PARYŻ 2014: PRZEDPREMIERA NOWEGO FIATA 500X

F1_500X

Na Salonie Samochodowym Mondial de l’Automobile zadebiutował Fiat 500X, nowy kompaktowy crossover z rodziny Fiata 500.

Wykorzystując dziedzictwo Fiata 500 z roku 1957 – z wyraźnymi stylistycznymi odniesieniami w postaci zaokrąglonych reflektorów i klasycznego logo z chromowanym wykończeniem maski – auto rozszerza rodzinę modelu 500, obejmującą \modele: 500, 500C, 500L, 500L Trekking i 500L Living.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: NOWA HONDA CIVIC ORAZ CIVIC TOURER

PARYŻ 2014


 

Fiat 500X, produkowany w zakładzie SATA w Melfi (Potenza) będzie sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym w Stanach Zjednoczonych i oferowany w dwóch wersjach, wyposażonych w silniki Diesla lub benzynowe, trzy rodzaje skrzyń biegów (ręczną, 9-biegową skrzynię automatyczną lub dwusprzęgłową, 6-biegową skrzynię automatyczną) oraz w konfiguracjach z napędem na przednie koła, na cztery koła lub napędem na przednie koła z systemem Traction Plus.

Pierwsza wersja wyróżnia się charakterystycznymi, eleganckimi i stylowymi szczegółami, zyska uznanie klientów z dużych miast. Druga wersja ma zdecydowanie bardziej terenowy charakter i wyposażenie, co sprawia, że jest rozwiązaniem dla miłośników wypoczynku i rekreacji na świeżym powietrzu.

F2_500X

Zaprojektowany przez Centro Stile Fiat, nowy Fiat charakteryzuje się kompaktowymi wymiarami: ma długość 4,25 m (2 cm więcej w wersji dedykowanej miłośnikom wypoczynku), szerokość 1,8 m i wysokość 1,6 m (z relingiem dachowym lub napędem na 4 koła, wymiary te wynoszą odpowiednio 161 cm i 162 cm).

Wygodny przedział pasażerski jest oferowany aż w siedmiu wersjach wykończenia wnętrza, uzyskiwanych dzięki dopasowaniu różnych rodzajów tkanin, skór i kolorów. Istnieje możliwość kilku regulacji foteli,a pojemność bagaznika wynosi 350 litrów. Mozna wybierać spośród 12 różnych wersji lakieru, dodatkowo wzmacnianych przez osiem różnych wzorów 16-, 17- i 18-calowych felg aluminiowych.

Nowy Fiat 500X, w zależności od rynku w regionie EMEA, oferuje różne kombinacje silnika, skrzyni biegów i przekładni. W momencie wprowadzania na rynek, linia silników będzie obejmowała następujące jednostki: 140 KM 1.4 MultiAir (z napędem na przednie koła i 6-biegową manualną skrzynią biegów), 120 KM, 1.6 MultiJet II (także z napędem na przednie koła i 6-biegową manualną skrzynią biegów) oraz 140 KM, 2.0 MulitiJet II (9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów oraz napęd na 4 koła).

F3_500X

W późniejszym okresie gama zostanie uzupełniona o silniki: 110 KM 1.6 “E-torQ” (5-biegowa manualna skrzynia biegów oraz napęd na przednie koła), 170 KM 1.4 Turbo MultiAir II (9-biegowa automatyczna skrzynia biegów oraz napęd na 4 koła) oraz potężny 2.4 Tigershark o mocy 184 KM (9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów i napęd na 4 koła).

Silnik 140 KM, 1.4 Turbo MultiAir II będzie także dostępny z napędem na 4 koła i 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Dwusprzęgłowa, sekwencyjna skrzynia biegów daje zarówno większy komfort jazdy i nadaje jej bardziej sportowy. Dostępne będą również inne silniki turbodiesel: 95 KM 1.3 Multijet II (z 5-biegową manualną skrzynią biegów i napęd na koła przednie) i 140 KM 2.0 Multijet II (z 6-biegową manualną skrzynią biegów i napędem na 4 koła).

Crossover 500X to pierwszy samochód Fiata oferujący dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów. Elektronicznie sterowana, posiada funkcję przełączania „w locie” („shift-on-the-fly”) z możliwością przełączenia na ręczny tryb sekwencyjny.

F4_500X

500X jest dostępny w konfiguracjach z napędem na dwa i cztery koła. Szczególną cechą napędu 4×4 jest zastosowanie systemu odłączania tylnej osi. Wraz z Jeepem Renegade to jedyny samochód w segmencie oferujący ten system..

„Drive Mood Selector” to system, który oddziałuje na silnik, hamulce, układ kierowniczy i skrzynię biegów/ przekładnię, pozwalając ustawić trzy różne zachowania samochodu, zależnie od stylu jazdy najbardziej odpowiedniego do sytuacji i warunków nawierzchni: Auto (najlepsze pod względem komfortu, zużycia paliwa i emisji CO2), Sport (ustawienie sprzyjające wysokim osiągom) i All Weather (maksymalne bezpieczeństwo, nawet w warunkach niskiej przyczepności).

W wersjach bardziej odpowiednich dla miłośników wypoczynku na świeżym powietrzu, tryb All weather zastąpiono funkcją „Traction“, która w przypadku wersji z napędem na cztery koła, przyspiesza przekazywanie momentu obrotowego na tylną oś. Natomiast w wersjach z napędem na przednie koła, aktywuje on system sterowania „Traction Plus“, który z jednej strony poprawia przyczepność w trudnym, śliskim terenie, a z drugiej kosztuje mniej, okazując się bardziej skutecznym w przypadku lekkich zastosowań terenowych.

Wyposażenie 500X w tylne zawieszenie typu McPherson zapewnia równowagę pomiędzy komfortem i łatwością prowadzenia. Standardowym wyposażaniem jest sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny powietrzne), przednie reflektory z funkcją jazdy dziennej, światła przeciwmgielne z automatycznie dostosowującą się funkcją doświetlania zakrętów, system ESC (Electronic Stability Control).

F5_500X

Ponadto, w zależności od wersji i rynku, w standardzie lub na życzenie dostępny jest zaawansowany układ Lane Assist (system ostrzegania przed zmianą pasa) i Blind Spot Assist (system sygnalizacji martwego pola). Opcjonalnie możliwe jest również wyposażenie w nową kamerę cofania ParkView i system „Brake Control” (wspomagania hamowania).

Prezentowane na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show auto wyróżnia się systemami Uconnect z ekranem dotykowym 5″ lub 6,5″. Obie wersje są wyposażone w interfejs Bluetooth, złącze AUX-IN, port USB i funkcję poleceń głosowych. Dodatkowo 5″ Uconnect Radio Nav oferuje nawigację TomTom 2.5D, a Uconnect z 6.5″ Radio Nav nawigację satelitarną z mapami 3D, wskazówkami dojazdu i funkcją „One Shot Voice Destination Entry” pozwalającą na wprowadzanie adresów przy pomocy poleceń głosowych.

System pozwala również korzystać z wielu aplikacji w systemie pokładowym czy otrzymywać w czasie rzeczywistym wiadomości z serwisu Reuters i informacje o ruchu drogowym, fotoradarach i pogodzie dzięki TomTom Live.

Auto proponuje „eco:Drive“, system który pozwala na zaoszczędzenie paliwa, wraz z usługą „my:Car“, która pomaga w naprawach. Na życzenie dostępny jest system Beats Hi-Fi.