RAJDY: JAREK I MARCIN SZEJA PODSUMOWUJĄ UDANY SEZON

Szeja_barb1

Jarosław Szeja i Marcin Szeja reprezentujący GK Forge Rally Team i Automobilklub Polski, w sezonie 2014 z powodzeniem brali udział w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Ich łupem padł tytuł Mistrza Polski w markowej klasie Ford Fiesta oraz tytuł II Wice Mistrza Polski w klasyfikacji aut napędzanych na jedną oś.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD MONTE CARLO 2015: KUBICA I SZCZEPANIAK W FORDZIE


Jarosław Szeja: Tytuł Mistrza Polski to największe osiągnięcie w karierze. Był to dla nas bardzo pracowity i emocjonujący sezon, choć muszę przyznać, że nie było to łatwe zadanie. Zaczęło się od zwycięstw w Rajdzie Świdnickim i Karkonoskim dzięki czemu mieliśmy bezpieczną przewagę punktową. Następnie Rajd Rzeszowski, a tam niestety skończyła się dobra passa. Przebita opona oraz problemy techniczne na pierwszym etapie pokrzyżowały nasze szanse na zwycięstwo. Na pocieszenie wygraliśmy drugi etap i rajd skończyliśmy na 4 miejscu. Następnie był Rajd Wisły gdzie chcieliśmy się pokazać przed swoimi kibicami, lecz niestety, błąd na pierwszym odcinku specjalnym skończył się wypadnięciem z trasy i rozbiciem samochodu. Był to chyba najtrudniejszy moment w tym roku ponieważ straciliśmy pozycje lidera i były tylko dwa tygodnie na odbudowanie samochodu przed kolejnym startem. Oczywiście nasi mechanicy stanęli na wysokości zadania, błyskawicznie zorganizowali potrzebne części i udało się naprawić samochód na czas. Rajd Nadwiślański był momentem zwrotnym, zdobyliśmy trzecie zwycięstwo i powróciliśmy na pozycję lidera pucharu. Wszystko rozstrzygnęło się w ostatniej rundzie RSMP – Rajdzie Dolnośląskim. Tym razem jesienna aura bardzo skomplikowała warunki na trasie, jednak mino wielkiego stresu i presji – jechaliśmy bezbłędnie, priorytetem było osiągnięcie mety. Mimo zachowawczego tempa wygraliśmy obydwa dni ścigania i z wielką radością przypieczętowaliśmy tytuł Mistrza Polski.

Marcin Szeja: W tym roku również dzięki wsparciu firmy GK FORGE zadebiutowaliśmy w Czeskiej eliminacji Mistrzostw Europy w Rajdzie Barum. Były to najcięższe zawody jakie przejechaliśmy w życiu, trasa liczyła aż 260 km odcinków specjalnych, gdzie w Polskich warunkach normą jest połowa tego dystansu. Konkurencja była bardzo wymagająca gdyż jak co roku wystartowało bardzo wielu doświadczonych zawodników z czołówki Europy. Jesteśmy dumni ze świetnego wyniku, na 34 zawodników w klasie RC4 zajęliśmy 7 miejsce. Finałem sezonu 2014 GK FORGE Rally Team był start w Prazskim Rallysprincie samochodem Subaru Impreza N14 Spec C, jakim Kajetan Kajetanowicz startował w 2012 r. To zupełnie inna rajdówka od tych którymi jeździliśmy do tej pory, przede wszystkim napęd na cztery koła i silnik turbo doładowany. Samochód pochodzi z Czeskiego zespołu Roto z Pilzna, który zorganizował nam testy, na których czescy inżynierowie tłumaczyli zasady działania poszczególnych podzespołów auta, gdzie następnie mieliśmy możliwość sprawdzenia samochodu po zamkniętym odcinku specjalnym.
Prazski Rallysprint to impreza kończąca sezon w Czeskich Rajdach podobnie jak u nas Warszawska Barbórka. Startują tam czołowi zawodnicy krajowego czempionatu a rangę zawodów potwierdza udział 10 samochodów typu WRC rodem z mistrzostw świata. Nasz debiut zakończył się 3 miejscem na 14 samochodów tzw. produkcyjnych co zaostrzyło nasz apetyt na starty takim autem w sezonie 2015.

Jarosław Szeja: Polskim finałem sezonu 2014 była 52-ga Barbórka Warszawska. Rajd rozgrywany na krótkich odcinkach w centrum stolicy z finałem na słynnej ulicy Karowej. Bezbłędna jazda zaowocowała wygraną w klasie 1 oraz awansem do finałowej 30 spośród 112 załóg startujących w tym rajdzie. Show na Karowej to idealne zakończenie sezonu gdzie mogliśmy podziękować naszym kibicom. Ten rok to wiele pozytywnych emocji, czego finałem jest Tytuł Mistrza Polski, a nie byłoby to możliwe gdyby nie nasz główny partner GK FORGE Grelowski Obróbka Plastyczna Metali. Serdecznie dziękujemy, to nasze wspólne osiągniecie.

W sezonie 2014 załogę Jarek & Marcin Szeja wspierały firmy: GK Forge Obróbka Plastyczna Metali, TVS, Darma, Deco-Car, Minimax, OX.pl, Evo-Tech.

Fot.: Michał Czarnocki