HONDA: NOWA WERSJA SKUTERA FORZA 125 W 2021 ROKU

Honda Forza 125 to skuter zaprojektowany specjalnie dla wymagających europejskich nabywców. Na rynku jest od 2015 roku i znalazł 60 000 nabywców.

W 2021 r. będzie miała miejsce kolejna modernizacja pojazdu, który stanie się bardziej praktyczny.


Zobacz także:

MOTOCYKLE


 

Kosmetyczne zmiany w przednich i bocznych owiewkach, lusterkach, tylnych panelach bocznych i pokrywie silnika odświeżają stylizację skutera, dbając o bardziej elegancki wygląd i poprawiając aerodynamikę. Szyba o udoskonalonej geometrii zyskała dodatkowe 40 mm zakresu regulacji położenia. Gniazdo ładowania USB zastępuje gniazdo ACC 12V.

Podwozie pozostaje niezmienione, ale czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC otrzymuje wsparcie systemu Honda Selectable Torque Control (HSTC), zapewniającego utrzymywanie przyczepności tylnego koła. Silnik spełnia również normę czystości spalin Eoro5.

Forza 125 na rok 2021 otrzyma następujące opcje kolorystyczne: Mat Cynos Grey Metallic, Pearl Cool White, Pearl Nightstar Black, Lucent Silver Metallic, Mat Carnelian Red Metallic.

Szerokość kierownicy wynosi 750 mm, lusterka umieszczono na wysokości 1125 mm. Są to świetne wymiary do przeciskania się przez ulice zakorkowane samochodami. Wysokość siedzenia pozostaje niezmieniona i wynosi 780 mm, jego długość zapewnia sporo miejsca i wygody dla kierowcy i pasażera. Całe oświetlenie wykonano w technice LED.

Dwa pełnowymiarowe kaski mogą być przechowywane pod siedzeniem, można też podzielić schowek na część przeznaczoną na kask lub kombinezon przeciwdeszczowy oraz na część mieszczącą torby o rozmiarze A4. Kieszeń w wewnętrznej przedniej owiewce jest zamykana na klucz, a jej wnętrze może być zaaranżowane dla potrzeb kierowcy, na przykład do przewozu telefonu, czy butelki z wodą.

System bezkluczykowy Honda Smart Key oprócz sterowania głównym włącznikiem zapłonu i blokowaniem schowka, zarządza opcjonalnym zdejmowanym kufrem górnym o pojemności 45 litrów.

Zespół wskaźników wyposażono w analogowy prędkościomierz i analogowy obrotomierz (z przeprojektowanymi tarczami), rozmieszczone po bokach wyświetlacza cyfrowego, który można przełączać pomiędzy 3 trybami pracy: 1. licznik kilometrów, teoretyczny zasięg, chwilowe zużycie paliwa; 2. dzienny licznik przebiegu, średnie zużycie paliwa i timer; 3. temperatura otoczenia i wskaźnik stanu akumulatora.

Czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC enhanced Smart Power (eSP) zapewnia moc 11 kW przy 8750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 12,2 Nm osiągany przy 6500 obr./min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 53,5 mm x 55,5 mm, ze stopniem sprężania 11,5:1. Forza 125 doskonale przyspiesza już ze startu zatrzymanego – na pierwsze 200 m potrzebuje 13,3 sek.

System kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC) ma za zadanie nadzorowanie przyczepności tylnego koła. Można go całkowicie wyłączyć. Elektronicznie sterowany bezszczotkowy rozrusznik, pracujący także jako alternator (ACG) jest montowany wprost na końcu wału korbowego. System Idling Stop automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach pracy na biegu jałowym.

Blisko 500 km zasięgu uzyskano dzięki niskiemu zużyciu paliwa wynoszącemu około 2,3 l/100 km (w cyklu pomiarowym WMTC) i zastosowaniu zbiornika paliwa o pojemności 11,5 litra. W ramach aktualizacji przeprojektowano pokrywę silnika i wahacz, aby dopasować je do nowej stylizacji skutera. Masa pojazdu wynosi 161 kg.

Solidnemu widelcowi teleskopowemu z goleniami 33 mm towarzyszą z tyłu dwa amortyzatory z 7-stopniową regulacją wstępnego obciążenia sprężyn, współpracujące z jednoczęściowym aluminiowym wahaczem. Rozstaw osi wynoszący 1 505 mm zapewnia stabilność, a geometria, z kątem pochylenia główki ramy 26.5° i wyprzedzeniem 89 mm – precyzyjne kierowanie.

Na aluminiową 15-calową obręcz przedniego koła założono oponę 120/70-15, natomiast 14-calową obręcz tylnego koła wyposażono w oponę 140/70-14. Przednie koło hamuje duża pojedyncza tarcza o średnicy 256 mm, na tylnej osi zastosowano tarczę o średnicy 240 mm, a system ABS zapewnia bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach.