NISSAN: NOWY JUKE JUŻ JEŹDZI PO POLSKICH DROGACH

Nowa generacja Nissana Juke to unowocześniona bryła, a także wyższe poziomy osiągów i technologii. Nowy model jeździ już po polskich drogach.

Miejskich crossover posiada nietuzinkowa stylistykę – producent wierzy, że przysporzy ona sympatii europejskich użytkowników.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Samochód łączy styl coupé z sylwetką małego SUV‑a. Smukłe i jednocześnie muskularne nadwozie pozwoliło wygospodarować we wnętrzu znacznie więcej przestrzeni dla podróżujących, dzięki znacząco powiększonemu rozstawowi osi. Samochód ma teraz wymiary: 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości.

Oferowane w standardzie w pełni diodowe reflektory zachowały okrągły kształt, który teraz został wzbogacony o nowy motyw litery „Y”. Nie zabrakło też charakterystycznego dla marki grilla z motywem litery V. Paleta kolorów obejmuje 11 propozycji, w tym zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu czerwono- pomarańczowy lakier Fuji Sunset.

Wzbogaceniem gamy jest możliwość wyboru dwukolorowego nadwozia, co w połączeniu z imponującymi 19‑calowymi obręczami kół z lekkiego stopu podkreśla sportowy, dynamiczny styl nadwozia. Nowe auto oferuje także nową stylistykę wnętrza, które ponadto wykończono materiałami wysokiej jakości. Względem poprzednika model ma przestronniejszą kabinę: miejsce z tyłu powiększyło się o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik zyskał dodatkowe 20 proc. i ma teraz pojemność 422 litrów.

Pod kątem indywidualnych potrzeb można także pojazd spersonalizować – dostępnych jest aż 20 kombinacji nadwozia i wnętrza. W tym celu została stworzona specjalna wersja N-Design, w której do wyboru są aż trzy warianty tapicerki foteli oraz drzwi, wykończenia deski rozdzielczej i podłokietnika.

Urbanizer to wersja, w której prym wiedzie mocny ultranowoczesny kontrast czerni i bieli z elementami wykończeniowymi wykonanymi ze skóry syntetycznej. Midnight to klasyczne, eleganckie wnętrze wykonane z czarnej Alcantary i skóry. The Juke to połączenie elementów pomarańczowej i czarnej skóry.

Silnik i bezpieczeństwo

Nowy Juke wyposażony jest w 1‑litrowy 3‑cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy DIG‑T o mocy 117 KM, zapewniający dobre osiągi. Skojarzony jest on z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegowym dwusprzęgłowym automatem z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek. Do dyspozycji kierowcy jest selektor trybu jazdy (Eco, Standard, Sport). Nowa jednostka napędowa zapewnia niższe zużycie paliwa.

5 gwiazdek zdobytych w rankingu bezpieczeństwa Euro NCAP za 2019 rok zobowiązuje. W rygorystycznych testach nowy model uzyskał bardzo wysokie noty we wszystkich ocenianych kategoriach. W nocy widoczność poprawiają standardowe reflektory LED o zasięgu zwiększonym o 10 metrów.

System oceny przez Euro NCAP w 2019 roku premiował modele, w których zastosowano szereg technologii pomagających w unikaniu kolizji. Samochód standardowo wyposażony jest w kilka rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego, w tym m.in. w inteligentny system hamowania awaryjnego.

Technologie Nissan Intelligent Mobility

Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa zaawansowany system wspomagający kierowcę – ProPILOT czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania dostępny w wybranych wersjach wyposażenia. Auto reaguje na pojawienie się innego pojazdu w tzw. martwym polu. System ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pomaga natomiast zapobiegać kolizjom przy cofaniu na parkingu. Poza tym kierowcę wspomaga inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów oraz rozpoznawanie znaków drogowych.

Nowy Juke to najlepiej skomunikowany model Nissana w historii. Najnowsza wersja systemu NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay i Android Auto. Zgodność z asystentem Google oraz aplikacja NissanConnect Services pozwalają na zdalne sterowanie wybranymi funkcjami samochodu.

W wyposażeniu opcjonalnym nowego miejskiego crossovera jest system audio Bose Personal Plus. Osiem głośników – w tym dwa zestawy głośników Bose UltraNearfield wbudowanych w zagłówki przednich foteli – pozwala w pełni cieszyć się dźwiękiem wysokiej jakości.

Juke został zbudowany na platformie CMF‑B, a produkowany jest w zakładach w Sunderland. Sprzedaż nowego crossovera w Polsce rozpoczęła się w październiku, a pierwsze egzemplarze już jeżdżą po kraju.

– Nissan Juke to samochód, który od momentu wprowadzenia na polski rynek dekadę temu aż do 2018 roku nieustająco zwiększał swój wolumen sprzedaży, co jest ewenementem na skalę europejską. Pierwsze wyniki sprzedaży Juke’a drugiej generacji napawają nas dużym optymizmem i pokazują, że zyskał on uznanie klientów w Polsce – do chwili obecnej nabywców znalazło 300 egzemplarzy – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager Nissan Sales CEE.