LOS ANGELES 2018: NOWE PORSCHE 911 CZYLI OSIĄGI I CYFRYZACJA

pors-911-la1

Podczas trwającego salonu samochodowego Los Angeles Auto Show na stoisku Porsche bryluje najnowszy model 911. Znacznie bardziej muskularny wygląd idzie w parze z 10,9-calowmy ekranem dotykowym.

Inteligentne elementy sterowania oraz podwozia, a także systemy wspomagające łączą dynamikę, napęd na tylne lub na cztery koła z wymogami cyfrowego świata.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

LOS ANGELES 2018


 

Nowa generacja sześciocylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser w 911 Carrera S i 911 Carrera 4S została zmodernizowana i osiąga teraz wyższą moc – w modelach S to 331 kW (450 KM). To o 22 kW (30 KM) więcej niż w poprzedniku. Oba modele pokonały czterosekundową barierę przyspieszenia od zera do 100 km/h: Coupé z napędem na tył potrzebuje na to 3,7 sek., a 911 Carrera 4S z napędem na cztery koła – zaledwie 3,6 sek.

pors-911-la2

Dzięki temu oba samochody są o 0,4 sek. szybsze od swoich odpowiedników poprzedniej generacji. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala zwiększyć tę przewagę o kolejne 0,2 sek. Prędkości maksymalne wynoszą 308 km/h w przypadku 911 Carrera S oraz 306 km/h dla wersji 4S. Zużycie paliwa (skorelowane z NEDC) modelu S wynosi 8,9 l/100 km, natomiast 4S – 9,0 l/100 km.

Efektywność napędu wzrosła za sprawą ulepszonego procesu wtrysku oraz nowego układu turbosprężarek i systemu chłodzenia powietrza doładowującego. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem nowo opracowanej ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej.

pors-911-la5

Design

Znacznie poszerzone nadkola skrywają koła z 20-calowymi obręczami z przodu i 21-calowymi z tyłu. Tylny pas ma teraz identyczną szerokość we wszystkich modelach. Z przodu nadwozie jest o 45 mm szersze niż w poprzedniku. Gładkość bocznego konturu nowego 911 podkreślają wkomponowane w płaszczyznę drzwi elektrycznie wysuwane klamki.

Pomiędzy nowymi LED-owymi reflektorami uwagę zwraca przednia pokrywa z wyraźnym wgłębieniem, nawiązująca do stylizacji pierwszych generacji modelu. Tylny pas we wszystkich odmianach jest zdominowany przez znacznie szerszy tylny spojler o zmiennym położeniu oraz elegancki, płynnie przebiegający pas świetlny. Cała karoseria poza przednią i tylną partią jest teraz wykonana z aluminium.

pors-911-la7

Nowe wnętrze charakteryzuje się przejrzystymi i prostymi liniami deski rozdzielczej z zagłębionymi instrumentami. Inspirację stanowiły tu modele 911 z lat 70. Kierowca odczytuje informacje m.in. z dwóch bezramkowych, swobodnie uformowanych ekranów, które zlokalizowano po bokach obrotomierza – typowo dla Porsche umieszczonego pośrodku.

Centralny ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala, a dzięki nowej architekturze można go obsługiwać szybko i bez rozpraszania uwagi. Niżej znajduje się kompaktowy moduł przełączników z pięcioma przyciskami zapewniającymi bezpośredni dostęp do ważnych funkcji pojazdu. Pod względem cyfryzacji 911 robi następny krok w przyszłość – oferuje stałą łączność oraz nowe usługi i funkcje. Standardowo PCM współpracuje z nawigacją online opartą na danych z „roju” oraz modułem Porsche Connect Plus.

pors-911-la4

Nowe systemy wspomagające

Porsche opracowało oferowany w standardzie tryb Wet. Funkcja ta wykrywa wodę na drodze, wstępnie warunkuje działanie systemów sterowania i ostrzega kierowcę, który dzięki temu może skonfigurować pojazd pod kątem szczególnego nacisku na bezpieczeństwo – naciskając przycisk lub używając przełącznika trybów jazdy na kierownicy (element pakietu Sport Chrono).

System ostrzegania przed kolizją oraz wspomagania hamowania, również montowany standardowo, eliminuje ryzyko kolizji – w razie potrzeby, inicjuje hamowanie awaryjne. Po raz pierwszy na życzenie 911 dostępne jest z funkcją Night Vision Assist z kamerą termowizyjną. Oferowany na życzenie adaptacyjny tempomat obejmuje automatyczną kontrolę odległości, funkcję stop- and- go, odwracalną predykcyjną ochronę pasażerów i innowacyjną funkcję autonomicznego wspomagania w sytuacjach awaryjnych Emergency Assist.

Cena Porsche 911 Carrera S w Niemczech od 120 125 euro, a 911 Carrera 4S – od 127 979 euro (z VAT i w lokalnej specyfikacji). Nowe modele zamawiać już w Porsche Centrach.

pors-911-la6

Cyfrowe aplikacje

Porsche Road Trip wspiera w planowaniu podróży, ich organizacji oraz nawigowaniu. Trasy zawarte w aplikacji obejmują rekomendacje hoteli i restauracji, a także ciekawe miejsca oraz punkty widokowe po drodze. Sercem Porsche 360+ jest osobisty, lifestyle’owy asystent, dostępny przez całą dobę.

Porsche Impact to kalkulator kompensacji emisji spalin. Służy on do obliczenia wkładu finansowego, jaki użytkownicy mogą uiścić, aby zrównoważyć swój ślad CO2. Nabywcy sami wybierają projekt klimatyczny, w który chcą zainwestować. Dostępne projekty mają międzynarodową certyfikację i są rozproszone na całym świecie. Koncentrują się na energii wiatrowej, wodnej lub słonecznej, a także na ochronie lasów.

pors-911-la3