FORD: NOWY TRANSIT CUSTOM BARDZIEJ PRAKTYCZNY I OSZCZĘDNY

Ford_Tran1

Ford zaprezentował nowego Transita Custom, samochód dostawczy o ładowności jednej tony. Auto otrzymało nowe wnętrze, także zwiększono jego wydajność, tak niezbędną europejskim firmom.

Zamówienia na nie będzie można składać pod koniec tego roku, a pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców na początku 2018 roku.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Napędzany silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o pojemności 2,0 l, przekonstruowany Transit Custom może oferować nowe funkcje i możliwości. W ofercie pojawi się m.in. nowa wersja ECOnetic van o poprawionej efektywności spalania i emisji CO2 wynoszącej 148 g/km.

Sportowy styl nowego, podzielonego na trzy segmenty przodu auta, oddaje jego dynamiczny charakter. Jednotonowy van zapewnia kierowcom odpowiednie warunki do pracy w mobilnym biurze. Zupełnie nowe nadwozie oferuje najwyższą ładowność, zwiększony komfort i ergonomię, a także łatwy w obsłudze systemem SYNC 3 lub MyFord Dock. Po raz pierwszy w grupie pojazdów użytkowych pojawiają się technologie takie, jak inteligentny ogranicznik prędkości.

Ford_Tran2

– Transit Custom był sukcesem od samego początku, a nowa wersja ponownie rozdaje karty w tej grze. Słuchaliśmy uważnie naszych klientów i dostarczyliśmy jednotonowego vana w jeszcze lepszym stylu, jeszcze bardziej funkcjonalną i naszpikowaną inteligentnymi funkcjami – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów dostawczych, Ford of Europe.

Nowa generacja Transita Custom wskazuje w jakim kierunku rozwijać się będzie gama kolejnych samochodów dostawczych Forda. Przykładem jest wprowadzenie hybrydowej wersji modelu Plug-in Hybrid (PHEV) o zerowym poziomie emisji spalin, która trafi na rynek do 2019 r. PHEV Transit Custom rozpocznie testy flotowe z klientami w Londynie pod koniec tego roku.

W 2016 r. sprzedaż Forda Transit Custom wzrosła do 118 000, o kolejne 15 procent w stosunku do poprzedniego roku. To pierwszym model użytkowym marki, która trafił na rynek, a później została połączony z modelami Transit Courier, Transit Connect i Transit. Odegrał kluczową rolę w uczynieniu Forda producentem samochodów dostawczych nr 1 w Europie w 2015 roku i w utrzymaniu tej pozycji do dziś.

Silniki EcoBlue oraz nowa wersja ECOnetic

Nowy Ford Transit Custom jest napędzany przez silnik wysokoprężny EcoBlue, który został wprowadzony do modelu w 2016 roku. Zaawansowany technologicznie motor dostępny jest w wersjach 105 KM, 130 KM i 170 KM, zapewniając znaczne ograniczenie kosztów eksploatacji i lepsze osiągi w porównaniu z 2.2-litrowym poprzednikiem. Przy czym zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 13 procent, a moment obrotowy wzrósł o 20 procent.

Nowy Custom oferuje też wersję ECOnetic, która zapewnia emisję CO2 na poziomie 148 g/km i zużycie paliwa wynoszące 5,7 l/100 km, co jest wynikiem lepszym o kolejne 6 proc. w porównaniu do najbardziej oszczędnej, obecnie oferowanej wersji.

Dostępna w serii 300 z krótkim rozstawem osi, wersja ECOnetic wykorzystuje silnik o mocy 105 KM z funkcją Auto- Stop- Start, opony o niskim oporze toczenia oraz nowatorską funkcję kontroli przyspieszania (Ford Acceleration Control) wraz z ogranicznikiem prędkości do 100 km/h.

Ford_Tran3

Nowe auto posiada dwie wysokości dachu, dwie opcje rozstawu osi, z DMC od 2,6 do 3,4 tony, ładowność do 1450 kg, oraz nadwozia van, kombi i van z podwójną kabiną. Przegroda z uchylna klapą, pozwala przewieźć długie przedmioty, a zintegrowany bagażnik dachowy może zostać złożony, gdy nie jest wykorzystywany.

Dynamiczny projekt kabiny

W modelu dostępne są najnowsze technologie oświetlenia, od wersji Trend, lampy do jazdy dziennej w technologii LED oraz doskonałe reflektory HID Xenon.

Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane od podstaw, a koncepcja tablicy przyrządów, oparta na nowej filozofii projektowania wnętrz Forda, zapoczątkowanej przez najnowszą Fiestę, oferuje atrakcyjny, skierowany ku kierowcy układ.

Nowy panel przyrządów zaprojektowany na wyraziście nakreślonych, poziomych elementach konstrukcyjnych, podkreślających szerokość kabiny, jest wykonany z atrakcyjnych wizualnie, a przy tym wytrzymałych materiałów. Wyposażono go w praktyczne rozwiązania przeznaczone dla kierowców, którzy traktują kabinę jak mobilne biuro podczas godzin pracy w samochodzie.

W nowym wnętrzu znalazły się schowki, które jedynie w samym panelu instrumentów mają łączną pojemność 25 l. Pośród nich są trzy otwarte półki ulokowane na wierzchu deski rozdzielczej, a także pojemny schowek umożliwiający wygodne przechowywanie np. dokumentów w formacie A4, w dolnej zamykanej części.

Dla wygody użytkowników zamontowano składany uchwyt na kubek, ulokowany tuż poniżej lewarka zmiany biegów, będący uzupełnieniem znajdujących się na zewnętrznych krawędziach deski uchwytów na kubki i dwulitrowe butelki. Boczki drzwiowe także zostały całkowicie przeprojektowane w celu poprawienia ich użyteczności. Teraz są tam trzy duże schowki i praktyczny uchwyt, zintegrowany z dekoracyjnym poszyciem drzwi.

Ford_Tran4

Wszystkie nowe ekrany i pulpity sterownicze zostały stworzone z myślą o kierowcy, i poprawie ergonomii i łatwości użycia. Wersje najlepiej wyposażone dysponują 8-calowym, dotykowym ekranem z systemem SYNC 3, który może być obsługiwany za pomocą gestów i głosu.

SYNC 3 umożliwia sterowanie dźwiękiem, nawigacją i połączonymi smartfonami za pomocą prostych, poleceń głosowych.

W pojazdach nie wyposażonych w 8-calowy lub 4-calowy wyświetlacz, stacja dokująca MyFord znajduje się na środku tablicy przyrządów, co zapewnia lokalizację dla umieszczenia i ładowania smartfona, odtwarzacza MP3 lub systemu nawigacji satelitarnej. Gniazda USB i 12 V są umieszczone w górnej części przed kierowcą, oraz obok dźwigni zmiany biegów, aby ułatwić podłączenie urządzenia.

Komfort codziennego użytkowania poprawiają również nowe fotele z przeprojektowanym wnętrzem i geometrią pianki. Także materiały wykończeniowe zostały całkowicie odnowione w całej kabinie.

Zaawansowane technologie i systemy wspomagające

Nowy Ford Transit Custom wprowadza wyrafinowane funkcje wsparcia kierowcy i jest pierwszym dostawczym pojazdem oferującym inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Limiter), który umożliwia automatyczną regulację maksymalnej prędkości pojazdu, przy użyciu systemu rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).

Nowy model oferuje także system informacji o obiektach w martwym polu widzenia lusterek z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym. Elementy uzupełniają kompleksowy zestaw technologii, w tym systemu ostrzegania przed kolizją oraz wykrywania pieszych, automatycznego układu awaryjnego hamowania, systemu utrzymania w pasie ruchu, automatycznej stabilizacji przy bocznych podmuchach wiatru i tempomatu adaptacyjnego.

Można również skorzystać z nowego moduł interfejsu uaktualnień, który umożliwia uzyskanie dostępu do danych z systemów pojazdu.

Wersja Sport otrzymała nowy wygląd

Nowy Ford Transit Custom oferowany jest w topowej specyfikacji jako dynamiczna wersja Sport o mocy 170 KM, dostępna w szerokiej gamie ośmiu różnych wersji nadwozia i układu siedzeń, w tym wersje van, kombi i o podwójnej kabinie, w wersji z krótkim i długim rozstawem osi.

Charakterystyczne dla wersji Sport podwójne paski na masce silnika i detale nadwozia zostały zaprojektowane specjalnie dla nowego modelu. Sportowy styl wyczuwalny jest również w elementach wnętrza kabiny. Tapicerka Ebony jest częściowo skórzana i łączy nowe tkaniny oraz skórzane zagłówki.