MICHELIN: MOTOCYKLE WYBIERAJĄ POWER CUP

Motocyklowa opona Michelin Power Cup, przeznaczona jest do jazdy po torach wyścigowych i homologowana do użytku drogowego. Opona powstawała przez dwa lata, w oparciu o doświadczenia zdobyte w zawodach i wyścigach, gdzie liczyła się nie tylko prędkość, ale i wytrzymałość.

Była testowana była przez ponad 200 kierowców, na torach w 7 krajach!

Oponę Power Cup, skonstruowano w Centrum Technologii Michelin w Ladoux w pobliżu Clermont – Ferrand, z wykorzystaniem najnowszych technologii opracowanych podczas wyścigów.

Dzięki udoskonaleniu przyczepności w zakrętach i podczas przyspieszania nowa opona Michelin polepszyła swój czas okrążenia w porównaniu do swojej poprzedniczki Power One Competition. Przednia opona zapewnia zwrotność, stabilność prowadzenia i szybką reakcję, zwłaszcza podczas hamowania. Tylna opona poprawia przyczepność podczas pokonywania zakrętów bez pogorszenia trwałości.

Kierowcy mogą wybierać pomiędzy różnymi wersjami opon, zbudowanych z różnych mieszanek gumy i posiadających dwa rodzaje karkasu (w przypadku opon na przód). Standardowy karkas zaprojektowany jest na tory i homologowany na drogi, natomiast karkas o wyższych osiągach przeznaczony jest do użytku wyłącznie na torach z możliwością wyboru między dwoma mieszankami bieżnika. Dla opon tylnych dostępne są trzy mieszanki bieżnika. Kierowca może zatem wybrać oponę najlepiej dostosowaną do jego potrzeb.

Inżynierowie Michelin zoptymalizowali konstrukcję karkasu tylnych opon, aby zapewnić lepszą przyczepność. Dostępne tylne opony z podziałem na różne mieszanki gumy to: Michelin Power Cup A (miękka guma), Power Cup B (mieszanka gumy pośrednia) i Power Cup C (twarda guma).

Karkas o wyższych osiągach dla przedniej opony jest dostępny w oponach Cup A i B. Został jednak homologowany do użytku drogowego tylko na oponach z indeksem prędkości V, czyli mniejszej niż 240 km/h.

Michelin Power Cup zawierają technologię Two Compound Technology, dzięki której twardsza guma znajduje się na czole opony dla zwiększonej żywotności, a miększa guma na barku opony dla maksymalnej przyczepności podczas przechylenia.

Do wyprodukowania opony Power Cup zastosowano także technologię Near Slick Technology. Dzięki niej ogumienie zapewnia niemal te same osiągi co gładka opona (nie posiadająca wzoru bieżnika, wykorzystywana głównie w wyścigach), jednak spełnia kryteria homologacji drogowej. Cup ma wskaźnik otwartości na poziomie 5 proc., co oznacza, że ma prawie taki samą styczność z powierzchnią co opona gładka, przez co maksymalizuje swoją przyczepność podczas hamowania i zwiększa trakcję podczas przyspieszania.

Zgodnie ze strategią innowacji Michelin, Power Cup pokonuje ograniczenia projektowe, aby poprawić różne cechy opon jednocześnie, osiągając najlepszą ogólną równowagę osiągów. Zapewnia maksymalne bezpieczeństwo w najbardziej ekstremalnych warunkach użytkowania nie rezygnując przy tym z przyjemności jezdnych. To osiągnięcie jest rezultatem efektywnego programu Badań i Rozwoju (R&D), który przeznacza rocznie prawie 600 milionów euro na Centrum Technologiczne Michelin.

Więcej informacji o oponach Michelin do motocykli można znaleźć na stronie: www.michelin-power.com.