NISSAN: ASTARA PRZEJMUJE DZIAŁALNOŚĆ MARKI W POLSCE

astara, jedna z wiodących na świecie firm w dziedzinie mobilności, sfinalizowała przejęcie działalności operacyjnej Nissana w Polsce.

Działalność ta obejmuje dystrybucję nowych pojazdów, części i usług. Transakcja wzmacnia istniejące relacje firmy astara z Nissanem po sukcesach w prowadzeniu od 2022 roku działalności marki w Austrii i Szwajcarii.


Zobacz także:

SKODA: PIERWSZE ZDJĘCIA WNĘTRZ NOWEJ GENERACJI MODELI KODIAQ I SUPERB
 

ROZMAITOŚCI


 

Przejęcie przez firmę astara działalności japońskiego producenta w Polsce stanowi również konsolidację strategicznej ekspansji koncernu w Europie, która ma miejsce w ostatnich kilku latach. Głównym celem firmy będzie rozwój marki Nissan w ścisłej współpracy z istniejącą siecią dealerów, celem poprawy wyników poprzez wprowadzanie nowych rozwiązań na rynek.

Jako astara czujemy się zaszczyceni, że możemy włączyć Nissana do naszej działalności dystrybucyjnej w Polsce. Tak innowacyjna marka, zorientowana na klienta, jest ogromnym atutem w naszym polskim portfolio, co jest zgodne z wizją firmy astara dotyczącą mobilności jutra. W innych krajach udowodniliśmy, że możemy z dumą reprezentować markę wśród jej lojalnych klientów, sieci dealerów i partnerów biznesowych – powiedział Jorge Navea, dyrektor generalny firmy astara.

Sinan Ozkok, dyrektor zarządzający rynkami niezależnymi i wicedyrektor ds. rozwoju działalności biznesowej Nissana w regionie AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania), powiedział: Jesteśmy zachwyceni, że udało nam się sfinalizować umowę z firmą astara i że została ona naszym nowym partnerem w zakresie importu w Polsce. Jej wieloletnie doświadczenie w branży dystrybucji samochodów w Europie i przyszłościowe podejście sprawiają, że jesteśmy przekonani, że to partnerstwo zapewni zrównoważony wzrost na polskim rynku. Nie możemy się doczekać ścisłej współpracy z firmą astara w najlepszym interesie naszych klientów, pracowników i dealerów w Polsce.

Dzięki rozszerzeniu działalności w Polsce o markę Nissan, astara będzie w stanie dostarczać klientom kompletną ofertę produktów i usług z zakresu mobilności.

Najnowocześniejsza platforma cyfrowa firmy astara umożliwia dostarczanie rozwiązań, skrojonych na miarę i opartych na danych, w celu zaspokojenia określonych potrzeb konsumenckich za pomocą spersonalizowanych interakcji w każdym momencie kontaktu klienta z marką.

astara ma silną pozycję w Europie i w Polsce, gdzie jest już importerem marek Isuzu i Mitsubishi. Transakcja z Nissanem otwiera drzwi do dalszej ekspansji na rynku zgodnie z globalną strategią rozwoju przedsiębiorstwa, w ramach której astara dąży do prowadzenia działalności w 25 krajach do 2025 r. Obecnie firma jest obecna w 19 krajach.

Umowa między firmami Nissan i astara została podpisana w maju i oficjalnie potwierdzona w lipcu, po uzyskaniu zgody od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w Polsce. Aby zapewnić płynne przejście, bez zakłóceń dla klientów Nissana, wszystkie kontrakty dealerskie oraz umowy z pracownikami Nissana zostaną przeniesione do firmy astara.

Nissan pokłada zaufanie w możliwościach firmy astara jako światowego lidera dystrybucji samochodów. Ekskluzywna oferta 34 marek na 19 rynkach, ponad 200 000 sztuk sprzedanych na całym świecie w 2022 r. oraz sieć handlowa obejmująca ponad 1700 dealerów sprawiają, że astara jest gotowa i przygotowana do zapewnienia rentownej działalności Nissana w Polsce.