FIAT: 500X ORAZ DYNAMO NA TRASIE THE POWER OF X

Fiat_Dyna1

Fiat wybrał sławnego iluzjonistę Stevena Frayne’a, pseudonim Dynamo, do głównej roli w czasie poprzedzającym wprowadzenie 500X na rynek.

Artysta oraz nowy crossover są gwiazdami filmu 3D, który goście 676 europejskich imprez poprzedzających premierę 500X zaplanowaną na luty 2015 będą mogli zobaczyć w salonach, dzięki specjalnym okularom „Oculus Rift”.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Dwuminutowy film został zrealizowany przez producenta Framestore, specjalizującego się w efektach specjalnych, zdobywcę dwóch Oscarów. Zapowiedź projektu znajdziemy na filmie poniżej.

Polska premiera filmu 3D, odbędzie się podczas targów mody w Warszawie: Hush Warsaw w dniach 13 – 14 grudnia na Stadionie Narodowym. Dzięki okularom „Oculus Rift” goście imprezy będą mogli odbyć niesamowitą przygodę z Fiatem 500X i iluzjonistą Dynamo. Atrakcją imprezy będzie również przedpremierowy pokaz samochodu Fiat 500X.

W okresie poprzedzającym wprowadzenie Fiata 500X na rynki, marka Fiat będzie współpracować z Dynamo, sławnym iluzjonistą , który od 2011 roku zawładnął międzynarodową sceną dzięki telewizyjnemu programowi „Więcej niż magia”, wydanego już w trzeciej serii, a emitowanego w 180 krajach. Angielski artysta ma „towarzyszyć” nowemu crossoverowi Fiata podczas europejskiej trasy „The Power of X“, która pozwoli szerszej publiczności z bliska poznać 500X, zanim pojawi się ona w salonach.

Rozpoczęta w Niemczech w połowie listopada inicjatywa #thepowerofX, „przeniesie” 500X na główne place 74 europejskich miast i na 602 wyjątkowe przedpremierowe wydarzenia w salonach Fiata na terenie całej Europy, co w sumie daje 676 imprez.

Całość pod znakiem „X”, starożytnego i magicznego symbolu, który łączy sztukę Dynamo z nowym modelem Fiata. Znaczek symbolizuje zmianę i transformację, ale jednocześnie też równowagę czy rozdział przeciwstawnych istnień, tak samo jak nowy crossover Fiata, gdzie symbol X wyraża „przekrojowość” produktu, znajdując przestrzeń, w której krzyżują się cechy samochodów z różnych segmentów.

Fiat_Dyna2

Koncepcja „X” odnajduje się również w instalacji, która jest montowana na każdym etapie trasy oraz w scenografii ustawionej wewnątrz salonów zaangażowanych w inicjatywę #thepowerofX. W obydwóch przypadkach, uczestnicy będą mogli przeżyć podwójne doświadczenie – rzeczywiste i wirtualne – odkrywając nowy model. Z jednej strony, odwiedzający będą mogli dotknąć wystawiane nowe samochody, podziwiając ich linie oraz jakość materiałów, jak również przetestować je na drodze wraz z zawodowymi kierowcami. Z drugiej strony, można będzie wziąć udział w wyjątkowo realistycznym doświadczeniu, dzięki specjalnemu „Oculus Rift”, wizjerowi wirtualnej rzeczywistości, który nakłada się na oczy i odtwarza w 3D otaczające nas codzienne życie.

Po raz pierwszy został stworzony film bardzo wysokiej jakości – według Framestore, najlepszy do tej pory zrealizowany produkt dla wirtualnej rzeczywistości – wyprodukowany nie po to, by pokazać możliwości „Oculus Rift”, ale by opowiedzieć w ciągu 2 minut zajmującą i przykuwającą wzrok historię. Wystarczy pomyśleć, że projekt wymagał takiej ilości godzin komputerowego renderingu, która przekłada się na 184 lata (został ukończony na czas, dzięki możliwościom „render farm Framestore”). Poza tym, aby uzyskać maksymalne możliwe doznania, film może pochwalić się rozdzielczością 4xHD (4096x 2048 pikseli) oraz 60 klatkami filmowymi na sekundę, to znaczy rendering klatek 2,4 razy większy niż aktualnie realizowane filmy w 3D. Dodatkowo stereo podwaja efekt finalny.

Doświadczenie wirtualne może także zostać odtworzone w domu, dzięki specjalnym „Cardboard”, upominkom wręczanym gościom salonów i miejskich imprez. Jest to oryginalny gadżet wykonany z odpowiednio złożonego kartonu, w środku którego znajdują się dwie soczewki, które dzięki specjalnej aplikacji na smartfona, staje się rodzajem „hełmu” do oglądania wirtualnej rzeczywistości.