RAJD ŚWIDNICKI 2012: STARTUJE NOWY PUCHAR

Wraz z pucharem Castrol EDGE Fiesta Trophy, firma Castrol wraca do sponsoringu rajdów w Polsce. Zawody są wliczane do cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w ramach klasy 6 i są organizowane przez firmę G4 Garage we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym.

Sponsorem pucharu jest Castrol. Do tegorocznej edycji Castrol EDGE Fiesta Trophy wybrano pięć rajdów, zarówno na nawierzchni asfaltowej jak i szutrowej. Kierowcy będą mogli zdobywać punkty w następujących imprezach: Rajd Świdnicki (20-22.04), Rajd Karkonoski (1-3.06), Rajd Rzeszowski (9-11.08), Rajd Polski (28-30.09) oraz Rajd Dolnośląski (19-20.10). W cyklu mogą brać udział zawodnicy posiadający ważną licencję sportu samochodowego startujący samochodami Ford Fiesta R1 i R2.

Do pucharu już zgłosili się tacy zawodnicy jak Hubert Ptaszek, Rafał Stalmach, Aron Domżała, Aleksander Jaroszewicz czy Radosław Typa. W organizację zawodów zaangażował się kierowca rajdowy Mariusz Woźniczko, właściciel firmy G4 i zwycięzca ubiegłorocznej edycji.

– W zeszłym roku podjąłem decyzję o zaprzestaniu regularnych startów na rzecz nowych wyzwań. Organizacja pucharu jest jednym z nich – mówi Mariusz. Dzięki wsparciu sponsorów zapewnimy wysoki poziom obsługi tej imprezy. Śmiało możemy rywalizować z podobnymi zawodami w innych krajach Europy.

Tytularny sponsor zawodów, firma Castrol, już od lat angażuje się w sporty motorowe. Opracowując specjalne oleje przyczynia się do poprawy osiągów i wytrzymałości pojazdów na trasach rajdowych i torach wyścigowych.

– Castrol EDGE Fiesta Trophy ma na celu umożliwienie młodym, obiecującym kierowcom startów w rajdach profesjonalnie przygotowanymi samochodami – mówi Dorota Staszewska-Kumiszcze, Castrol Sponsorship Manager. Castrol EDGE to nasza wiodąca marka. Poprzez sponsoring rajdów podkreślamy jej kluczowe wartości, takie jak ekstremalna wytrzymałość i osiąganie maksymalnych rezultatów w każdych warunkach.

Castrol EDGE Fiesta Trophy to jedyne zawody w Polsce, gdzie będzie zapewniony dostęp do zintegrowanego serwisu dla wszystkich startujących załóg, wzorowany na mistrzostwach świata – na powierzchni ok. 800 metrów kwadratowych na każdym rajdzie zostanie stworzone miasteczko serwisowe pucharu. Organizatorzy zadbali też o komunikację za pośrednictwem Facebooka i YouTube – po każdym etapie rajdu będzie można obejrzeć 15-minutową relację na kanale YouTube. Dodatkowo każdy zawodnik, który zgłosi się do pucharu, otrzyma komplet opon rajdowych Michelin. Główną nagrodą dla zwycięzcy pucharu jest auto o wartości 60 tysięcy zł. Do wygrania podczas każdej rundy będą też nagrody pieniężne.

Fot. Castrol EFGE Fiesta Trophy