GENEWA 2019: DWIE HYBRYDOWE WERSJE KIA NIRO PO FACELIFTINGU

kia_nirohyb-1

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show (dni otwarte dla publiczności od 7 marca) swój debiut będzie miała Kia Niro po faceliftingu. Zmiany w stylistyce zewnętrznej i wykończeniu wnętrza dotyczą zarówno wersji hybrydowej, jak i hybrydy typu plug-in.

Od 2016 roku marka sprzedała na świecie ponad 270 000 sztuk Niro, z tego 100 000 w Europie. Nowe auto będzie oferowane w Polsce w drugiej połowie 2019 roku, z gwarancją na 7 lat lub do przebiegu 150 000 km.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2019


 

Niro – najlepiej sprzedający się hybrydowy crossover marki, przeszedł gruntowny facelifting i wprowadzono w nim wiele ulepszeń. Model zmienił się zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Odświeżone Niro wyróżnia się nowymi detalami w stylistyce nadwozia, lepszej jakości materiałami we wnętrzu i nowymi możliwościami jego personalizacji. Obydwie wersje napędowe Niro są od teraz oferowane z zaawansowanym systemem Uvp Connect.

Pod koniec 2018 r. gama Niro poszerzyła się o odmianę elektryczną – e-Niro, która dostępna jest obecnie tylko na wybranych rynkach a do Polski trafi w 2020 roku.

kia_nirohyb-2

Odświeżony wygląd

Pod względem stylistyki nadwozia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu plug-in nawiązują do wyglądu elektrycznego e-Niro. Crossover zachował typowe elementy designu samochodów marki, jak na przykład osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa oraz otrzymał nowe zderzaki z przodu i z tyłu, które zapewniają mu masywniejszy wygląd. Przeprojektowano projekcyjne reflektory, w których znajdują się teraz światła do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. W ofercie są również opcjonalne reflektory w całości wykonane w technice LED.

Od nowa zaprojektowane zostały światła LED z tyłu. Nowy tylny zderzak otrzymał srebrną listwę oraz mieści w narożnikach nowe światła odblaskowe i przeciwmgielne. Hybrydowe Niro jest teraz dostępne z większą liczbą opcji personalizacji wyglądu, które obejmują – do wyboru – dwa wzory 16-calowych obręczy kół z lekkich stopów oraz nowe, 18-calowe dwukolorowe obręcze kół z lekkich stopów. Hybrydowe Niro typu plug-in jest dostępne z nowo zaprojektowanymi 16-calowymi aluminiowymi obręczami kół z ciemnoszarymi wstawkami.

Nowe pakiety kolorystyczne

W kabinie Niro wprowadzono szereg drobnych zmian w wyglądzie oraz w doborze materiałów. Górna część deski rozdzielczej jest wykończona miękkim w dotyku materiałem wysokiej jakości, a na całej tablicy rozdzielczej znajduje się sporo eleganckich wstawek z materiału w kolorze błyszczącej czerni wykończonych srebrnymi lub chromowanymi (matowymi) elementami. Auto oferuje także system multimedialny z nowym opcjonalnym panoramicznym ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala i 7-calowy wyświetlacz Supervision na zestawie wskaźników.

W standardzie Niro jest wyposażone w 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego i 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami.

kia_nirohyb-3

Wnętrze odświeżonego Niro jest dostępne z nowymi pakietami kolorystycznymi do wyboru. W zależności od wyposażenia i rynku, hybrydowy crossover może być wykończony elementami w kolorach czerwono- pomarańczowym lub bordowym, które dodają kabinie elegancji. Do pierwszego zestawu zaprojektowano kontrastowe szwy w kolorze czerwonym, do drugiego – w kolorze fioletowym.

Drugi zestaw kolorystyczny obejmuje nową tapicerkę siedzeń z perforowanej skóry w kolorze bordowym, podłokietniki w drzwiach w tym samym kolorze i deskę rozdzielczą wykończoną elementami w kolorze matowego chromu.

Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu plug-in są wyposażone w sześciobiegową automatyczną przekładnię o dwóch sprzęgłach. W wyposażeniu seryjnym Nznajduje się nowy elektroniczny hamulec postojowy, który blokuje hamulce tylnej osi.

Debiut systemu pokładowej telemetrii

Niro oferuje nowatorski system Uvo Connect łączący kierowców ze światem zewnętrznym i zapewniający im dostęp do ważnych informacji podczas jazdy. W przyszłości system ten znajdzie się również w innych europejskich modelach. Wygodny dostęp zapewnia opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala oraz smartfon. Nowy system Kia Live, który do działania oraz do pobierania aktualizacji i danych na żywo wykorzystuje własną kartę SIM.

kia_nirohyb-14

System multimedialny standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth,. Istnieje możliwość podzielenia ekranu na dwa mniejsze, co pozwala kontrolować lub monitorować różne funkcje samochodu w tym samym czasie. Wygląd ekranu można dostosować do indywidualnych preferencji. Niro jest również oferowane z systemem multimedialnym, który wykorzystuje dotychczasowy 8-calowy ekran dotykowy.

Nowe systemy bezpieczeństwa

Nowe auto oferuje szeregu systemów asystujących. Dostępny już wcześniej aktywny tempomat (Smart Cruise Control), który wzbogacono o funkcję Stop & Go. System Lane Following Assistt jest oferowany po raz pierwszy. Lane Following Assist odpowiada za przyspieszanie, hamowanie i kierowanie autem w zależności od poprzedzających samochodów. System wykorzystuje rozmaite czujniki.

Niro oferuje szereg systemów asystujących, do których w zależności od wyposażenia należą – między innymi – system zapobiegania kolizjom czołowym, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, asystent zmiany świateł, system ostrzegania przed pojazdami znajdującymi się w martwym punkcie widzenia lusterek oraz systemy ostrzegania – o kolizji z tyłu i o ograniczeniu prędkości. W odświeżonych Niro debiutuje elektryczny hamulec postojowy.

Wydajne zespoły napędowe

Pokazywane na targach motoryzacyjnych w Genewie nowe wersja są napędzane 1,6-litrową benzynową jednostką napędową GDi, która współpracuje z silnikiem elektrycznym zasilanym z litowo- jonowego akumulatora o pojemności 1,56 kWh (w wersji hybrydowej) lub 8,9 kWh (w wersji hybrydowej typu Plug-in). Emisja dwutlenku węgla dla hybrydowego auta wynosi zaledwie 99,8 g/km, a dla pojazdu plug-in – – 31,3 g/km (w cyklu mieszanym WLTP).

W mieście hybrydowe Niro typu plug-in może przejechać do 65 kilometrów wykorzystując do tego jedynie silnik elektryczny. W cyklu mieszanym WLTP zasięg bez żadnej emisji wynosi 49 kilometrów.