IAA MOBILITY 2023: OPEL PRZEDSTAWIŁ KONCEPCJĘ SWOJEGO STOISKA

Podczas targów IAA Mobility 2023 w Monachium marka Opel zaprezentuje trzy światowe premiery.

Podczas gdy wizjonerski samochód koncepcyjny Opel Experimental jest zapowiedzią nadchodzących modeli i nowych technologii marki, nowy Opel Corsa Electric i nowy Opel Astra Sports Tourer Electric pokazują, że przyjemność z lokalnie bezemisyjnej jazdy jest możliwa już dzisiaj. Samochody ucieleśniają trzy najważniejsze filary marki „Modern German”, „Detox” i „Greenovation”. Znajdują one wyraźne odzwierciedlenie również na stoisku Opla na targach IAA Mobility, odbywających się w dniach 5-10 września – na IAA Summit na terenie targów (hala B2, stoisko nr B20) oraz na Open Space (Odeonsplatz Munich, stoisko nr OP.390).


Zobacz także:

IAA MOBILITY 2023: TRZY ŚWIATOWE PREMIERY MARKI OPEL
 

PREMIERY


 

Przejrzysta stylistyka i cyfrowe doświadczenie: Opel pokazuje, jak widzi swoją przyszłość

Śmiała i przejrzysta filozofia projektowania marki Opel zajmuje centralne miejsce w obu lokalizacjach w otwartej i przyciągającej uwagę zwiedzających scenerii. Półprzezroczyste materiały i wielkoformatowe ekrany projekcyjne witają publiczność i symbolizują ewolucję tożsamości korporacyjnej marki. Odcienie, materiały i tekstury współgrają z tymi, które zostały opracowane dla samochodu koncepcyjnego Opel Experimental. Natomiast zainstalowane monitory umożliwiają zwiedzającym bardziej interaktywne, cyfrowe doświadczenie. Korzystając z Opel AI – generatywnej sztucznej inteligencji obrazu opracowanej specjalnie dla Opla – i specjalnego terminala na stoisku wystawienniczym, zwiedzający mogą tworzyć różne tła dla ekranu znajdującego się za samochodem koncepcyjnym. Następnie, za pomocą kodu QR mogą pobrać obraz na swoje urządzenie mobilne i udostępnić go w mediach społecznościowych.

Opel Experimental to fizyczne odzwierciedlenie kierunku, w jakim zmierza marka Opel, przesuwając granice tego, co jest możliwe; samochód koncepcyjny, który przedstawia jasną wizję całej marki Opel, a nie tylko jednego modelu. Innowacyjnego Opla Experimental będący symbolem wszystkiego, do czego dąży marka Opel, można zobaczyć w filmie „What if…”.

Wykorzystanie ekranów jako ścianek działowych podkreśla koncepcję „Detoxu”, czyli uproszczenia przestrzeni, widoczną także na stoisku Opla. Nie ma zbędnych wyświetlaczy, tła ani materiałów – wszystko wyraźnie skupia się na tym co najważniejsze – na premierach elektrycznych modeli Opla. Odwiedzający stoiska Opla zarówno na IAA Summit, jak i na Open Space nie zobaczą żadnych wielkich konstrukcji niepasujących do otoczenia. Zamiast tego patrzący w przyszłość, minimalistyczny i przejrzysty wygląd stoiska Opla harmonijnie komponuje się z scenerią miasta.

Greenovation: zrównoważona koncepcja zapewniająca mniejszy ślad CO2

Skupienie się na tym, co najważniejsze podkreśla także trzeci aspekt koncepcji stoiska wystawienniczego na targach w Monachium. Podobnie jak marka Opel, również organizatorzy targów IAA Mobility chcą znacznie ograniczyć emisję CO2. Filozofia projektowania „Detox” zastosowana na obu stoiskach Opla w znaczącym stopniu przyczynia się do osiągnięcia tego celu. Na stoisku zastosowano przede wszystkim lekkie materiały, które wymagają mniej zasobów od produkcji po dostawę i późniejsze ich usunięcie.

Koncepcję stoiska opracowano również zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. Wiele komponentów można ponownie wykorzystać lub poddać recyklingowi. Ekrany pełniące funkcję ścianek można wykorzystać podczas kolejnych targów lub innych wydarzeń. Technologia LED zmniejsza zużycie energii, a podłogi wykonane są z materiałów nadających się do recyklingu. Wszystko w myśl hasła: „Zostaw ślad, nie odpady”. W ten sposób zarówno dziennikarze obecni na IAA Summit, jak i publiczność odwiedzająca targi na Open Space zobaczą zupełnie nowy wizerunek Opla, który zaciekawi ich i wskaże drogę ku przyszłość marki – nowoczesnej, minimalistycznej i zrównoważonej.