RENAULT LIDEREM JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA ASO

Renault zostało liderem jakości według niezależnego Audytu Jakości Obsługi Autoryzowanych Serwisów ASO – TNS Garage Quality Check 2012, przeprowadzonego przez TNS Polska.

Audyt objął trzynaście marek samochodowych, posiadających łącznie ponad dwie trzecie udziałów w rynku sprzedaży nowych samochodów. Jest to pierwsze realizowane na tak dużą skalę i tak szczegółowe opracowanie dostępne na rynku polskim.

– To bardzo duże wyróżnienie, bo dotyczy jednej z najważniejszych dla nas kwestii, czyli obsługi Klienta. Wprowadzenie planu jakości Renault daje wymierne wyniki i po raz kolejny potwierdza jakość naszej marki – powiedział Grzegorz Zalewski, prezes Renault Polska.

Ranking TNS Garage Quality Check 2012 powstał na podstawie badania przeprowadzonego w okresie sierpień – wrzesień 2012 roku. Zrealizowano 130 audytów w serwisach 13 najpopularniejszych marek, po 10 dla każdej. Serwisy zostały wybrane losowo z baz serwisów każdej marki, oddzielnie dla każdej z nich. Badanie dotyczyło nie tylko jakości obsługi w samym serwisie, ale również obejmowało jakość obsługi podczas telefonicznego umówienia na wizytę oraz porównanie umówienia drogą elektroniczną.

Pod uwagę brano także proces przyjęcia/ wydania samochodu do/z serwisu, okres i warunki oczekiwania na zakończenie prac, kontakt z klientem po wizycie, otoczenie serwisu. Zebrany materiał został również wzbogacony opinią klientów badanych marek z przeprowadzonych dyskusji grupowych.

Jakość Renault jest doceniana również w innych krajach Europy. Według ankiety Tajemniczego Klienta przeprowadzonej przez ADAC, w Niemczech, marka Renault również zajęła pierwszą pozycję. Przeprowadzony przez magazyn l’Automobile ranking obsługi posprzedażnej, drugi rok z rzędu wyróżnił Renault na pozycji lidera.