PIRELLI POLSKA STAWIA NA SZKOLENIA Z DRIVING EXPERIENCE

pirelli-szkol1

W styczniu polskie przedstawicielstwo marki Pirelli nawiązało długofalową współpracę z organizatorem cyklu szkoleń dla kierowców Driving Experience – marką należącą do Grupy SJS S.A. (Szkoła Jazdy Subaru).

Pirelli Polska zadeklarowała wsparcie produktowe i merytoryczne cyklu szkoleń, które w tym roku zostaną przeprowadzone z wykorzystaniem super- samochodów na wybranych torach na terenie naszego kraju.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

OPONY


 

Dzięki wyjątkowemu parkowi aut akademii Driving Experience, Pirelli będzie miała okazję do prezentacji i rozszerzenia swoich działań w segmencie najbardziej wymagających pojazdów. Zapewnienie opon dla 23 sportowych samochodów, wśród których znalazły się tak niepowtarzalne modele jak Lamborghini Huracan, Ferrari 458 Italia, czy Porsche 911 Carrera w limitowanej wersji martini Racing Edition.

Zabezpieczenie i serwis opon dla tak wymagających pojazdów, to zarówno wyzwanie, jak i doskonała możliwość do sprawdzenia się dla producenta ogumienia.

– Jesteśmy dumni z zaufania jakim obdarzyła nas firma Driving Experience organizująca wyjątkowe szkolenia pod okiem najlepszych instruktorów. Dysponując flotą wyjątkowych pojazdów kluczowe staje zapewnienie im dedykowanego ogumienia, które w segmencie supersamochodów jest jednoznacznie kojarzone z firmą Pirelli. Jesteśmy przekonani, że nasze opony sprawdzą się zarówno pod względem zwiększenia bezpieczeństwa, jak i dostarczenia jeszcze większych emocji podczas szybkich torowych przejazdów – powiedziała Anna Borzęcka, Trade and Consumer Marketing Manager.

pirelli-szkol3

Aspekt bezpieczeństwa

Koncern Pirelli od wielu lat angażuje się w akcje promujące bezpieczną jazdę oraz świadomość kierowców, dotyczącą ryzyka związanego z nieodpowiednim doborem ogumienia. Wiele lat obecności włoskiego producenta opon w sportach motorowych i doświadczenie wyniesione ze zróżnicowanych zawodów, rozgrywanych na zróżnicowanych nawierzchniach, przekłada się na technologie dostępne w oponach drogowych.

Rozwiązania wypracowane w serii wyścigów F1, takich jak wzmocnienia konstrukcji pozwalające na zachowanie geometrii opony przy dużych prędkościach, czy specjalnej sportowej stopki w oponie P Zero, pozwala nie tylko zwiększyć satysfakcję z jazdy, ale także kontrolę, a co za tym idzie – bezpieczeństwo jazdy.

Częścią projektu związanego z bezpieczeństwem jest merytoryczne wsparcie podejmowanych aktywności przez trzykrotnego Rajdowego Mistrza Europy oraz czterokrotnego Rajdowego Mistrza Polski – Kajetana Kajetanowicza, który w ubiegłym roku stał się ambasadorem projektów Pirelli na rzecz bezpieczeństwa.

Z jednej strony kierowca Automobilklubu Polski to jeden z najbardziej uzdolnionych kierowców rajdowych na świecie, którego umiejętności zachwycają bez względu na warunki pogodowe, z drugiej zaś to wybitny szkoleniowiec, który na stałe współpracuje z akademią Driving Experience.

W ramach dotychczasowej współpracy z Mistrzem powstał projekt 10. Zasad Bezpiecznej Jazdy według Kajetana Kajetanowicza, w skład którego wszedł m.in. cykl filmów, który poruszał tak istotne zagadnienia jak m.in.: przygotowanie samochodu do dłuższej podróży, technika jazdy w warunkach zimowych oraz zasady i znaczenie właściwego doboru ogumienia zimowego.

pirelli-szkol2

Dobór opon i jego znaczenie – The Perfect Fit

W trakcie prowadzonych szkoleń akademii Driving Experience, eksperci marki Pirelli zadbają o zwiększenie świadomości uczestników w temacie opon, ich doboru oraz wpływu jaki ogumienie ma na nasze bezpieczeństwo na drodze. Jest to część filozofii włoskiego producenta opon, którego produkty są synonimem jakości i bezpieczeństwa, szczególnie w przypadku produktów należących do kategorii UHP (Ultra High Performance).

The Perfect Fit to podejście do projektowania i produkcji opon stosowane przez markę Pirelli, która stała się tym samym jednym z partnerów i dostawców opon dla sektora motoryzacyjnego, zwłaszcza w segmentach samochodów prestiżowych i premium. Proces konstrukcji oraz produkcji opony perfekcyjnie dobranej do danego modelu samochodu zajmuje nawet 3 lata. Początkowo, zwykle jeszcze na etapie projektowania samego auta, inżynierowie otrzymują informację od producenta samochodu, określającą konkretne oczekiwania wobec projektowanej opony.

Kolejne etapem są szczegółowe badania obejmujące testy laboratoryjne oraz na torach, w tym m.in. testy aquaplaningu, analizy osiągów w warunkach zimowych, oporów toczenia, zachowania przy dużych prędkościach. Ten etap może trwać nawet przeszło 2 lata, zanim inżynierowie zadowoleni z finalnego efektu dadzą zielone światło i nowy projekt opony trafi na linię produkcyjną.

To podejście do produkcji opon „szytych na miarę”, o najwyższej jakości zapewnionej przez pracę ponad 1800 inżynierów w dziale badań i rozwoju marki, współpracujących z 31 uniwersytetami oraz nakładów na inwestycję w badania i rozwój (6,5 proc. przychodów firmu z segmentu produktów klasy premium).