GOODYEAR: ZWYCIĘSTWO DZIĘKI… BIEŻNIKOWI

Jochen Hahn z zespołu wyścigowego Castrol Team Hahn Racing MAN, ścigający się na oponach Goodyeara prowadzi po piątej rundzie – na torze Donington Park w Wielkiej Brytanii – Międzynarodowych Mistrzostw Europy FIA (Federation Internationale de l’Automobile) w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych.

Pierwszy wyścig wygrał Hahn, natomiast w drugim zwyciężył David Vrsecky z zespołu Buggyra International Racing Team System, prowadzący Freightlinera. Drugiego dnia najlepszy okazał się Antonio Albacete z zespołu Equipo Cepsa, za kierownicą ciężarówki MAN, a Norbert Kiss z Frankie Oxxo Truck Racing Team, także prowadzący pojazd marki MAN zajął drugie miejsce. Kolejny wyścig zostanie rozegrany na torze Nürburgring w Niemczech w dniach 13-15 lipca.

Wyścigowa ciężarówka waży minimum 5,5 tony i osiąga prędkość do 160 km/h – w tak ekstremalnych warunkach opony mają podstawowe znaczenie dla osiągów pojazdu. Opony wyścigowe Goodyeara do pojazdów ciężarowych są skonstruowane przy użyciu tej samej bazy osnowy, która jest wykorzystywana w oponach Goodyear Regional RHS II w rozmiarze 315/70R22,5. Aby zwiększyć osiągi oraz sztywność boczną, a przy okazji zmniejszyć zagrożenie przegrzania się opony, wersja wyścigowa produktu została lekko zmodyfikowana.

Wyścigowe Goodyear Regional RHS II różnią się od standardowego produktu głównie bieżnikiem. Podczas startów rozgrzewa się on do bardzo wysokich temperatur, aby zapewnić optymalną przyczepność pojazdowi.

Dlatego właśnie opony wyścigowe Goodyeara do pojazdów ciężarowych posiadają specjalnie zaprojektowany bieżnik. Gwarantuje on doskonałą przyczepność zarówno w czasie jazdy na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Co więcej, jego właściwości są niezmienne w całym zakresie temperatur, na działanie których bieżnik jest narażony podczas zawodów. Dobra charakterystyka ścieralności opony również zapewnia optymalne osiągi w całym okresie eksploatacji ogumienia.

Bieżnik, w połączeniu z charakterystycznym asymetrycznym barkiem opony i rowkami obwodowymi, zapewnia najwyższe osiągi wszystkim kierowcom na wszystkich torach w dziewięciu krajach, w których odbywają się kolejne wyścigi cyklu Międzynarodowych Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych.

Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon
do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo.