RENAULT LIDEREM W SEGMENCIE LEKKICH AUT DOSTAWCZYCH

renault_75-dost

Rok 2015 okazał się dla Grupy Renault wyjątkowo udany na rynku lekkich samochodów dostawczych. Grupa odnotowała wzrost o 12,4 proc., co odpowiada udziałowi w wysokości 3,76 proc. w światowym rynku.

Wynik ten stanowi potwierdzenie przejścia Renault z poziomu regionalnego lidera w tym segmencie i osiągnięcia statusu światowego gracza.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

W Europie Renault osiągnęło wzrost o 16,9 proc. przy ogólnym wzroście na rynku o 11,4 proc. Odpowiada to wzrostowi o 0,71 punktu i osiągnięciu 15 proc. udziałów w rynku, czyli zwiększeniu sprzedaży o 29 tys. samochodów. Marka Renault już osiemnasty rok z rzędu utrzymuje się na pozycji lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych.

W skali światowej Grupa odniosła kolejny znaczący sukces – jej sprzedaż wyniosła 387 tys. sztuk. Wolumen sprzedaży wzrósł o 12,4 proc. pomimo spadkowej tendencji rynku na całym świecie (z wyjątkiem Ameryki Północnej) o 6,3 proc. Globalne udziały w segmencie wyniosły 3,76 proc., co stanowi wzrost o 0,63 punktu w porównaniu do roku 2014. W ub. roku sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich wyniosła 92 400 samochodów.

Wynik ten został osiągnięty pomimo spadku na kilku istotnych rynkach, takich jak Brazylia czy Algieria. Grupa Renault odnotowała wzrost we wszystkich regionach z wyjątkiem Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii, gdzie doszło do pogorszenia wyników ze względu na spadek na rynku algierskim.

Gama lekkich samochodów dostawczych Grupy Renault jest sprzedawana w 112 krajach, a na wielu rynkach modele z tej gamy plasują się w pierwszej trójce.

renault_75-dost2

• Afryka, Bliski Wschód i Indie: od 2010 roku Renault utrzymuje się na pozycji lidera;
• w Afryce Północnej, z 15,7proc. udziałów w rynku. Kangoo, Master i Dokker są liderami na rynkach Algierii i Maroka;
• Ameryka Łacińska: Renault od 2008 roku plasuje się w pierwszej trójce na rynkach Ameryki Południowej dzięki modelom Kangoo i Master; jego udziały w rynku w tym regionie wynoszą 3,9 proc., co stanowi wzrost o 0,57 punktu pomimo trudnej sytuacji na rynkach Argentyny i Brazylii; nowy Duster Oroch – pierwszy półtonowy pick-up Renault, pojawił się na rynku brazylijskim w listopadzie;
• Azja/ Pacyfik: w tym regionie odnotowany został nowy rekord sprzedaży na przestrzeni ostatnich piętnastu lat, osiągnięty dzięki wynikom Renault na rynku australijskim; sprzedaż lekkich samochodów dostawczych na tym obszarze wzrosła bowiem aż 10 proc. – Kangoo zajmuje na nim drugą pozycję, a Master trzecią;
• Eurazja: dzięki Turcji, udziały Grupy w rynku wzrosły o 1,71 punktu i wynoszą obecnie 8 proc. Sprzedaż Renault na tym obszarze zwiększyła się o 80 proc.

Pasmo sukcesów w Europie

Według danych ACEA (Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów) Renault osiemnasty rok z rzędu uplasowało się w Europie na pozycji lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych, w szczególności dzięki dobrym wynikom sprzedaży Kangoo, Mastera i nowego Trafica. Grupa umocniła swoją pozycję we wszystkich wiodących krajach, takich jak Niemcy, Włochy, Hiszpania, a w szczególności Wielka Brytania.

We Francji udziały Renault w rynku wzrosły o 1,2 punktu i wynoszą obecnie 32,85 proc. Jest to najlepszy wynik od 2006 roku. Kangoo, Trafic i Master są liderami w swoich segmentach.

Bogate doświadczenie w dziedzinie lekkich pojazdów dostawczych

Renault dysponuje bogatym doświadczeniem w dziedzinie samochodów dostawczych, w szczególności dzięki zakładowi w Villiers- saint- Frédéric. Wykonuje się tu prace badawcze i projektowe, prototypy, obliczenia, makiety, przeprowadza jazdy próbne i zatwierdza nowe modele. To właśnie w tym zakładzie zaprojektowane zostały odnoszące sukcesy modele, takie jak Kangoo, Trafic i Master.

Jakość i know-how zakładów Renault znalazły uznanie wśród innych producentów – efektem tego było nawiązanie współpracy partnerskiej z takimi firmami, jak GM, Daimler, Renault Trucks, a ostatnio z Fiatem oraz oczywiście z Nissanem, partnerem w ramach Aliansu.

Nasze zakłady znajdują się na trzech kontynentach:
o Ameryka Południowa: Renault produkuje Kangoo w Argentynie i Mastera w Brazylii;
o Afryka: Grupa Renault produkuje Dokkera w swojej niedawno uruchomionej fabryce w Tangerze (Maroko), której roczna produkcja wzrosła o 28 proc. – do poziomu ponad 71 tys. samochodów.
o Francja: Batilly: 126 575 wyprodukowanych furgonów, Sandouville: 93 tys. wyprodukowanych samochodów, Maubeuge: 151 tys. – tyle wyniosła łączna produkcja Renault Kangoo i Mercedesa Citana.

Specjalistyczna sieć Renault Pro+, oferująca produkty i usługi, zapewni nową jakość obsługi klientów, zarówno przed, w trakcie, jak i po sprzedaży.

– Dzięki dobrym wynikom osiągniętym na światowych rynkach – 12,4 proc. wzrostu – z ufnością spoglądamy w przyszłość. Jesteśmy także dumni z zajmowanej już osiemnasty rok z rzędu pozycji lidera na rynku europejskim. Rok 2015 był rokiem obfitującym w wydarzenia, w szczególności takie jak inauguracja naszej marki eksperckiej Renault Pro+. Ta nowa marka stanowi dowód naszej zdecydowanej woli stworzenia gamy produktów i usług dostosowanych do wszelkich potrzeb naszych klientów – oznajmił Ashwan Gupta, dyrektor ds. samochodów dostawczych.