RENAULT: MASTER OTRZYMAŁ NOWE SILNIKI

Renault_10681

Od roku 2013 w samochodach Master montowane będą unowocześnione silniki Renault Energy dCi 100 oraz Energy dCi 125. Te nowe konstrukcje znacznie poprawią zużycie paliwa.

We Francji można składać zamówienia na podstawowe wersje nowego Mastera Energy dCi 100 i 125. Modele kosztują o 300 euro (plus VAT) więcej niż ich konwencjonalne odpowiedniki (bez układu Stop&Start), lecz inwestycja w nową technologię zwraca się po około półtora roku. W Polsce silniki z układem Stop&Start dostępne są dla nadwozia typu furgon oraz podwozie z podwójną kabiną, a dopłata wynosi 2 000 zł brutto.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Od chwili debiutu w roku 2010 Renault Master jest wyposażony w silnik M9T. Ta jednostka napędowa została zaprojektowana specjalnie na potrzeby dużych vanów. Produkowana jest w zakładach Renault w Cleon, we Francji. Silniki dCi o pojemności 2,3 litra są dostępne w trzech wersjach mocy (100, 125 i 150). W roku 2012 udoskonalenie konstrukcji pozwoliło zmniejszyć zużycie paliwa o 0,6 litra1 na 100 km i zmniejszyć emisję CO2 o 16 g na km. Przy konstrukcji z przednim napędem, dołączanym tyłem L2H2 i silnikiem o mocy 125 KM, spełniającym wymogi normy Euro 5, oznacza to zużycie paliwa na poziomie 7,8 litra na 100 km oraz emisję CO2 na poziomie 205 g na km.

Aby uzyskać taką poprawę parametrów, inżynierowie Renault skupili się na czterech głównych punktach:
– technologii odprowadzania ciepła;
– nowej pompie oleju oraz pompie wspomagania o zmiennej pojemności;
– oponach, których opór toczenia zmniejsza zużycie paliwa;
– nowym, mniej lepkościowym oleju przekładniowym.

Z początkiem roku 2013 w dwóch silnikach Renault Master wprowadzono nowe technologie. Przyczyniają się one do oszczędności rzędu nawet 0,4 litra na 100 km oraz do zmniejszenia emisji CO2 o 10 g na km (standardowy van L2H2 o mocy 125 KM emituje zaledwie 195 g CO2 na km i spala jedynie 7,4 litra paliwa na 100 km).

Renault Master miał w roku 2012 13,4 proc. udziału w europejskim rynku dużych vanów (na koniec stycznia 2013 roku ten udział wynosił 14,6 proc.). Od pierwszej generacji (1980 r.) ten duży van zawsze był montowany w zakładach SOVAB w Batilly, gdzie zatrudniających obecnie 2356 pracowników. W zakładach tych montuje się również samochody Opel/Vauxhall Movano oraz Nissan NV 400.