EURONCAP: VOLVO XC90 WYBITNIE BEZPIECZNYM SAMOCHODEM

vol_nagrncap1

Nowe Volvo XC90 od chwili premiery otrzymało już wiele nagród i właśnie zdobyło kolejne, bardzo istotne wyróżnienie, które przemawia do wyobraźni.

Europejska organizacja badająca bezpieczeństwo samochodów w testach zderzeniowych – Euro NCAP przyznała nowemu XC90 nagrodę Best in Class w 2015 r. w dwóch kategoriach: głównej oraz segmencie dużych SUV-ów. Wyniki testów zderzeniowych zostały ocenione jako „wybitne”.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

BEZPIECZEŃSTWO


 

Specjaliści z organizacji Euro NCAP po raz kolejny docenili XC90. Wyróżnienie zawdzięcza auto najlepszym odnotowanym wynikom testów zderzeniowych. Przypomnijmy, że nowy model otrzymało 100 proc. punktów w kategorii systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę (Safety Assist) oraz w kategorii samoczynnego hamowania w sytuacjach awaryjnych w mieście i poza nim. Wrażenie robi też wynik 97 proc. dotyczący ochrony dorosłych pasażerów.

The new Volvo XC90

W Volvo XC90 zastosowano także nowy system zapobiegający potrąceniu pieszych. Jest on tak zaawansowany, że obecne procedury testów Euro NCAP nie pozwalają w pełni sprawdzić jego możliwości. Kolejny raz marka wyprzedza obecne standardy swoimi technologiami bezpieczeństwa.

– Zawsze z dużą radością przyjmujemy wyróżnienia za wyniki pracy wykonywanej przez nasz zespół. XC90 to ucieleśnienie wszystkich kluczowych wartości, jakie reprezentują samochody Volvo oraz kolejny dowód, że jesteśmy liderem w zakresie bezpieczeństwa zarówno aktywnego, jak i pasywnego. Nasz wizja zakłada, że do 2020 nikt nie zostanie poważnie ranny ani nie zginie w wyniku wypadku z udziałem samochodu Volvo. Jesteśmy na dobrej drodze, aby wizja ta stała się rzeczywistością – powiedział Jan Ivarsson, p.o. Dyrektora Volvo Cars Safety Centre.

Komunikat Euro NCAP, w którym wynik XC90 ogłoszono jako „wybitny” to kolejne z wyróżnień, jakie w ostatnim okresie otrzymał szwedzki SUV. Auto zbiera rekordową liczbę zamówień. To dzięki udanemu wprowadzeniu na rynki nowego modelu udało się osiągnąć najwyższą sprzedaż w historii firmy zarówno na świecie, jak i w Polsce.