BMW: NOWE X4 – BARDZIEJ DYNAMICZNE I SPORTOWE

BMW X_0

Nowe BMW X4 łączy w sobie typowe cechy rodziny BMW X ze sportową elegancją klasycznego samochodu coupe. Modelem marka wprowadza jedyną w swoim rodzaju koncepcję Coupe Sportowo- Aktywnego.

Ten sportowy charakter podkreślać będzie szeroka paleta najnowocześniejszych, wysokowydajnych silników, napęd na cztery koła xDrive oraz ekskluzywne seryjne wyposażenie, jak np. zmienny sportowy układ kierowniczy, Performance Control, 18-calowe koła aluminiowe, sportowa kierownica obita skórą, wyposażona w łopatki do zmiany biegów, ksenonowe lampy główne i diodowe lampy przeciwmgłowe.


Zobacz także:
PREMIERY


Nowe BMW X4 bazuje technicznie na BMW X3, ale cechuje się własnym, sportowym charakterem i wyraźnie wyższą dynamiką. Widoczne to jest już w przednim pasie auta: wysunięte szeroko na boki, wielkie wloty powietrza i charakterystyczne linie w przednim zderzaku sprawiają, że auto ze swymi typowymi dla marki, podwójnymi lampami głównymi (na życzenie diodowymi LED) i diodowymi lampami przeciwmgłowymi już na pierwszy rzut oka wygląda na dominatora dróg.

Linia dachu osiąga najwyższy punkt nad głową kierowcy, a potem subtelnie opada aż po krawędź klapy bagażnika – co podkreśla nową formę typową dla nadwozi coupe. Boczna linia jest po raz pierwszy dwudzielna. Jej jedna część wspina się stromo od przednich nadkoli po tylne klamki, podczas gdy druga podkreśla muskularne kształty tylnych błotników. Także tylny pas z lampami zespolonymi o kształtach litery L, zasilanymi diodami LED i dyfuzorowe wykończenie zderzaka sprawiają, że nowy pojazd robi wrażenie swą dynamiką.

 

W porównaniu z BMW X3 siedziska przednie są tu umieszczone niżej o 20 mm, a tylna kanapa swą formą sugeruje dwuosobowy charakter. Zarazem jednak X4 zapewnia obfitość miejsca dla nawet pięciu osób, a dzięki seryjnie dzielonemu w proporcji 40:20:40 oparciu kanapy, także wysoką funkcjonalność.

Posiadając wymiary 4671 mm, X4 jest o 14 mm dłuższe od X3, za to o 36 mm niższe (1624 mm), wygląda muskularniej i agresywniej od X3. Zastosowane proporcje obniżają optycznie środek ciężkości, sygnalizując wyższą dynamikę jazdy.

Silniki

Do pełnego temperamentu charakteru nowego BMW X4 doskonale pasują silniki, które można do niego wybrać: 3 benzynowe i 3 turbodiesle, wszystkie z rodziny BMW EfficientDynamics. Można wybierać wśród mocy od 135 kW/184 KM do 230 kW/313 KM – a wszystkie spełniają normę emisji spalin EU6.

Technologia BMW TwinPower Turbo jest gwarancją znakomitych osiągów przy najniższym możliwym zużyciu paliwa. I tak najmocniejszy silnik benzynowy w modelu xDrive35i, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,0 l, rozwija moc 225 kW/306 KM i 400 Nm momentu obrotowego, a zużywa przy tym (miasto/ trasa/ średnia) 10,7/ 6,9/ 8,3 l/100 km. Model ten potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h 5,5 sek.

 

Rozwijając moc 230 kW/313 KM i moment obrotowy 630 Nm X4 xDrive35d, zużywa 6,7/ 5,5/ 6,0 l/100 km. 6-cylindrowy silnik R6 rozpędza auto do 100 km/h w 5,2 sek. Najlepsze wyniki pod względem spalania i emisji uzyskuje jednak nowa generacja dwulitrowych turbodiesli. Np. w modelu xDrive20d o mocy 140 kW/190 KM i momencie 400 Nm z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów Steptronic zużywa on 5,8-5,7/ 5,1-5,0/ 5,4-5,2 l/100 km.

Za zużycie paliwa i emisję w nowym BMW X4 odpowiada również pakiet technologiczny BMW EfficientDynamics. Obejmuje on m.in. funkcję Auto Start Stop i żeglowania (wybiegu z odłączeniem silnika, tylko przy 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Steptronic), odzysk energii hamowania, a także aktywację agregatów pomocniczych (pompy etc.) tylko wówczas, gdy są potrzebne. Wszystko to gwarantuje maksymalizację ekologiczności przy największej radości z jazdy.

