EURONCAP: RENAULT CLIO NIE MA SOBIE RÓWNYCH W KLASIE

Euro NCAP uznało nowe Renault Clio za najbezpieczniejszy samochód miejski wśród modeli (w tym Audi A1) przetestowanych przez organizację w 2019 roku.

Samochód był sprawdzany p[rzez organizację w połowie ubiegłego roku uzyskując maksymalną ocenę i najwyższe wyniki we wszystkich segmentach rynku.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Clio zostało zaprojektowane na nowej modułowej platformie Aliansu CMF-B. Samochód ma optymalną konstrukcję nadwozia, zmienioną konstrukcję siedzeń i pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, które zapewniają świetne trzymanie ciała niezależnie od sylwetki i zajmowanego przez użytkownika miejsca.

Renault jest ambasadorem technologii Fix4sure, która gwarantuje doskonałe utrzymanie ciała użytkownika i pozwala uniknąć tzw. nurkowania.

Przestronne wnętrze ułatwia instalację wszystkich dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci z przodu lub na tylnych miejscach dzięki systemowi Isofix i I-size. Pomyślano również o ochronie głowy pasażerów na tylnych miejscach w razie zderzenia bocznego.

Nowy model to także bogata oferta wyposażenia dostępnego w standardzie: 6 poduszek powietrznych, ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania, kamera i radar, które są niezbędne do działania systemu utrzymywania pasa ruchu, systemu rozpoznawania znaków drogowych, systemu ostrzegania o nadmiernej prędkości, systemu kontroli bezpiecznej odległości.

Ponadto samochód jest wyposażony w regulator/ogranicznik prędkości, system ostrzegania o niezapięciu pasów bezpieczeństwa również na tylnych miejscach, jeśli są zajęte, oraz funkcję połączenia alarmowego eCall w razie wypadku. Przednie reflektory Full LED Pure Vision w standardzie, czujnik zmierzchu oraz wewnętrzne lusterko wsteczne z ustawieniami dzień/noc zapewniają optymalną widoczność.

Clio to wszechstronny miejski samochód, którego wszystkie wersje reprezentują najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nowy model ze zmienioną stylistyką nadwozia, wyposażony w zaawansowane technologie, otwiera nową erę w strategii produktowej Grupy.