FORD: KIEROWCY PRAGNĄ AUT Z SYSTEMAMI WSPOMAGANIA

FordMondeo56

Samochody autonomiczne eksploatowane na co dzień to wciąż odległa przyszłość, jednak kierowcy z Europy wykazują rosnące zainteresowanie rozwiązaniami częściowo autonomicznymi, które utorują drogę do stworzenia nowoczesnych aut przyszłości.

Tak wynika z nowych badań dotyczących trendów zakupowych w Europie, przeprowadzonych przez firmę Ford Motor Company.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Badanie Ford Car Buying Trends 2015 uwzględnia tendencje zakupowe klientów szukających nowych samochodów w 22 krajach europejskich, zwracając szczególną uwagę na regionalne trendy i różnice narodowe. Badanie potwierdza, że dużo większym zainteresowaniem wśród nabywców cieszą się samochody wyposażone w nowoczesne rozwiązania techniczne wspomagające parkowanie, pomagające uniknąć kolizji oraz utrzymujące określoną prędkości i stałą odległość w stosunku do samochodu jadącego z przodu.

– Wielu producentów, w tym Ford, pracuje nad autonomicznymi samochodami, podczas gdy klienci już teraz korzystają z wielu inteligentnych rozwiązań, które ułatwiają jazdę i parkowanie pojazdu, a także zapewniają wyższe bezpieczeństwo. Notujemy zwiększone zapotrzebowanie na systemy pozwalające obniżyć poziom stresu podczas jazdy i czyniące ją bardziej przyjemną. Klienci bardzo szybko przyzwyczaili się na przykład do układów, które pomagają odnaleźć odpowiednie miejsce do zaparkowania i wprowadzić w nie auto – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

Badanie Ford Car Buying Trends 2015 ujawniło również, że w ostatnim roku z ponad 1 000 000 samochodów sprzedanych w Europie najczęściej wybieranym kolorem nadwozia był biały, a następnie czarny, srebrny, szary i niebieski – ten ostatni zyskuje obecnie coraz większe uznanie w oczach nabywców modeli marki Ford.

Zaawansowane rozwiązania techniczne

W tym roku Ford ogłosił wdrożenie planu Smart Mobility, mającego na celu zmianę sposobu funkcjonowania nowoczesnego świata za sprawą innowacji z zakresu łączności, mobilności, samochodów autonomicznych, satysfakcji klientów oraz przetwarzania dużych zbiorów danych.

Flota w pełni autonomicznych pojazdów badawczych Ford Fusion Hybrid przechodzi obecnie testy drogowe w Stanach Zjednoczonych. Auta wykorzystują częściowo autonomiczne technologie spotykane w seryjnych modelach Forda, a sam program badawczy przekształca się obecnie w zaawansowany projekt inżynieryjny.
ford, autonomiczne, nowe, Ford Motor Company, Ford of Europe, sprzedaż, serwis, mondeo, focus, system,
Active Park Assist wykorzystuje czujniki i układ kierowniczy w celu zidentyfikowania odpowiedniego miejsca parkingowego i wprowadzeniu w nie samochodu. System znalazł się w 34 procentach modeli Forda sprzedanych w Europie (w Szwajcarii – 72 procent, Holandii – 62 procent, Hiszpanii – 61 procent).

System zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop w razie niebezpieczeństwa przygotowuje do działania układ hamulcowy, a jeśli kierowca nie zareaguje automatycznie uruchamia hamulce. Układ był najbardziej popularny w Szwecji (59 procent), Norwegii (58 procent) i Szwajcarii (41 procent).

Tempomat adaptacyjny pozwala kierowcy utrzymać stałą odległość od pojazdu jadącego z przodu nawet wówczas, gdy pojazd ten jedzie wolniej. W ostatnim roku ponad połowa nowych modeli Forda sprzedanych w Europie była wyposażona we wszelkiego rodzaju tempomaty (wzrost z 48 do 52 procent). Najwięcej aut z tym rozwiązaniem sprzedano w Turcji (86 procent), Finlandii (84 procent) i Szwecji (80 procent).

System utrzymywania pojazdu na pasie ruchu wspiera ruchy kołem kierownicy, aby zapobiec niezamierzonemu opuszczeniu wybranego toru jazdy. W ostatnim roku 51 procent samochodów sprzedanych w Szwecji zostało wyposażonych w ten układ, podczas gdy w Norwegii było to 28 procent, a w Szwajcarii 21 procent. W całej Europie odsetek aut z zainstalowanym systemem utrzymywania pojazdu na pasie ruchu wzrósł o 20 procent.

Samochód, który Cię słucha

Od czasu prezentacji w Europie w 2012 roku, opracowane przez Forda systemy łączności z funkcją kontroli głosowej szybko trafiły na pokłady większości nowych modeli. W zeszłym roku aż 78 procent wszystkich samochodów Forda było wyposażonych w system SYNC – to o 10 procent więcej w porównaniu rok do roku.

Niebieski na fali. W całej Europie najbardziej popularne kolory lakieru to biały (23 procent), czarny (19 procent) i srebrny (16 procent), który wyprzedził kolor szary, plasując się na trzeciej pozycji. Coraz większą popularność zyskuje kolor niebieski, który notuje o 63 procent większy wzrost zainteresowania wśród klientów, wspinając się na piąte miejsce.

Biały był najbardziej popularnym kolorem w Turcji (nieco ponad 50 procent). We wszystkich krajach, oprócz dwóch, klienci wybierali najczęściej kolory biały, czarny i srebrny. Wyjątkiem były Czechy i Wielka Brytania, gdzie na prowadzenie wysunął się niebieski.

Czarne samochody były najpopularniejsze w Portugalii (31 procent), Norwegii (28 procent) i Holandii (26 procent). Z kolei nadwozie w kolorze srebrnym dominowało w Irlandii (28 procent), Portugalii (25 procent) oraz na Węgrzech i w Polsce (21 procent). Klienci z Węgier chętnie też wybierali kolor brązowy (15 procent).

Liczy się rodzaj nadwozia. W ostatnim roku najwięcej klientów wybrało nadwozie pięciodrzwiowe (52 procent), a w dalszej kolejności kombi (37 procent) i wersje czterodrzwiowe (11 procent).

Na praktyczne odmiany kombi modeli Mondeo i Focus najczęściej decydowali się klienci z Danii (84 procent), Niemiec (81 procent) i Holandii (78 procent). Z kolei wersje pięciodrzwiowe tych samych modeli były najpopularniejsze w Grecji (96 procent), Hiszpanii (87 procent) i Wielkiej Brytanii (83 procent). Warianty czterodrzwiowe były najchętniej kupowane w Turcji (87 procent).

Wybór w kwestii napędu. Zdecydowana większość kierowców (98 procent) wciąż wybiera modele z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. W całej Europie dominowały samochody z silnikami benzynowymi (56 procent). Najwięcej modeli tego typu sprzedano w Rosji (96 procent), Holandii (87 procent) i Czechach (83 procent). W ostatnim roku modele z jednostkami wysokoprężnymi dominowały w Irlandii (70 procent) oraz w Turcji i Rumunii (65 procent).

Preferencje dotyczące rodzaju skrzyni biegów nie zmieniły się w stosunku do ubiegłego roku. Europejscy kierowcy wciąż wybierają skrzynie manualne ponad automatycznymi – na taki rodzaj przekładni zdecydowało się 83 procent nabywców. W Grecji odsetek ten wyniósł 97 procent, w Irlandii 96 procent, a w Polsce 95 procent.