POZNAŃ MOTOR SHOW 2017: TOYOTA DAJE POKAZ HYBRYDOWEJ SIŁY

toyo-pms-1

Stoisko Toyoty na targach motoryzacyjnych Poznań Motor Show 2017 jest zdominowane przez nowe hybrydowe modele marki: Priusa Plug-in Hybrid drugiej generacji, nową wersję Toyoty Yaris z usprawnionym napędem hybrydowym oraz crossovera C-HR.

Atrakcją stoiska jest instalacja oparta na promieniowaniu rentgenowskim, która prześwietla napęd Priusa Plug-in Hybrid i pokazuje jego działanie.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

POZNAŃ MOTOR SHOW 2017


 

W tym roku zadebiutuje zmodernizowana wersja Yarisa, nawiązująca stylistyką do Yarisa WRC 2017. Zmiany stylistyczne wprowadziły bardziej dynamiczny wygląd nadwozia, podkreślony światłami LED, oraz unowocześnione wnętrze. Yaris oferuje jeszcze cichszą pracę napędu, pewniejsze prowadzenie i lepsze właściwości jezdne.

toyo-pms-2

Nowe auto otrzymuje zupełnie nowy silnik 1.5 l, produkowany w Toyota Motor Industries Poland. Jednostka o mocy 111 KM zastąpi dotychczasowy silnik 1.33 l. Nowoczesny motor z rodziny ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency) jest opracowany z myślą o przyszłych normach emisji Euro 6c oraz wymaganiach homologacyjnych Real Driving Emission (RDE). Zapewnia lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa.

Yaris daje do wyboru trzy rodzaje napędów – benzynowy, wysokoprężny oraz napęd hybrydowy. Auto zdobyło 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, wyposażone jest w standardzie w pakiet Safety Sense.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Nowa hybrydowa Toyota ładowana z zewnętrznej sieci może rozpędzić się do 135 km/h na samym silniku elektrycznym, a jej zasięg w trybie EV wynosi teraz do 50 km. Średnie zużycie paliwa to tylko 1 l/100 km. Do innowacyjnych technologii, jakie zastosowano w nowym modelu, należy nowy system ogrzewania baterii, panele fotowoltaiczne na dachu, które zwiększają zasięg auta w trybie EV, oraz klimatyzacja oparta na pompie ciepła z wtryskiem gazu.

toyo-pms-3

Lepszy zasięg i wyższą prędkość w trybie elektrycznym uzyskano dzięki nowej baterii litowo- jonowej o większej pojemności oraz dzięki znacznie poprawionej wydajności wszystkich elementów napędu. Napęd wykorzystujący rozwiązanie Dual Motor Drive System umożliwia zastosowanie generatora jako drugiego silnika elektrycznego do napędzania samochodu.

W przednich reflektorach zainstalowano diody LED. Dzięki zastosowaniu do konstrukcji klapy bagażnika tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFRP) udało się zmniejszyć wagę pojazdu. Prius Plug-in Hybrid wykorzystuje system ładowania baterii z panelu słonecznego. Ogniwo fotowoltaiczne doładowuje akumulator, gdy samochód jest zaparkowany, zwiększając zasięg auta na silniku elektrycznym maksymalnie o 5 km dziennie.

Nowy Prius Plug-in Hybrid został wyposażony także w platformę bezprzewodowego ładowania telefonu, duży, kolorowy wyświetlacz HUD oraz nową wersję systemu automatycznego parkowania SIPA. W trakcie jazdy kierowca otrzyma wsparcie pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Safety Sense (TSS) w rozbudowanej wersji, której działanie opiera się na współpracy kamery i radaru.

toyo-pms-4

Toyota C-HR

Toyota C-HR to zupełnie nowy model w ofercie marki. Samochód wprowadza do segmentu crossoverów napęd hybrydowy oraz nowe podejście do stylistyki, wyrażające się w połączeniu dynamicznej sylwetki, mocnych przetłoczeń i ostrych linii. Kompaktowy crossover został zbudowany na platformie TNGA. Pod maską pracuje napęd hybrydowy IV generacji o mocy 122 KM. Samochód zużywa tylko 3,6 l/100 km i emituje 82 g/km CO2.

Toyota Prius

20 lat temu zadebiutowała Toyota Prius – pierwszy masowo produkowany samochód z napędem hybrydowym. Prius 4. generacji zużywa 3,3 l/100 km paliwa i emituje 76 g/km CO2. Ponadto samochód może poruszać się na samym silniku elektrycznym przez ponad 70 proc. czasu jazdy. Nowy model otrzymał pięć gwiazdek w teście Euro NCAP 2016.

toyo-pms-5

Toyota RAV4 Hybrid

Wersja hybrydowa to najbardziej oszczędny, najmocniejszy i najszybszy RAV4 w historii. Napęd hybrydowy o łącznej mocy 197 KM składa się z silnika benzynowego 2.5 16V VVT-i i silnika elektrycznego. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 sek. i spala średnio 5,1 l/100 km. Do prędkości 50 km/h może pokonać kilka kilometrów na samym silniku elektrycznym.

Bezstopniowa przekładnia E-CVT sterowana jest przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, wzbogacony o funkcje sekwencyjnej zmiany biegów i tryb Power, dzięki którym samochód zyskuje bardziej sportowy charakter.

RAV4 Hybrid dostępny jest także z napędem na cztery koła E-Four. Umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 68 KM zapewnia optymalny rozkład masy pomiędzy osiami i lepszą kontrolę trakcji. E-Four to najbardziej zaawansowany technologicznie napęd 4×4 w Toyocie. Auto wyróżnia się bogatym wyposażeniem, na które składają się m.in. kamera 360 stopni, zapewniająca podgląd otoczenia samochodu z każdej strony, oraz rozbudowany pakiet Toyota Safety Sense w standardzie od wersji Premium.

toyo-pms-6

Toyota Auris Hybrid

Pokazywana na salonie samochodowym w Poznaniu Toyota Auris to jeden z najpopularniejszych samochodów kompaktowych na polskim rynku. Model jest dostępny z trzema rodzajami napędu – benzynowym, wysokoprężnym i hybrydowym. Auris Hybrid, najczęściej kupowany samochód hybrydowy w Polsce w 2016 roku, jest bezkonkurencyjnym kompaktem w dziedzinie kosztów użytkowania. Napęd o mocy 136 KM zapewnia średnie zużycie paliwa 3,5 l/100 km.