HONDA: NOWY MODEL JAZZ TAKŻE Z SILNIKIEM ELEKTRYCZNYM

Nowa Honda Jazz została zaprojektowana od podstaw. Miejski samochód łączy oszczędność z codzienną funkcjonalnością, odpowiadający potrzebom współczesnych konsumentów.

Po raz pierwszy pojawi się jako standard nowy układ hybrydowy z dwoma silnikami elektrycznymi, który wykorzystuje nowe, zaawansowane technologie.


Zobacz relacje:

ECO

PREMIERY


 

Łagodna, współczesna stylistyka wniosła w kształty Jazza prostotę. Płynne kontury harmonizujące z krótką maską, długą linią dachu i stylem kabiny znanym z wcześniejszych generacji, składają się na rozpoznawalną, jednobryłową sylwetkę. W efekcie pojazd zyskał odnowiony design oraz wysoki poziom komfortu i funkcjonalności.

Honda, dokonując rewolucji stylistycznej miejskiego kompaktu, skoncentrowała się na nowej filozofii projektowej, zdefiniowanej w japońskim pojęciu Yoo no bi. Oznacza ono piękno przedmiotów codziennego użytku, wymagających czasu na dopracowanie, które uczyni je jeszcze piękniejszymi i bardziej ergonomicznymi, aby mogły lepiej służyć określonym celom.

Płynne linie nadwozia i elegancki przód auta budują równowagę wizualną ze zróżnicowanymi powierzchniami poszycia, między innymi na słupkach C i połączeniu tylnych zespolonych świateł, w których trudno dostrzec jakiekolwiek ostre linie.

Znalezienie odpowiednich proporcji było dla projektantów kluczem do uzyskania harmonii w kabinie, jak i w kształcie nadwozia. W stosunku do poprzednika zmniejszyła się całkowita wysokość, co w połączeniu z pochyloną do przodu linią klapy bagażnika zapewnia bardziej zwartą, dobrze wyważoną bryłę i pewną sylwetkę.

Eleganckie poprawki stylistyczne, w tym tylny spojler dachowy i elegancki projekt obudowy reflektorów, uzupełniają dynamiczne nadwozie i pomagają zachować optyczną równowagę. Ramiona aerodynamicznych felg hybrydowych są cienkie, dzięki czemu koła wydają się większe, dodając dynamiki kształtom. Nawet stalowe obręcze kół wyglądają jak felgi aluminiowe klasy premium.

Aby zwiększyć atrakcyjność modelu, zaproponowano bardziej surową, przypominającą SUV-a odmianę – Jazz Crosstar – skierowaną do osób prowadzących aktywny tryb życia. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki odważnemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającym się w oczy czarnym wykończeniom oraz stylowym progom i relingom dachowym.

Charakterystyczne dla Crosstara felgi aluminiowe, których ramiona rozszerzają się w kierunku obręczy, zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny mocny efekt wizualny.

Przyjazne wnętrze

Filozofia Yoo no bi wpłynęła również na projekt minimalistycznego wnętrza, gdzie pasażerowie docenią praktyczne walory zastosowanych materiałów i funkcjonalność uporządkowanej, ergonomicznej kabiny. Funkcjonalność podnoszą również zastosowane w całym wnętrzu trwałe materiały, m.in. wodoodporne tkaniny tapicerki i miękkie w dotyku nowoczesne pokrycie deski rozdzielczej.

Zorientowany na użytkownika kokpit otrzymał wąski panel instrumentów, który ciągnie się poziomo w poprzek kabiny, bez osłony ograniczającej pole widzenia, co dodatkowo zwiększa poczucie przestronności. 9-calowy centralny ekran dotykowy i 7-calowy wyświetlacz zegarów TFT są proste w obsłudze i czytelne. Wszystkie funkcje i elementy sterujące są łatwo dostępne. Poziom płaskiego, szerokiego podłokietnika, będącego przedłużeniem konsoli środkowej, zaprojektowano na wysokości podłokietników drzwiowych.

Pasażerowie pierwszego rzędu siedzeń będą mogli cieszyć się z nowo opracowanej ramy foteli, która zapewnia wyższy komfort i lepsze podparcie lędźwiowe. Charakterystyczna, dwuramienna kierownica nie tylko podkreśla przestronność wnętrza, ale także – dzięki zmienionemu kątowi i zakresowi regulacji – zapewnia wygodne dostosowanie pozycji osobom o różnych gabarytach i sylwetkach.

Przestrzeń, jaką wygospodarowano dla pasażerów tylnej kanapy i grubsze poduszki tylnych siedzisk zapewniają wygodne podróżowanie pasażerom o wyższym wzroście.

Jak skonstruować miejski kompakt?

Nowy układ hybrydowy z dwoma silnikami elektrycznymi wymusił nowe, zaawansowane technologie konstrukcyjne, dzięki którym Jazz zachował przestronność i komfort. Wąskie są słupki A, które są pierwszym stylistycznym elementem łuku biegnącego od maski do tylnych błotników – energia kinetyczna po zderzeniu kierowana jest na słupek znajdujący się za nimi.

Ta innowacja, opracowana wspólnie przez projektantów wnętrza i nadwozia, pozwoliła skrócić maskę i przesunąć kabinę do przodu, co wpłynęło korzystnie na przestronność przedziału pasażerskiego. Dzięki zmniejszonej przez projektantów o połowę grubości słupków Jazza, wszyscy pasażerowie mają poczucie znacznie większej przestrzeni.

Przez panoramiczną szybę przednią i przednie szyby boczne, do wnętrza dociera mnóstwo naturalnego światła, a ponadto, zarówno kierowca jak i pasażer, mają niezakłócone, szerokie pole widzenia. Przeprojektowane słupki A i eleganckie w formie lusterka zewnętrzne również wpływają na zmniejszenie hałasu i oporów powietrza oraz poprawę parametrów aerodynamiki, przy okazji podnosząc walory estetyczne.

Jazz wciąż ma płaską podłogę i praktyczny system Magic Seats z tyłu. Rozwiązanie umożliwia opuszczanie lub odchylanie siedzisk tylnych foteli, zwiększając funkcjonalność przestrzeni, w której mieszczą się ładunki o różnych kształtach i rozmiarach. Szerszy zakres otwierania klapy i płaska podłoga bez progu załadunkowego sprawiają, że pakowanie bagaży i rozładunek jest łatwiejszy niż dotychczas.

Hybrydowy Jazz nowej generacji, który pojawi się w europejskich salonach latem 2020 r., będzie jednym z modeli spełniających zobowiązanie marki, zakładające że do roku 2022 całość gamy sprzedawanych w Europie pojazdów będzie wyposażona w napędy wykorzystujące silniki elektryczne. Ceny nowego Jazza zostaną ogłoszone w późniejszym terminie, przed rozpoczęciem sprzedaży.