HYUNDAI: BAYON CZYLI NOWY SUV DLA EUROPY JUŻ SIĘ POKAZAŁ

Bayon to nowy SUV segmentu B. Hyundai zaprojektował go specjalnie dla Europy, stąd wzięła się jego nazwa nawiązująca do stolicy francuskiego Kraju Basków.

Bayonne to jedno z najpiękniejszych miejsc w regionie, cel wakacyjnych podróży.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

W ciągu zaledwie 12 miesięcy Hyundai wprowadził na rynek lub zmodernizował siedem nowych modeli, a licząc wszystkie typy nadwozia i warianty układu napędowego było ich aż 20. Bayon wyraża filozofię projektową marki Sensuous Sportiness. Trzyczęściowe światła główne w połączeniu z wlotami powietrza tworzą niepowtarzalny wygląd.

Z tyłu, światła w kształcie strzał podkreślają dynamicznie wyglądające słupki. Cienka pozioma linia łącząca światła podkreśla szerokość i łączy tył z bokiem. Wizualnie wydłużona tylna szyba daje początek wyjątkowej i wyrazistej konstrukcji tyłu. W pełni ledowe reflektory i kierunkowskazy dopełniają nowoczesnego wyglądu samochodu.

Dostępnych jest w sumie dziewięć kolorów nadwozia, w tym nowy, Mangrove Green, a także kontrastowy dach w kolorze Phantom Black, opcjonalny dla kilku kolorów nadwozia.

Wnętrze

Duży nacisk położono na maksymalizację komfortu pasażerów z przodu i z tyłu oraz zwiększenie przestrzeni bagażowej. Wnętrze jest definiowane przez szereg urządzeń komunikacyjnych, w tym 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy system multimediów i nawigacji lub 8-calowy wyświetlacz systemu info- rozrywki.
Wiodąca w swojej klasie łączność i technologia.

Dwa porty USB dla pasażerów z przodu i jeden z tyłu umożliwiają jednoczesne ładowanie do trzech urządzeń. Dostępne funkcje łączności i multimedia to: system nawigacji i multimediów, multimedialny, cyfrowe wskaźniki, system Premium Audio Bose, bezprzewodowa ładowarka.

Nowe auto zostało wyposażone w najnowszą wersję systemu Hyundai Bluelink, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z najnowocześniejszych usług Connected Car. Obejmuje on takie usługi, jak informacje o ruchu drogowym czy nową funkcję profilu użytkownika. Można też zdalnie zlokalizować, zablokować i odblokować swój samochód za pomocą aplikacji Bluelink lub sprawdzić informacje o pojeździe, takie jak wymagany przegląd lub poziom paliwa.

Nowy model zapewnia przestronność. Kompaktowe rozmiary i wysoka pozycja siedząca ułatwiają wsiadanie, obsługę oraz zapewniają dobrą widoczność. Przy długości 4180 mm, szerokości 1775 mm i wysokości 1490 mm (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami), wymiary zapewniają równowagę między kompaktowością a wygodą. Rozstaw osi wynosi 2580 mm.

Pasażerowie z przodu mogą cieszyć się 1072 mm miejsca na nogi, podczas gdy pasażerowie z tyłu mają 882 mm. Pojazd oferuje prześwit wynoszący do 183 mm (z 17-calowymi kołami).

Systemy

Bayon oferuje także obszerną listę funkcji bezpieczeństwa Hyundai SmartSense. Wiele z nich znajduje się już w standardowym wyposażeniu. Posiada również kilka funkcji, które delikatnie zwracają uwagę kierowcy, gdy traci czujność. W razie wypadku system eCall automatycznie zaalarmuje służby ratownicze, jeśli poduszki powietrzne pojazdu zostaną wyzwolone. Alternatywnie pasażerowie mogą również aktywować tę funkcję, naciskając przycisk.

Dostępne funkcje i systemy bezpieczeństwa SmartSense:
– asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA);
– asystent podążenia na pasie ruchu (LFA);
– tempomat bazujący na danych systemu nawigacji (NSCC);
– ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLA);
– asystent świateł drogowych (HBA);
– asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów;
– system monitorowania uwagi kierowcy (DAW);
– system ostrzegania o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA);
– system monitorowania tylnej kanapy (ROA);
– system monitorowania martwego pola (BCW);
– asystent monitorowania martwego pola (BCA);
– asystent unikania kolizji podczas parkowania (PCA-R);
– system unikania kolizji podczas cofania (RCCW);
– asystent unikania kolizji podczas cofania (RCCA);
– asystent parkowania (PA).

Silniki

Bayon może pochwalić się oszczędnością paliwa dzięki zmodernizowanej rodzinie silników Kappa. Motor T-GDi to jednostka benzynowa z turbodoładowaniem. Samochód został również wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration), która reguluje czas otwierania i zamykania zaworu w zależności od warunków jazdy. Optymalizuje ona osiągi silnika, jednocześnie poprawiając zużycie paliwa.

Na szczycie oferty znajduje się silnik 1.0 T-GDi o 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Jest wyposażony w trzy tryby jazdy, aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Są to Eco, Normal i Sport.

Dostępny jest również wolnossący silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT).

Bayon to pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu. Będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z 7DCT dla wszystkich trybów jazdy.