OPEL: RUSZYŁY ZAMÓWIENIA NA ASTRĘ Z SILNIKIEM DIESLA 1.6 BiTURBO

opel-astr-d1

Opel rozpoczął przyjmowanie w Polsce zamówień na nową Astrę 1.6 BiTurbo Diesel z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). To najmocniejszy wersja modelu – z silnikiem Diesla z dwiema turbosprężarkami w układzie sekwencyjnym.

Nowe auto dostępne jest jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi Sports Tourer — już teraz spełnia rygorystyczną normę Euro 6d‑TEMP, która określa dopuszczalną emisję spalin w warunkach rzeczywistych, mierzoną na drogach publicznych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Astra 1.6 BiTurbo Diesel w wersji hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund, zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h zajmuje jej 7,1 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 225 km/h.

opel-astr-d2

Osiągi w połączeniu z umiarkowanym zużyciem paliwa (hatchback: 5,0– 4,8 l/100 km przy emisji CO2 133– 127 g/km w cyklu mieszanym; Sports Tourer: 5,2– 4,9 l/100 km przy emisji CO2 137– 131 g/km w cyklu mieszanym) sprawiają, że nowy model nie wymaga tak częstych wizyt na stacji paliwowej.

Atutem silnika o mocy 110 kW/150 KM jest charakterystyka zapewniająca dużą przyjemność z jazdy. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm jest dostępny już od 1500– 2250 obr./min.

opel-astr-d3

opel-astr-d4

Dzięki niskiej masie i bezpośredniej reakcji na otwarcie przepustnicy Astra dynamicznie przyspiesza już od niskiej prędkości obrotowej silnika. Czterocylindrowa jednostka współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną.

W procesie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w pojazdach z silnikami Diesla płyn AdBlue jest wtryskiwany do spalin. Szybkie wdrażanie zgodności z normą Euro 6d‑TEMP wpisuje się w strategię marki Opel.

Mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych Astra zapewnia szczególnie dużo miejsca na nogi, zwłaszcza pasażerom podróżującym na tylnej kanapie. Pojemność bagażnika w wersji Sports Tourer wynosi nawet 1630 litrów, a dostęp do przestrzeni ładunkowej jest łatwiejszy dzięki opcjonalnej elektrycznie otwieranej i zamykanej tylnej klapie, reagującej na przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem.

opel-astr-d5

Oprócz licznych systemów wspomagających kierowcę, takich jak alarm przedkolizyjny z automatycznym hamowaniem awaryjnym czy system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu z asystentem pasa ruchu, wyposażenie Astry może obejmować także w pełni diodowe reflektory matrycowe.

Na liście dostępnych opcji są także systemy multimedialne obsługiwane za pomocą ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy i systemu rozpoznawania mowy.

Ceny Opla Astry 1.6 BiTurbo Diesel w Polsce rozpoczynają się od 95 900 zł za pięciodrzwiowego hatchbacka w wersji wyposażenia Dynamic.

opel-astr-d6

opel-astr-d7