GOODWOOD 2015: PREMIERA NOWEGO FORDA GALAXY

Ford-Galaxy_0

Przy okazji tegorocznego Festival of Speed w Goodwood, który trwa w południowej Anglii, odbyła się premiera nowego Forda Galaxy. Rodzinny samochód może pomieścić siedem osób.

Model oferuje luksusowe warunki podróżowania, wyrafinowane technologie oraz wysokiej jakości materiały wykończeniowe.


Zobacz relacje:

PREMIERY

GOODWOOD 2015


 

Nowy Ford zapewnia pasażerom siedzącym zarówno z przodu, jak i z tyłu wyższy komfort podróżowania za sprawą dedykowanego systemu klimatyzacji oraz zoptymalizowanych siedzeń o zmniejszonym przekroju oraz ergonomicznym wyprofilowaniu. Wyższy komfort akustyczny to zasługa zastosowania zoptymalizowanej konstrukcji nadwozia oraz szyb bocznych wykonanych ze szkła o zwiększonych właściwościach dźwiękochłonnych. Ford zastosował również specjalną podsufitkę, która dodatkowo eliminuje niepożądane hałasy.

Auto posiada funkcję składania i rozkładania siedzeń w trzecim rzędzie za pomocą jednego przycisku, a także wspiera kierowcę podczas jazdy w mieście i drogami szybkiego ruchu za sprawą zaawansowanych rozwiązań technicznych, takich jak inteligentny ogranicznik prędkości, system zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych czy przednia kamera szerokokątna.

 

Wśród zaawansowanych jednostek napędowych znalazł się nowy silnik diesel 2,0 litra TDCi Bi-turbo o mocy 210 KM. W Fordzie Galaxy debiutuje też inteligentny napęd na cztery koła AWD, który poprawia trakcję i przyczepność.

Tylny układ zawieszenia typu „integral link” zapewnia najwyższy komfort jazdy. Adaptacyjny układ kierowniczy ułatwia manewrowanie przy niskich prędkościach jazdy i na ograniczonej przestrzeni. System optymalizuje reakcje układu, zmieniając jego przełożenie w zależności od prędkości jazdy. System foteli wielokonturowych z funkcją 11-punktowego masażu ma przeciwdziałać zmęczeniu oraz bólom mięśni podczas długotrwałych podróży.

Wyrafinowana stylistyka

Nowy Ford Galaxy wyróżnia się nowoczesną stylizacją nadwozia. W przedniej części wzrok przykuwa trapezoidalny górny grill, umiejscowiony ponad szerokim, wyrazistym grillem dolnym. Smukłe klosze reflektorów przednich zachodzą na boki karoserii, płynnie przechodząc we wznoszącą się linię boczną, dzięki której stylizacja tej części nadwozia wydaje się bardziej zwarta, elegancka i dojrzała stylistycznie.

Bardzo nowoczesny jest również tył pojazdu. W jego bocznej części wąskie, smukłe słupki potęgują wrażenie ogromu powierzchni przeszklonej.

Kabina nowego Galaxy wyróżnia starannością wykonania. Kontury konsoli środkowej płynnie łączą się z płaszczyzną deski rozdzielczej, która z kolei stapia się z panelami drzwiowymi. Wnętrze można wzbogacić o wstawki i elementy dekoracyjne z aluminium, pokryte ciemną metalizowaną powłoką oraz fortepianową lub matową czernią. Uzupełnieniem jest pełnowymiarowe panoramiczne okno dachowe.

 

W miejscu tradycyjnego zespołu zegarów może pojawić się 10-calowy cyfrowy ekran, na którym wyświetlane są animacje przedstawiające konwencjonalny analogowy prędkościomierz i obrotomierz. Użytkownik może zmieniać ustawienia wyświetlacza oraz grafiki 3D według własnego uznania. Ekran posiada również funkcję automatycznego ściemniania.

Funkcjonalny samochód rodzinny

Bagażnik ma pojemność do 2339 litrów. Podłoga jest zupełnie płaska, co zdecydowanie ułatwia załadunek dużych lub ciężkich bagaży. Dzięki systemowi przesuwania i składania foteli dwóch ostatnich rzędów przedział bagażowy można konfigurować w dowolny sposób. Dodatkowo, pod podłogą bagażnika ukryto 20 litrowy schowek nowego systemu Cargo Management, który znacznie ułatwia transport wyższych przedmiotów.

Ponadto podróżni mogą korzystać z uchwytów na butelki półtoralitrowe w drzwiach oraz dodatkowych schowków pod siedzeniami. Miejsce na kolejny schowek wygospodarowano w górnej części panelu wskaźników, a w konsoli środkowej znajdziemy wnękę na telefon komórkowy lub przenośny odtwarzacz muzyki. Dorośli użytkownicy docenią szerokokątne lusterko.

