HANOWER 2014: ŚWIATOWA PREMIERA VOLKSWAGENA TRISTAR

tristar_h1

W roku trzydziestego jubileuszu pierwszego studyjnego Syncro, marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje koncepcyjny model Tristar – kombinację wszystkich najlepszych cech aktualnej serii T.

Zdolność do poruszania się po ekstremalnym terenie połączona z elastycznymi możliwościami transportu i załadunku czynią z nowego auta doskonałym samochodem usługowym, transportowym lub autem dla surferów.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

TARGI W HANOWERZE


Podczas tegorocznych targów IAA marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje koncepcyjne auto o legendarnej nazwie Tristar. Masywny samochód skrzyniowy z Extended Cab, orurowaniem nad skrzynią i krótkim rozstawem osi dysponuje stałym napędem na wszystkie koła z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi i podwyższonym o 30 mm zawieszeniem.

tristar_h2

Odpowiednio do nazwy, styliści stworzyli precyzyjny, nowy, a jednak znany język formy: ostre linie otaczające nadwozie, diodowe reflektory i zmodyfikowany układ przedniej części nadwozia sprawiają, że studyjne auto wygląda na wyjątkowo masywne i szerokie. Monolityczna deska rozdzielcza pod względem formy i funkcjonalnej prostoty przypomina wczesne modele Volkswagena Ogórka. Ładunek można ułożyć na dwóch oddzielonych od siebie płaszczyznach: pod skrzynią, na której umieszczone jest już koło zapasowe z oponą z grubym bieżnikiem, znajduje się duża, hermetycznie zamykana szuflada.

Kabina oprócz obracanych przednich foteli posiada uchwyt na 20-calowy tablet, a także najnowocześniejsze systemy nagłaśniające i umożliwiające prowadzenie videokonferencji, które czynią model doskonałym miejscem do prowadzenia służbowych rozmów. Pomyślano nawet o ciśnieniowym ekspresie do kawy.

tristar_h3

Wszechstronny samochód dla specjalistów

Jego ekstremalna zdolność do jazdy terenowej w połączeniu z różnorodnymi możliwościami rozłożenia ładunku sprawiają, że Tristar może być warsztatem na kołach, mobilnym nowoczesnym biurem lub idealnym samochodem dla surferów. Bezpieczny i wszechstronny nowy Volkswagen jest narzędziem dla każdego użytkownika, zarówno architekta, członka ekipy filmowej, serwisanta, ogrodnika czy uczestnika trudnych ekspedycji.

– Tristar stanowi niespotykane wcześniej połączenie najlepszych cech serii T, pokazuje jej potencjał i udowadnia, że seria ta nadal może być wzorcem dla innych. TRISTAR łączy zatem przeszłość z przyszłością. W jubileuszowym roku pierwszego studyjnego Syncro prezentuje kompetencje marki w dziedzinie napędu na wszystkie koła i demonstruje jej przyszłościowy charakter.. Poważnie traktujemy potrzeby naszych klientów i odpowiednio do nich udoskonalamy naszego bestsellera. Każdym nowym modelem definiujemy na nowo standardy dla całej klasy samochodów – powiedział z okazji światowej premiery Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe.

tristar_h4

DANE TECHNICZNE

wymiary: długość – 4 788, szerokość – 2 320 mm, wysokość – 2 066 mm;
zawieszenie: podwyższone o 30 mm;
– napęd: stały na wszystkie koła 4Motion, mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi;
– silnik / moc / skrzynia biegów: 2,0 l TDI / 150 kW przy 4000 obr./min. / 450 Nm przy 1400 obr./min.;
– prędkość maksymalna: 185 km/h;
– przyspieszenie 0 – 80 km/h: 6,7 sek.;
– przyspieszenie 0 – 100 km/ h: 10,0 sek.;
– obręcze ze stopu metali lekkich “Rocadura”, 245/70 R17.

tristar_h5