RENAULT: LIMITOWANE TWINGO R.S. RED BULL RACING RB7

Model Twingo R.S., dla uczczenia tytułu Mistrza Świata Konstruktorów Formuły 1, zdobytego w 2011 roku, wzbogacił się o limitowaną serię Twingo R.S. Red Bull Racing RB7.

Twingo R.S. Red Bull Racing to samochód, który łączy w sobie przyjemność prowadzenia, osiągi i sportowy charakter: posiada wyczynowe zawieszenie Cup, czarne 17-calowe obręcze kół Gana, system R.S. Monitor (pokładowy system telemetryczny) oraz naklejkę na dach o charakterystycznym dla Renault Sport wzorze szachownicy.

Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 wejdzie do sprzedaży w ponad 10 krajach: Niemcy, Austria, Francja, Belgia, Luksemburg, Japonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Polska i Szwajcaria. Na rynku polskim klienci mają możliwość zamawiania tej limitowanej serii od czerwca w cenie 57 990 zł.

– Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 to prawdziwa mała „rakieta”, wyposażona w cały pakiet rozwiązań zapewniających wysokie osiągi, opracowanych przez Renault Sport Technologies. Wyjątkowa linia Twingo R.S. Red Bull Racing RB7, z niesamowitym wyglądem zewnętrznym, jest owocem współpracy Renault Sport F1 z Red Bull Racing – podkreśla Olivier Tschanhenz, Product Manager Twingo Renault Sport.

Prawdziwie wyczynowy samochód

W serii limitowanej Twingo R.S. Red Bull Racing RB7 wykorzystano bogate doświadczenie Renault Sport, sprawdzone podczas zawodów na torach wyścigowych, w rajdach i na drodze:

– agresywny silnik 1.6 16V o mocy 133 KM (98 kW) przy 6750 obr./min i momencie obrotowym 160 Nm przy 4 400 obr./min, o rozsądnym poziomie emisji CO2 i zużyciu paliwa wynoszącym odpowiednio 150 g CO2/km i 6,5 l/100 km (w cyklu mieszanym);

– sportowe zawieszenie Cup z prześwitem obniżonym o 4 mm w stosunku do zawieszenia Sport, które pozwala zwiększyć osiągi dzięki lepszemu rozłożeniu masy samochodu, przeznaczone dla amatorów mocnych wrażeń, dające jednocześnie większą przyjemność z jazdy; ustawienie amortyzatorów oraz zwiększona o 10 proc. sztywność sprężyn zawieszenia poprawiają kontrolę nad pojazdem;

– R.S. Monitor: funkcjonalny i przyjemny w użyciu układ nawiązujący do sportowych systemów telemetrycznych w samochodach wyścigowych, który wyświetla parametry jazdy ułatwiając kierowcy prowadzenie auta.

Sportowy wygląd

Twingo R.S. w serii limitowanej Red Bull RB7 łączy w sobie atrybuty stylistyczne prawdziwych samochodów sportowych Renault Sport: agresywny przód z powiększonym i ustawionym bardziej pionowo logo, które zostało wyeksponowane na czarnym tle, zgodne z nową stylistyką marki, jak również przedni zderzak z aerodynamiczną listwą rodem z Formuły 1, zdecydowanie sportowy tył z poszerzonymi nadkolami i dyfuzorem.

Oprócz tych cech, właściwych modelowi Twingo R.S., pojawia się nadwozie w metalizowanym kolorze Czarna Perła, ze spojlerem dachowym oraz osłonami lusterek bocznych w kolorze specjalnym Żółty Sirius, które podkreślają sportowy charakter serii limitowanej Red Bull Racing RB7. Ukoronowaniem sportowego wzornictwa jest naklejka na dach o charakterystycznym dla Renault Sport wzorze szachownicy (ukłon w stronę flagi w szachownicę, która sygnalizuje zakończenie wyścigu) i naklejki na drzwi “Red Bull Racing” w barwach stajni Formuły 1.

Tak jak w modelu Twingo R.S., wnętrze ożywiają żółte przeszycia na kierownicy, fotelach i osłonie zegarów oraz ozdobne elementy deski rozdzielczej w kolorze lśniącej czerni. Nowy radioodtwarzacz R-plug & Radio+ (CD MP3, z Bluetooth oraz złączem USB i Jack) i system R.S. Monitor są oferowane w standardzie. O wyjątkowości tej limitowanej serii przypomina numerowana tabliczka „2011 FIA World Champion” z numerem samochodu oraz logo Renault Sport na gałce dźwigni zmiany biegów.

Podobnie jak jego odpowiednik w gamie Clio R.S., seria limitowana Red Bull Racing RB7 jest doskonałym przykładem wykorzystania wiedzy i doświadczenia Renault w Formule 1 (w tym sezonie Renault dostarcza silniki stajniom: Red Bull Racing, Lotus F1 Team, Caterham F1 Team i Williams F1 Team) w produkowanych seryjnie samochodach. Niebawem do tej grupy dołączy również Mégane R.S.

Historia Twingo R.S.

Model Twingo R.S., produkowany od początków jego powstania w drugiej połowie 2008 roku w słoweńskiej fabryce w Novo Mesto jest obecnie sprzedawany na trzech kontynentach: w Europie, Azji i w Afryce. Zaprojektowane przez Renault Sport Technologies Twingo R.S. jest flagowym modelem w segmencie małych samochodów sportowych. Od chwili wypuszczenia na rynek samochód ten plasuje się w grupie trzech najlepiej sprzedających się samochodów w Europie w segmencie samochodów sportowych klasy A, z prawie 50-procentowym udziałem w tym rynku we Francji.

Twingo R.S. zostało wyprodukowane w ponad 12 000 egzemplarzy, jest sprzedawane w ponad dwudziestu krajach i od momentu wejścia na rynek uległo znacznym zmianom, przede wszystkim wraz z pojawieniem się nowej wersji w lutym 2012 roku, która zaprezentowała sportową odmianę nowej stylistyki Renault. Gamę Twingo uzupełniły w lutym 2010 r., a następnie na wiosnę 2012 roku, modele Gordini R.S. – wnosząc odrobinę szyku i snobizmu do sportowego świata Twingo R.S.