MINI: NOWY CLUBMAN Z LICZNYMI SYSTEMAMI WSPARCIA

Mini_now1

Nowy MINI Clubman stanowi nową koncepcję pojazdu w kompaktowym segmencie premium. Dynamicznie wyciągnięta sylwetka z czworgiem bocznych drzwi stanowi linię boczną podkreślającą szerokość pojazdu.

Nowe metalizowane lakiery do nadwozia Metling Silver i Pure Burgundy oraz dach i osłony bocznych lusterek w kontrastowych kolorach – białym, czarnym lub srebrnym są cechami charakterystycznymi pojazdu.


Zobacz relacje:

PREMIERY


 

Nowy MINI Clubman ma zdecydowanie dojrzalszy charakter pod względem wszechstronności, przestronności i treści. Wyraźnie większe wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, nawet w porównaniu z nowym MINI 5d maja przyciągnąć klientów: długość jest większa o 27 cm, szerokość o 9 cm, rozstaw osi o 10 cm. Pięć pełnowymiarowych siedzeń o pojemność bagażnika wynosząca od 360- do 1250 litrów, oraz tylne oparcie dzielone 40:20:40 są atutami nowego auta.

mini_now2

Zupełnie jest nowy wystrój kabiny: szeroka konsola z ramą kokpitu w górnej części, zestaw zegarów na kolumnie kierownicy, harmonijnie zintegrowany centralny okrągły instrument z diodowym LED pierścieniem świetlnym oraz wyświetlaczem dla funkcji samochodu, multimediów, telefonu i nawigacji, wreszcie panel sterowania klimatyzacją oraz ikoniczny zestaw lotniczych przełączników przestawnych poniżej centralnego instrumentu stanowią o wygodzie prowadzącego.

Konsola centralna z elektrycznym hamulcem postojowym, schowkami, dwoma uchwytami na kubki, sterownikiem systemu operacyjnego MINI Controller i podłokietnikiem oraz wysokiej jakości detale ozdobne dla konsoli centralnej i obić drzwiowych dopełniają reszty.

Premiera rynkowa nowego MINI Clubmana następuje z trzema wariantami silnikowymi (średnie spalanie 6,2- 4,1 l/100 km): TwinPower Turbo diesel 110 kW/150 KM w MINI Cooper D Clubman, 3-cylindrowy benzynowy 100 kW/136 KM (MINI Cooper Clubman) oraz 4-cylindrowy benzynowy 141 kW/192 KM (MINI Cooper S Clubman).

Przeniesienie napędu nastepuje na oś przednią – standardowo przez 6-stopniową skrzynią manualną. 8-stopniowa automatyczna przekładnia Steptronic, która po raz pierwszy jest dostępna w modelach MINI Cooper S Clubman. Dla MINI Cooper Clubman opcjonalnie udostępniono 6-stopniową skrzynię automatyczna Steptronic.

Jednowahaczowe kolumny McPhersona w przedniej osi ze skonstruowanymi od nowa elementami oraz wielowahaczowa oś tylna zoptymalizowana dla konkretnej wersji konkretnego modelu umożliwiają optymalne poruszanie się p0o każdej drodze. Pomaga w tym dodatkowo elektromechaniczne wspomaganie kierownicy seryjnie z funkcją Servotronic.

mini_now3

Dynamiczna kontrola stabilności DSC jest dostępna seryjnie, ale włącznie z dynamiczną kontrolą trakcji DTC oraz elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego EDLC (w modelu Cooper S Clubman) i z wektorowaniem siły napędowej Performance Control. Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie oraz dynamiczna kontrola amortyzatorów DDC. Standardowo montowane są koła aluminiowe o średnicy 16″ (w Cooper S Clubman – 17), opcjonalnie – koła w rozmiarach do 19 cali.

Opcjonalnie dostępny jest system wyboru trybów jazdy MINI Driving Modes dla indywidualizacji zachowań auta.

