MINI: KAMPANIA JOHN COOPER WORKS GP NAGRODZONA

P90102718

Idea Awards to pierwszy polski konkurs reklamy. W tym roku odbyła się już XXII edycja tego plebiscytu. Wśród nagrodzonych w kategorii motoryzacja znalazła się internetowa kampania promująca model MINI John Cooper Works GP.

Jury konkursu, w skład którego wchodzą dyrektorzy marketingu największych polskich firm, doceniło innowacyjność i kreatywność kampanii.

Nagrodzona kampania promowała najszybszy model MINI w historii – John Cooper Works GP. To wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne auto zostało stworzone, aby zapewnić kierowcy dreszczyk sportowej jazdy. Unikatowy model, który słynny tor Nurburgring przejechał w 8,23 minuty, został wyprodukowany w limitowanej liczbie 2000 sztuk.

Idea kreatywna kampanii, stworzona w myśl hasła przewodniego marki – „Żyj MINI. Odważ się.” – opierała się na poszukiwaniu śmiałka gotowego zmierzyć się z ekstremalnymi wrażeniami z jazdy, których dostarcza model John Cooper Works GP. W ramach akcji dodatkowo wykorzystano dźwięk wydawany przez silnik promowanego modelu.

Prace do konkursu zgłaszane są w cyklach kwartalnych w 4 kategoriach: motoryzacja, medycyna, usługi, moda i uroda. Po każdym kwartale następuje głosowanie on-line, w którym udział może wziąć wszyscy interneuci. Z każdej podkategorii (tv, reklama drukowana, internet) na podstawie liczby otrzymanych głosów wyróżniana jest jedna kampania. W wyniku głosowania zwycięska kampania przechodzi do finału konkursu. Spośród reklam, które zdobyły największą liczbę głosów w poszczególnych kwartałach jury wybiera ostatecznych zwycięzców plebiscytu.

W ramach tegorocznej edycji Idea Awards, w kategorii motoryzacja (podkategoria: internet) wyróżniona została reklama promująca model MINI, która była emitowana w IV kwartale 2012 roku.