GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED: PRZYJECHAŁA SREBRNA STRZAŁA

audi-goodspeed1

W dniach od 12 do 15 lipca, największy na świecie zlot historycznych samochodów wyścigowych świętuje swoje 25-lecie. W obchodach bierze udział także Audi Tradition.

Wpasowując się w konwencję, marka wystawia dwa srebrne samochody z ponad 100-letniej historii czterech pierścieni. Na zlocie pojawiły się Auto Union Typ C oraz Wanderer Stromlinie Spezial.


Zobacz także:

SPORT

GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED 2018


 

Dla ponad 200 tysięcy fanów, którzy spodziewani są na Goodwood, Auto Union Typ C to stary, dobry znajomy. Przyjazd tego modelu na Festival of Speed zawsze był jednym z najważniejszych punktów wydarzenia. W roku 1936, gdy samochód ten został pokazany po raz pierwszy, jego 16 cylindrów, 520 KM mocy, najwyższa rozwijana prędkość rzędu 340 km/h i silnik umieszczony za kierowcą, jawiły się niczym elementy futurystycznego snu.

audi-goodspeed2

Jeszcze w tym samym roku, Bernd Rosemeyer zdobył za jego sterami Mistrzostwo Europy w serii niemieckich wyścigów górskich. W tym roku, za kierownicą zrekonstruowanego przez Audi Tradition Auto Union Typ C zasiądzie Hans- Joachim Stuck.

To dla tego byłego kierowcy Audi Sport będzie wyjątkowe wydarzenie. W latach ’30 XX w. ojciec Hansa- Joachima, Hans, był członkiem zespołu Auto Union i był niemal nie do pokonania w wyścigach górskich. Za każdym razem, gdy Stuck Junior prowadzi „Srebrną Strzałę”, zakłada oryginalne gogle i rękawice swojego ojca.

Na zlocie pojawił się również inny jubileuszowy gość ze zbiorów Audi Tradition – Wanderer Stromlinie Spezial. Ten samochód na Goodwood pokazany będzie po raz pierwszy. Osiemdziesiąt lat temu, specjalnie na najtrudniejszy wówczas rajd długodystansowy Liège- Rzym- Liège, Auto Union AG wyprodukowało trzy egzemplarze tego bolidu. Przed samochodem postawiono zadanie jechania z prędkością przynajmniej 50 km na godzinę przez całą długość ponad 4 tysięcy kilometrów wyścigu.

audi-goodspeed3

Przez 100 godzin trwania zmagań kierowcy prawie się nie zatrzymywali – wyjątkiem były przerwy na tankowanie. Wysokie wymagania postawione przed kierowcami i maszynami przyniosły ciężkie żniwo: w roku 1938 do mety dotarła ledwie jedna trzecia zawodników, a w roku 1939 jedynie 21 z 51 startujących.

Wśród nich były wszystkie trzy Wanderery Stromlinie Spezial spod znaku Auto Union. W ten sposób firma zdobyła najważniejszą wtedy nagrodę za pracę zespołu projektowego: pierwsze miejsce w rankingu marek.