Szeroka jest paleta innowacyjnych systemów wsparcia kierowcy, to: MINI Head-Up-Display, Parking Assistant, kamera cofania i Driving Assistant obejmujący także oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, ostrzeżenie o obecności pieszych i ryzyku kolizji z funkcją wstępnego hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych.

Standard wyposażenia obejmuje m.in. klimatyzację, radio ze złączem USB oraz AUX-IN, bezprzewodowy zestaw głośno mówiący Bluetooth, czujnik deszczu i zmierzchu czy elektryczny hamulec postojowy.

Oferta opcji podnoszących komfort i funkcjonalność jest szeroka i obejmuje m.on.: elektrycznie sterowanie fotela kierowcy z funkcją pamięci, fotele sportowe i fotele sportowe John Cooper Works, Comfort Access (dostęp bezkluczykowy) z bezkontaktowym otwieraniem tylnych drzwi portalowych (easy opener), dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewanie foteli, elektrycznie otwierany szklany szyberdach panoramiczny, elektrycznie podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne, lusterka z funkcją automatycznego ściemniania, wielofunkcyjną kierownicę, system transportowania długich przedmiotów z tylną kanapą dzieloną w proporcji 40:20:40; hak holowniczy, system nawigacyjny MINI Professional, radio Visual Boost czy system audio hi-fi Harman Kardon.

mini_nov4

Oferta opcji służących indywidualizacji nadwozia i wnętrza auta obejmuje: zestaw aerodynamiczny John Cooper Works, pakiet karoseryjny Chrome Line, relingi dachowe; szeroka paleta obić, tapicerek, inkrustacji i kolorystyki wnętrza, ekskluzywne opcje z oferty John Cooper Works i MINI Yours.

Program multimediów i connectivity MINI Connected obejmuje inteligentny telefon alarmowy IEC i usługi zdalne MINI TeleServices dostępne dzięki wbudowanej na stałe karcie SIM. Dostępne są też ekskluzywne funkcje MINI, jak Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement oraz Minimalism Analyser.

WERSJE SILNIKOWE

MINI Cooper S Clubman: silnik benzynowy, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1998 cm3, moc maksymalna 141 kW/192 KM przy 5000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1250 obr./min (300 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 7,2 s (z automatyczną skrzynią biegów: 7,1 s), prędkość maksymalna 228 km/h (228 km/h), średnie zużycie paliwa: 6,3-6,2 l/100 km (5,9-5,8 l/100 km), emisja CO2: 147-144 g/km (137-134 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

mini_nov5

MINI Cooper Clubman: silnik benzynowy, 3-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworowy i zmienne fazy rozrządowe), pojemność 1499 cm3, moc maksymalna 100 kW/136 KM przy 4400 obr./min, maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1250 obr./min (230 Nm w chwilowym trybie Overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s (z automatyczną skrzynią biegów: 9,1 s), prędkość maksymalna 205 km/h (205 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,3-5,1 l/100 km (5,3-5,1 l/100 km), emisja CO2: 123-118 g/km (123-118 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

MINI Cooper D Clubman: silnik wysokoprężny, 4-cylindrowy z technologią MINI TwinPower Turbo (turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek kierownicy turbiny, wtrysk bezpośredni common rail), pojemność 1955 cm3, moc maksymalna 110 kW/150 KM przy 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1750 obr./min, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s (z automatyczną skrzynią biegów: 8,5 s), prędkość maksymalna 212 km/h (212 km/h), średnie zużycie paliwa: 4,4-4,1 l/100 km (4,4-4,1 l/100 km), emisja CO2: 115-109 g/km (115-109 g/km), standard oczyszczania spalin: Euro 6.

Wymiary zewnętrzne
– długość: 4253 mm;
– szerokość: 1800 mm;
– wysokość: 1441 mm;
– rozstaw osi: 2670 mm.