (Marcinowi do wygranej zabrakło 0,0001 sekundy – to się nazywa przegrać „o grubość lakieru”!).

Bieżący rok był mocno urozmaicony. Wiele sukcesów, ale i kilka poważnych awarii – te hasła najlepiej charakteryzują tegoroczne starty zespołu. Obydwaj kierowcy wycisnęli ze swoich maszyn wszystko co tylko możliwe.

Marcin Blauth: Na pewno było ciekawie. Nasi mechanicy mieli pełne ręce roboty przez “czarną” serię usterek. Na miesiąc przed zawodami ‘King of Germany’, GMC Typhoon podczas zawodów inaugurujących sezon stracił silnik z całym osprzętem, pękł kuty korbowód, co doprowadziło
do zniszczenia silnika, obydwu głowic, turbin… Mimo tego wystartowaliśmy i wygraliśmy. Plany na 2012 rok są ambitne, będzie sporo zmian i mamy też spore oczekiwania. Grzesiek w swojej Corvettcie będzie miał całkiem nowy silnik – nadal będzie to smallblock, ale tym razem z kompresorem zamiast dotychczasowej charakterystycznej wielkiej turbiny. Ja natomiast będę startował w całkowicie nowym, zbudowanym od podstaw do wyścigów na ¼ mili samochodzie – będzie to Chevrolet Camaro z napędem na cztery koła! Będziemy się posiłkować częściami z Typhoona, ale samochód będzie mocniejszy, lżejszy i z mniejszym oporem aerodynamicznym.

Grzegorz Staszewski: Mamy nadzieję, że gruntowne zmiany umożliwią nam nie tylko widowiskowe pojedynki na polskiej arenie, ale również dadzą możliwości zwycięstw za granicą. Jestem dobrej myśli – jest szansa, że uda nam się pozytywnie zaskoczyć naszych fanów i powalczyć o znaczące tytuły!

Wyniki teamu w sezonie 2011:

* 17 kwietnia – Puchar SSS Bemowo: GMC Typhoon: 2. miejsce; Corvette VTG: 1. miejsce.
* 27-29 maja – King of Germany 2011: GMC Typhoon No Limit: 1. miejsce (King of Germany 2011); Corvette VTG: 2. miejsce.
* 4 czerwca – I runda OPP WST 2011 1/8 mili Men’s Day: GMC Typhoon No Limit: falstart: Corvette VTG: 1. miejsce.
* 2 lipca – Central European Drag Racing Championship: GMC Typhoon No Limit: usterka; Corvette VTG: 1. miejsce.
* 5 lipca – Slovakiaring 2011 – Hyundai Power Fest: GMC Typhoon No Limit: nie brał udziału; Corvette VTG: 1. miejsce.
* 9 lipca – Inter Part Night Power Olsztyn 2011: GMC Typhoon No Limit: nie brał udziału; Corvette VTG – występ gościnny.
* 23 lipca – Międzynarodowe Mistrzostwa Ukrainy w wyścigach na ¼ mili: GMC Typhoon No Limit: 5. miejsce; Corvette VTG: 3. miejsce.
* 7 sierpnia – Puchar SSS Biała Podlaska: GMC Typhoon No Limit – zwycięstwo klasy AWD, Wicemistrzostwo ‘King of Poland’.

Więcej informacji: www.team.vtg.pl oraz www.dunlop.pl.