IVECO: OSIEM STRALISÓW NP460 LNG ROZPOCZNIE TESTY W POLSCE

Stralis_LNG_1

Redukcja wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne oraz optymalizacja kosztów transportu to główne cele wielu firm przewozowych. Iveco Poland udostępnia aż 8 ciągników siodłowych Stralis Natural Power 460 wyposażonych w zaawansowane narzędzia telematyczne.

Okazją, aby porównać parametry modelu napędzanego skroplonym gazem ziemnym względem pojazdów napędzanych olejem napędowym, jest możliwość odbycia testów w warunkach naturalnej pracy.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Do dyspozycji chętnych jest 5 ciągników w wersji standardowej, 1 mogący przewozić materiały niebezpieczne tzw. ADR oraz 2 ciągniki niskie Low Tractor do naczep przestrzennych.

Stralis_LNG_2

Dzięki nim kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG, a właściciele firm transportowych będą mogli przekonać się o wymiernych korzyściach płynących z jego użytkowania.

Silnik pojazdu zasilany jest w całości gazem ziemnym i generuje moc 460 KM oraz moment obrotowy 2 000 Nm. Dzięki takiej jednostce napędowej samochody Natural Power posiadają analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę, działające analogicznie, jak jego odpowiedniki w pojeździe zasilanym olejem napędowym.

Jest to m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy Hi- Cruise. Pełni on funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem fabrycznej telematyki i systemem pokładowego trenera DSE, system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.

Stralis_LNG_3

Pojazdy wyposażone są w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać nawet 1 600 kilometrów na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni biegów Hi- TroniX oraz wysokiej kabiny typu AS idealnej do ruchu długodystansowego.

Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich (generuje maksymalnie 71 dB – zgodnie z certyfikatem Piek Quiet Truck).

Stralis Natural Power wykazał w licznych testach swój potencjał w redukcji emisji spalin i ograniczenia kosztów eksploatacji. Oferuje najlepsze w swojej klasie osiągi w transporcie dalekobieżnym, najniższe zużycie paliwa w historii modelu oraz najdłuższe okresy między przeglądowe.

Stralis_LNG_4

Pojazd ten jest w stanie osiągnąć do 15 proc. niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) nawet o 95 proc. w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny zgodny z aktualną normą emisji Euro VIC.

Bezobsługowy, bardzo prosty układ oczyszczania spalin nie zawiera filtra cząstek stałych DPF, katalizatora selektywnego SCR oraz nie wymaga stosowania AdBlue.