NISSAN: PRZYSPIESZA STRATEGIA ELEKTRYFIKACJI MARKI

Zgodnie z założeniami Nissan Ambition 2030, Nissan Motor Co., Ltd. zamierza rozszerzać możliwości społeczeństwa w zakresie mobilności.

Nissan będzie kontynuował działania mające na celu zwiększanie dostępności samochodów elektrycznych i z napędem e-POWER, aby zaspokoić potrzeby poszczególnych rynków, poprawić konkurencyjność swoich działań w zakresie rozwoju i produkcji w skali globalnej oraz przyspieszyć realizację strategii elektryfikacji pod kątem osiągnięcia celów określonych w programie Nissan Ambition 2030.


Zobacz także:

SKODA: ZIELONA ENERGIA W MOTORYZACJI

ECO


 

Przyspieszenie wprowadzania zelektryfikowanych modeli jest odpowiedzią na zróżnicowane i rosnące potrzeby klientów

W ramach strategii Nissan Ambition 2030 firma zapowiedziała premiery 23 zelektryfikowanych pojazdów do 2030 r., w tym 15 modeli elektrycznych. Zmiany potrzeb klientów i otoczenia biznesowego spowodowały przyspieszenie tempa elektryfikacji oferty Nissana.

Nowości będzie jeszcze więcej i zaspokoją rosnące zapotrzebowanie klientów na różnorodne zelektryfikowane pojazdy dostarczające emocji. Do roku obrotowego 2030 ma to być aż 27 nowych zelektryfikowanych modeli, w tym 19 w pełni elektrycznych. W rezultacie udział pojazdów zelektryfikowanych w miksie sprzedażowym marek Nissan i INFINITI do roku 2030 ma wzrosnąć do ponad 55% w skali globalnej, a nie do 50%, jak prognozowano wcześniej.

Wzrost procentowego udziału pojazdów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży w 2026r.

Zgodnie z postępującym udziałem rynkowym pojazdów zelektryfikowanych najnowsze prognozy Nissana na 2026 r., dotyczące udziału takich samochodów w miksie sprzedażowym firmy na największych rynkach, przedstawiają się następująco:

Europa: 98% (poprzednia prognoza: 75%*)
Japonia: 58% (poprzednio 55%*)
Chiny: 35% (poprzednio 40%*)
USA: 40% (tylko samochody elektryczne; do roku obrotowego 2030)

Oznacza to zwiększenie udziału samochodów zelektryfikowanych w strukturze sprzedaży do roku obrotowego 2026 z 40% planowanych na etapie ogłaszania wizji do ponad 44%. W reakcji na błyskawiczne zmiany na rynku chińskim Nissan planuje wprowadzić w 2024 r. pojazd zaprojektowany specjalnie dla tamtejszego klienta. W Europie Nissan będzie kontynuować realizację ogólnego planu elektryfikacji i jednocześnie zacieśniać współpracę w ramach Aliansu.

Wzmacnianie lojalności i zwiększanie wartości klienta

Nissan zamierza wzmacniać intensywność doświadczenia klienta poprzez spersonalizowane usługi zachęcające do związania się z marką na dłużej. Firma będzie zaspokajać zróżnicowane potrzeby klientów i rozszerzać strategię usług dla skomunikowanych pojazdów. Oprócz wzbogaconej oferty treści na pokładzie pojawią się także funkcje dostępne na żądanie. Sposobem na to mają być pojazdy zdefiniowane programowo – przykładem takich rozwiązań jest e‑architektura zainstalowana już w Nissanie ARIYA, która w najbliższych latach pojawi się także w kolejnych modelach.