NISSAN NAJLEPIEJ SPRZEDAJĄCĄ SIĘ MARKĄ AZJATYCKĄ W EUROPIE

niss_rek1

Nissan zanotował rekordowe wyniki sprzedaży za pierwsze 6 miesięcy 2015 roku, dzięki którym awansował na pozycję najlepiej sprzedającej się marki azjatyckiej w Europie.

W pierwszym półroczu firma sprzedała 384 726 pojazdów, co stanowi wzrost o 4,3 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (368 314).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Liczba rejestracji nowych samochodów zwiększyła w pierwszej połowie 2015 roku na kilku dużych rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii (+34%), Hiszpanii (+18%) i Niemczech (+11%). We Włoszech sprzedaż samochodów osobowych wzrosła w I półroczu o ponad 23%, osiągając poziom 32 611 sztuk. Dzięki konsekwentnie wysokiej sprzedaży modelu Qashqai, a także w 100% elektrycznego LEAF udział marki w europejskim rynku wynosi obecnie 4,2%.

niss_rek2

Zakłady Nissana w Petersburgu, gdzie powstaje nowy X‑Trail, w bieżącym miesiącu świętowały wyprodukowanie dwustutysięcznego pojazdu, a tym samym uzyskanie statusu najszybciej rozwijającego się zakładu w Rosji.

Sprzedaż Nissana Qashqai wciąż bije rekordy – dotychczas klienci kupili już 2,5 miliona tych pojazdów. W Wielkiej Brytanii, gdzie zlokalizowano produkcję modelu na rynek europejski, sprzedano go w liczbie 88 000 egzemplarzy w pierwszej połowie bieżącego roku, co zapewniło marce najwyższy udział w tamtejszym rynku samochodów osobowych w historii marki. Podobny trend panuje we Francji (udział w rynku, wynoszący 3,7%).

Nissan inwestuje znaczne środki w badania i rozwój, a oferując odważne wzornictwo, świetną jakość i udostępniając nowoczesną technologię w masowej skali, wzmacnia takie wartości marki, jak innowacyjność i emocje. Dzięki tym inwestycjom oraz wprowadzeniu modeli X-Trail i Juke stał się liderem segmentu crossoverów.