RAJDY: ŁUKASZ PIENIĄŻEK TESTUJE NOWEGO HYUNDAIA i20 R5

hyur5_1

Łukasz Pieniążek (Automobilklub Polski) jako jeden z pierwszych kierowców na świecie będzie miał okazję przetestować Hyundaia i20 R5. Startujący w JWRC i ERC Junior zawodnik będzie gościem fabrycznego zespołu koreańskiej marki.

Testy rajdówki odbędą się w okolicach francuskiego Metz. Do dyspozycji Łukasza Pieniążka będzie najnowszy model R5, który oficjalnie zaprezentowany został podczas czerwcowego Rajdu Ypres.


Zobacz także:

RAJDY


 

Samochód nadal nie otrzymał homologacji od Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA, dlatego też do tej pory niewielu kierowców miało okazję usiąść za jego kierownicą. Hyundai i20 R5 posiada napęd na cztery koła, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra oraz pięciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów. Rajdówka jest stworzona z myślą o rywalizacji w WRC 2, Rajdowych Mistrzostwach Europy, a także w rajdach regionalnych.

hyur5_2

Dla startującego na co dzień w juniorskich mistrzostwach Europy i świata Łukasza Pieniążka będzie to niepowtarzalna okazja do poznania nowego samochodu, a także podejrzenia jak wygląda praca fabrycznego zespołu WRC. Testy Hyundaia i20 R5 będą także dla niego pierwszą okazją do poprowadzenia czteronapędowej rajdówki, do tej pory Łukasz jeździł jedynie przednionapędowymi autami klasy R2 oraz R3. Testy Hyundaia nie mają jednak wpływu na dalszą część sezonu zawodnika Automobilklubu Polski, a jego kolejnym startem ma być Rajd Barum, który odbędzie się w ostatni weekend sierpnia.

Łukasz Pieniążek: Jestem bardzo podekscytowany, ponieważ jako jeden z pierwszych kierowców na świecie będę miał okazję testować Hyundaia i20 R5. To dla mnie naprawdę wyjątkowe wydarzenie. Nie miałem okazji jeszcze prowadzić czteronapędowej rajdówki, więc jestem ciekawy jak sobie poradzę. Mam nadzieję, że maksymalnie wykorzystam czas spędzony we Francji. Oczywiście ta sytuacja nie wpłynie na zmianę moich planów, do końca sezonu planujemy walczyć o podium w Rajdowych Mistrzostwach Europy Juniorów. Jednak musimy już dziś myśleć o przyszłości, a wiadomo że naszym celem jest jazda samochodem czteronapędowym.