BMW ConnectedDrive

W nowym BMW X4 widać, jak konsekwentnie BMW rozwija wizję inteligentnego połączenia kierowcy i samochodu ze światem zewnętrznym. Do najważniejszych nowości w systemie ConnectedDrive zastosowanym w nowym BMW X4 należą np. sterownik iDrive zintegrowany z gładzikiem (touch pad na wierzchu pokrętła), co pozwala wprowadzać w najłatwiejszy sposób litery i cyfry za pomocą palca, asystent parkowania, pełnokolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up Display, nieoślepiający system głównych lamp dalekosiężnych oraz Driver Assistent Plus, obejmujący m.in. ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go oraz ochroną pieszych.

 

Ponadto system ConnectedDrive zapewnia dopływ informacji drogowych w czasie rzeczywistym (RTTI), usługę Consierge oraz inteligentne wzywanie pomocy. A dzięki funkcji Apps można pozostawać w stałym kontakcie z takimi serwisami sieciowymi, jak Facebook, Twitter, AUPEO! czy platformy muzyczne Napster lub Deezer. Nowe X4 po raz pierwszy wprowadza koncepcję Sports Activity Coupe średniej wielkości do klasy premium.

Wnętrze

W porównaniu z BMW X3 siedzi się tu niżej, pod niżej przebiegającym dachem – jak w klasycznym sportowym coupe. Podobny przekaz niesie kanapa tylna, która wygląda jak miejsce dla dwojga, ale która w rzeczywistości oferuje przestrzeń dla trzech osób. Bagażnik mieści 500 do 1400 l, co można wszechstronnie wykorzystać dzięki dzielonej kanapie. Wszystkie wersje BMW X4 wyposażone są seryjnie w radio Professional z kontrolerem iDrive i centralnym wyświetlaczem. Ergonomię można podnieść przez zamówienie systemu nawigacyjnego Professional, którego obecność na pokładzie oznacza także obecność nowego kontrolera iDrive iTouch – którego górna płaszczyzna jest gładzikiem. Można na nim palcem pisać litery lub cyfry, które system przyporządkowuje do danych nawigacji lub książki telefonicznej.

 

Jakość i ekskluzywność kabiny to także świetne materiały, eleganckie akcenty galwaniczne, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i lśniąca optyka „Black Panel” oraz aluminiowe listwy ozdobne w panelach z drewnianymi inkrustacjami. Wyjątkowy charakter nowego BMW X4 dodatkowo podkreśla jego jeszcze bogatsze seryjne wyposażenie niż w X3. I tak X4 fabrycznie ma na pokładzie automatyczne sterowanie klapą bagażnika, sportową skórzaną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów (poza modelem X4 xDrive20d z 6-stopniową manualną skrzynią biegów), sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, Performance Control, tylne czujniki parkowania, ksenonowe lampy główne, lampy przeciwmgłowe LED i 18-calowe felgi aluminiowe w designie V.

Pakiet M Sport i xLine

Dzięki pakietowi M Sport znakomita dynamika BMW X4 może być uwidoczniona jeszcze wyraźniej. W skład tego pakietu wchodzą pakiet aerodynamiczny M, nadający samochodowi niezrównany wygląd. Sportowy charakter auta znajduje znakomite wsparcie w stylistyce BMW Individual Hochglanz Shadow Line, a sportowy układ jezdny M wzmacnia doznania z jazdy. 6 specjalnych lakierów, w tym nowy kolor Melbourne Red metalic, 4 specjalne listwy ozdobne do kabiny, sportowe fotele z różnymi obiciami materiałowo-skórzanymi i skórzanymi, podsufitka antracytowa BMW Individual, skórzana kierownica M, listwy progowe M, podnóżek M oraz ekskluzywne aluminiowe felgi w rozmiarach 18, 19, a nawet 20 cali dopełniają tego wyjątkowego obrazu.

Poza typowo dla BMW szeroką paletą różnych kolorów, kół, obić i listew ozdobnych, nabywca BMW X4 ma w ramach pakiety xLine możliwość jeszcze większej indywidualizacji swego auta. Do dyspozycji są dwa ekskluzywne wzory felg (18 i 19 cali), a także 6 indywidualnych tapicerek materiałowych i skórzanych oraz jedna listwa wykończeniowa.