MONTE CARLO HISTORIQUE 2013: JADĄ! (1. ETAP)

Porsche911Turbo1980

Osiem załóg z Polski znalazło się ostatecznie na liście startowej 16. Rallye Monte Carlo Historique. Zawodnicy rywalizują we wtorek na trasie pierwszego etapu.

Na starcie słynnego rajdu historycznego znaleźli się ostatecznie (przed nazwiskami przyznany numer startowy):

124 – Piotr Bany i Karol Wyka (Łada 1500S 1978);
125 – Tomasz Jaskłowski i Karol Jaskłowski (Polski Fiat 125P 1972);
142 – Robert Burchard i Grzegorz Gac (Polski Fiat 125p 1979);
146 – Romuald Chałas i Tomasz Borysławski (Fiat 125P 1972);
166 – Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (Polski Fiat 125p 1975);
180 – Wojciech Wetula i Tomasz Sweklej (BMW 320 1979);
309 – Stanisław Postawka i Andrzej Postawka (Zastawa 1100 1979);
312 – Marcin Miller i Marcin Olejnik (Fiat X1/9 1977).

Z numerem 118 pojadą Jerzy Walentowicz i Wojciech Walentowicz (Alfa Romeo 2000 GTV 1972), którzy jednak bronią barw Szwecji.


Zobacz także:
MONTE CARLO HISTORIQUE 2012 – 2013


Po przejechaniu trasy Zlotu Gwiaździstego (wszystkie nasze ekipy wybrały trasę Monaco – Monaco), załogi wystartowały do właściwej rywalizacji. Zawodnicy mają do przejechania etapy (poczynając od klasyfikacyjnego po finałowy) z następującymi próbami:

ZR 1 – Burzet – Burzet;
ZR 2 – Antraigues – Le Moulinon;
ZR 3 – Les Ollières – Col de Sarrasset;
ZR 4 – Albon – Le Cheylard;
ZR 5 – St Bonnet – St Bonnet;
ZR 6 – Lalouvesc – Col du Buisson;
ZR 7 – Col de Gaudissart – La Chapelle en V.;
ZR 8 – St Barthélémy – St Michel Les Portes;
ZR 9 – Chichilanne – Les Nonnières;
ZR 10 – Les Savoyons – Barcillonnette;
ZR 11 – Breziers – Selonnet;
ZR 12 – Digne – Chaudon Norante;
ZR 13 – Col de Castillon – Loda;
ZR 14 – Utelle – La Tour – Tinée;
ZR 15 – La Bollène Vésubie – Sospel.

W poniedziałek, 28 stycznia załogi rozegrały dwie próby kwalifikacyjne. Dzisiaj czeka ich etap

Pierwsza próba według nieoficjalnych zakończyła się sukcesem Giorgio Morosiniego w Oplu Kadecie GTE. Znakomicie spisali się Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz, którzy zajęli bardzo wysokie, 21 miejsce. Na 29 pozycji sklasyfikowani zostali Stanisław Postawka i Andrzej Postawka.

Miejsca pozostałych załóg: 65 – Marcin Miller i Marcin Olejnik, 117 – Piotr Bany i Karol Wyka, 154 – Tomasz Jaskłowski i Karol Jaskłowski, 155 – Wojciech Wetula i Tomasz Sweklej, 162 – Romulad Chałas i Tomasz Borysławski, 174 – Robert Burchard i Grzegorz Gac. Jerzy Walentowicz i Wojciech Walentowicz uzyskali 202 czas.

Drugi odcinek wygrał Christophe Sapet w Jaguarze E Type. Miejsca Polaków: 43 – Postawka, 154 – Chałas, 157 – Molgo, 180 – Jaskłowski, 183 – Wetula, 200 – Bany, 227 – Walentowicz, 237 – Burchard, 241 – Miller.

Po dwóch odcinkach kwalifikacyjnych prowadzi Giorgio Morosini. Jadący z numerem 1 Jean Vinatier zajmuje 214 lokatę.

Z naszych najszybszy jest Stanisław Postawka (27 pozycja – plus 161 pkt.). Paweł Molgo jest 79 (578), Piotr Bany – 143 (1970), Romuald Chałas – 146 (2066), Tomasz Jaskłowski – 148 (2246), Wojciech Wetula – 151 (2279), Marcin Miller – 179 (3952), Robert Burchard – 182 (4987), a Stanisław Walentowicz – 194 (6138).

Fot.: Lesław Sagan (Auto Świat) oraz rallyliveresults.com