Nowa wersja oferuje o 10 mm więcej miejsca nad głowami pasażerów drugiego i trzeciego rzędu. Więcej miejsca udało się również wygospodarować na wysokości ramion i łokci. Ponadto, osoby podróżujące w trzecim rzędzie mają teraz do dyspozycji podłokietniki ze schowkami podręcznymi oraz uchwyty na napoje.

fo_gal_go1

Inteligentne rozwiązania techniczne

Nowy Galaxy jest wyposażony w szereg systemów i rozwiązań wspomagających kierowcę, zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i autostradowej:
• Inteligentny ogranicznik prędkości, który ma zadanie monitorować mijane znaki ograniczenia prędkości i samoczynnie dostosowywać prędkość pojazdu do obowiązujących na danym obszarze limitów.
• System zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych.
• System diodowych reflektorów adaptacyjnych ze światłami drogowymi zapewniającymi maksymalne doświetlenie drogi bez ryzyka oślepiania.
• Przednia kamera ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności.
• System wspomagający parkowanie prostopadłe i równoległe.
• System pomagający kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego.
• System wspomagający parkowanie bokiem,.
• System monitorujący ruch poprzeczny ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami.

Inne technologie wspomagające kierowcę to: sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, system rozpoznawania znaków drogowych, system kontroli pasa ruchu, system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu oraz funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.

Za pomocą prostych, naturalnych komend głosowych funkcje systemu SYNC 2 pozwalają w łatwy sposób sterować ustawieniami telefonu, systemu rozrywkowego, klimatyzacji i nawigacji satelitarnej. Ponadto dzięki funkcji wzywania pomocy w nagłych wypadkach Emergency Assistance system Ford SYNC 2 po wypadku łączy osoby znajdujące się w pojeździe z operatorami lokalnych służb ratunkowych.

Ford Galaxy będzie też po raz pierwszy oferowany z drzwiami bagażnika otwieranymi i zamykanymi elektrycznie i bezdotykowo.

 

Dynamiczne osiągi.

Dolne wahacze tylnego zawieszenia typu „integral link” wykonane są ze stopu aluminium. Amortyzatory i sprężyny zostały specjalnie zmodyfikowane. System zawieszenia adaptacyjnego, umożliwia dostosowanie pracy podwozia i charakterystyki tłumienia do aktualnych potrzeb, poprzez wybór trybu „comfort”, „normal” lub „sport”. Kolejną nowością jest fakt, iż nastawy elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPAS dostosowywane są do wybranego trybu sztywności układu zawieszenia. Oferowane są także układy Torque Steer Compensation i Active Nibble Compensation, które niwelują niepożądane siły przekazywane na koło kierownicy.

Samochód będzie można zamówić z nowym, 210-konnym, dwulitrowym silnikiem TDCi Bi-turbo, który zapewnia dynamiczne osiągi oraz generuje 450 Nm momentu obrotowego już od 2000 obr./min. Silnik zużywa średnio 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy.

Zmodernizowany silnik wysokoprężny 2.0 TDCi z turbosprężarką o zmiennej geometrii dostępny będzie w trzech wariantach mocy (120, 150 lub 180 KM). Nowa konstrukcja potrzebuje średnio 5 litrów paliwa na przejechanie 100 kilometrów.

Opracowany przez Forda napęd na wszystkie koła AWD będzie oferowany w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym 2,0 l TDCi o mocy 150 i sześciobiegową skrzynią manualną oraz z jednostką 2,0 l TDCi o mocy 180 współpracującą z sześciobiegową przekładnią automatyczną PowerShift.

 

Wśród jednostek benzynowych warto wspomnieć o nowych, oszczędnych silnikach 1,5 l EcoBoost 160 KM oraz 2,0 l EcoBoost 240 KM. Wszystkie jednostki napędowe spełniają wymogi normy Euro 6 dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym. Wśród nich znalazły się: system inteligentnego ładowania akumulatora z odzyskiwaniem energii, system Auto-Start-Stop oraz aktywna żaluzja wlotu powietrza.

Wyższy poziom bezpieczeństwa

Ford Galaxy został po raz pierwszy wyposażony w boczne poduszki powietrzne dla foteli drugiego rzędu, które stanowią teraz uzupełnienie standardowego systemu SRS, na który składają się przednie poduszki kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa kierowcy, oraz boczne kurtyny powietrzne chroniące głowy osób podróżujących we wszystkich trzech rzędach foteli. Z kolei system MyKey pozwoli kierowcy zaprogramować kluczyk dla indywidualnych potrzeb. Dodatkowo, jeśli osoba, której właściciel powierzył auto nie zapnie pasów bezpieczeństwa, włączenie systemu audio nie będzie w ogóle możliwe.

Stabilność auta zapewnia system poprawiający stabilność na zakrętach oraz system zapobiegający wywróceniu pojazdu. Oba układy dostosowują moment obrotowy silnika i odpowiednio sterują układem hamulcowym, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu wybranego toru jazdy. Natomiast dodatkowym rozwiązaniem chroniącym głowy pieszych podczas ewentualnego potrącenia jest zmodyfikowana konstrukcja wycieraczek.