NISSAN WYZNACZYŁ CELE DO 2050 ROKU – NEUTRALNOŚĆ WĘGLOWA

Wszystkie nowe samochody Nissana do początku lat 30. będą oferowane na kluczowych rynkach w wersjach z silnikiem elektrycznym.

Producent wyznaczył cel neutralności węglowej w działalności spółki oraz w cyklu życia jej samochodów do 2050 roku.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Marka będzie wprowadzała dalsze innowacje w zakresie elektryfikacji i technologii produkcyjnych, aby osiągnąć cele neutralności węglowej w następujących strategicznych obszarach:
– innowacji dotyczących akumulatorów, w tym technologii półprzewodnikowych i powiązanych, w celu opracowania konkurencyjnych cenowo i bardziej wydajnych samochodów elektrycznych;
– dalszego rozwoju zelektryfikowanych napędów e-Power w celu osiągnięcia wyższej efektywności energetycznej;
– rozwoju ekosystemu wykorzystującego akumulatory w celu wspierania zdecentralizowanej, lokalnej produkcji energii elektrycznej przeznaczonej do zasilania budynków ze źródeł energii odnawialnej; Nissan aktywnie współpracuje z sektorem energetycznym w celu wspierania dekarbonizacji sieci energetycznych;
– wdrażania innowacyjnych rozwiązań w procesach produkcyjnych w celu zwiększania wydajności montażu samochodów, począwszy od inicjatywy Nissan Intelligent Factory; spółka będzie starała się również osiągnąć wyższą wydajność w zakresie energii i materiałów, aby ułatwić realizację długoterminowych cele neutralności węglowej.

Cele Nissana opierają się na zaplanowanych na wiele dekad programach na rzecz redukcji emisji i dostarczania technologii samochodów elektrycznych, które służą środowisku i społeczeństwu. Wysiłki na rzecz elektryfikacji i redukcji emisji wpisują się w cele paryskiego porozumienia klimatycznego oraz globalnych postępów w celu osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku.

Ambicją Nissana jest także rozwinięcie wcześniejszych inicjatyw w ramach Zielonego Programu Nissana oraz ciągłe działania na rzecz minimalizowania śladu węglowego produktów i działalności spółki. Producent wprowadził na rynek elektryczny model LEAF, który sprzedał się do tej pory w 500 000 egzemplarzy. Kontynuuje również pracę w celu rozwijania infrastruktury dotyczącej korzyści związanych z użytkowaniem elektryków.

Branża motoryzacyjna może być siłą napędową w wychodzeniu naprzeciw globalnym potrzebom środowiskowym i klimatycznym poprzez zaangażowanie w innowacje oraz zmniejszanie wpływu na środowisko dzięki współpracy z władzami i partnerami na całym świecie. W połączeniu z coraz szerszym wykorzystaniem energii odnawialnej i rozbudową infrastruktury ładowania, elektryfikacja samochodów oraz bardziej zrównoważona działalność operacyjna mogą przyspieszyć nadejście neutralnej węglowo przyszłości.