EURONCAP: NOWY JUKE BEZ KŁOPOTÓW W TESTACH

Maksymalny wynik pięciu gwiazdek w rankingu bezpieczeństwa za 2019 rok otrzymał nowy Nissan Juke w Europejskim Programie Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP).

SUV-a pochwalono między innymi solidność konstrukcji oraz technologie zapobiegające wypadkom.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

W testach Euro NCAP nowy model uzyskał wynik 94 proc. za poziom ochrony dorosłych i 85 proc. za poziom ochrony dzieci. Wyniki te są zasługą nowej, zaawansowanej i wzmocnionej struktury nadwozia, zbudowanego z zastosowaniem stali o ultrawysokiej wytrzymałości w newralgicznych strefach. Dzięki temu nadwozie jest sztywniejsze, a energia ewentualnego uderzenia jest pochłaniana i rozpraszana zanim dotrze do „klatki bezpieczeństwa” otaczającej przedział pasażerski.

Przemyślane wykorzystanie metalu o specjalnych parametrach pozwoliło również poprawić widoczność w kierunkach o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa. Słupki A między szybą przednią a krawędziami drzwi zostały zwężone bez uszczerbku dla ich sztywności dzięki zastosowaniu lżejszej, ultrawytrzymałej stali. W nocy widoczność poprawiają standardowe reflektory LED o zasięgu zwiększonym o 10 metrów.

Skuteczna ochrona uczestników ruchu

Juke uzyskał wynik 81 proc. w testach ochrony rowerzystów i pieszych. Samochód jest wyposażony w kilka rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego, w tym w inteligentny system hamowania awaryjnego, który ostrzega kierowcę i rozpoczyna hamowanie, jeżeli auto przewiduje kolizję z innym pojazdem, pieszym lub rowerzystą. System ten jest montowany standardowo we wszystkich, a nie tylko wyższych wersjach wyposażenia.

Wspomaganie bezpieczeństwa

Euro NCAP uważa, że przede wszystkim należy zapobiegać wypadkom, dlatego przyznaje punkty za technologie pomagające w unikaniu kolizji. System oceny w 2019 roku premiuje modele, w których prawne wymagania dotyczące bezpieczeństwa są spełnione z nadwyżką dzięki zastosowaniu najnowszych innowacji w tej dziedzinie dostępnych na rynku.

Juke, wyposażony w technologie Nissan Intelligent Mobility, również w tej kategorii uzyskał wysoką notę 73 proc. W ofercie znajduje się kompleksowy pakiet inteligentnych technologii, w tym zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT w niektórych wersjach wyposażenia.

Stanowi on wstęp do jazdy autonomicznej, zmniejszając stres w czasie długich dojazdów do pracy oraz jazdy w intensywnym ruchu autostradowym. System autonomicznie utrzymuje samochód na pasie ruchu i pilnuje stałej, bezpiecznej odległości od pojazdu poprzedzającego.

Nowy pojazd jest pierwszym małym SUV‑em wyposażonym w system interwencji w przypadku wykrycia innego pojazdu w martwym polu. Rozpoznaje on sytuację, kiedy kierowca zamierza przemieścić się na sąsiedni pas ruchu mimo obecności na nim innego pojazdu i aktywnie kieruje samochód z powrotem na dotychczas zajmowany pas. System ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pomaga natomiast zapobiegać kolizjom przy cofaniu na parkingu.

Testy przeprowadzano w modelu z silnikiem DIG‑T 117 w wersji N‑Connecta i kierownicą po lewej stronie, ale Euro NCAP potwierdza, że wyniki dotyczą wszystkich wersji modelu.

– Jesteśmy bardzo dumni z najwyższej oceny za poziom bezpieczeństwa przyznanej przez Euro NCAP. Zastosowanie zaawansowanych materiałów, w tym wysokowytrzymałej stali, oraz technologii Nissan Intelligent Mobility świadczy o tym, że potrafimy zaoferować przyjemność z dynamicznej jazdy, zapewniając jednocześnie kompleksowo wysoki poziom bezpieczeństwa – powiedział Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Europe.

Euro NCAP przeprowadza niezależne testy samochodów od 1997 roku, weryfikując większość nowych modeli wprowadzanych do sprzedaży według stale ewoluujących kryteriów. Oprócz badania faktycznej fizycznej wytrzymałości samochodów w symulacjach różnych kolizji organizacja testuje i ocenia także technologie służące zapobieganiu wypadkom.