RENAULT: MEGANE BIJE REKORD NA TORZE NÜRBURGRING

ReMT_0

Zespół pracowników Renault Sport mocno zaangażował się w to wyzwanie. Najbardziej sportowy model Mégane ma na swoim koncie już trzeci rekord toru na słynnej północnej pętli Nordschleife.

Wyczynu tego dokonało Mégane R.S. 275 Trophy-R – najnowsza seria limitowana tego modelu o radykalnie sportowym charakterze.


Zobacz także:
SPORT


7.54,36 minuty – to nowy rekord legendarnej Nordschleife na torze Nürburgring w kategorii produkowanych seryjnie samochodów z przednim napędem. Dwumiejscowe auto zostało wyprodukowane w ilości 250 sztuk w (super) limitowanej serii i będzie dostępne w wybranych krajach w takiej samej specyfikacji jak ta, która pobiła rekord już w momencie jej wprowadzenia do sprzedaży. Wkrótce będzie można zamówić ten model we Francji, a następnie w 15 innych krajach.

Po rekordzie Mégane R26.R w 2008 roku i Mégane R.S. Trophy w roku 2011, inżynierowie Renault Sport mają powody do dumy – R.S. 275 Trophy-R zapisało się w annałach toru Nürburgring zaraz po swojej oficjalnej prezentacji.

Sportowa seria limitowana

Model został opracowany na bazie najnowszego Mégane R.S. 275 Trophy. Ta nowa seria limitowana Renault Sport ma sportowe wyposażenie stosowane zazwyczaj w samochodach wyczynowych i o 101 kilo mniejszą masę, aby zapewnić wyższe osiągi. Standardowa wersja jest wyposażona w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, silnik benzynowy 2.0 l R.S. o mocy zwiększonej do 275 koni, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, jednodrożne regulowane amortyzatory „Öhlins Road&Track” ze sprężynami z kompozytów oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 dostosowane do tego modelu.

Mégane R.S. 275 Trophy-R nie ma tylnej kanapy. Z przodu znajdują się sportowe fotele Recaro Pole Position z poliwęglanu, o 42 kg lżejsze od montowanych w standardzie. Są one wyposażone w 3-punktowy pas bezpieczeństwa. W ofercie akcesoriów dostępna jest 6-punktowa uprząż z zapięciem lotniczym. Specjalny drążek oraz siatki chronią pasażerów przed przesunięciem się bagażu.

Dla amatorów jazdy na torze, którzy chcą zyskać kilka cennych sekund na okrążeniu dostępny jest akumulator litowo-jonowy, pozwalający obniżyć masę auta o kolejnych 16 kg. Mocne hamowanie zapewni specjalny zestaw hamulców, również przyczyniający się do zmniejszenia masy samochodu. Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażone w hamulce tarczowe wykonane ze stali i aluminium o średnicy 350/28, o 3 kg niższej masie. Te hamulce Renault Sport, doskonale dostosowane do intensywnego użytku na torze, zapewniają natychmiastową reakcję samochodu.

 

Megasportowy wygląd

Dwukolorowe nadwozie Mégane R.S. 275 Trophy-R jest polakierowane na nowe kolory: dach w kolorze Noir Étoilé i dół nadwozia – Blanc Nacré (w opcji). Listwa F1 z oznaczeniem Trophy-R, szachownica w dolnej części przednich drzwi i boczne naklejki są intensywnie czerwone. Z takim nadwoziem i czarnymi lub czerwonymi 19-calowymi obręczami kół Speedline auto wyróżnia się zarówno na torze, jak i na drodze.

Ekskluzywny charakter Mégane R.S. 275 Trophy-R jest również widoczny w detalach: kierownica i mieszek hamulca ręcznego są wykonane z alkantary, gałka dźwigni zmiany biegów ze skóry, a pasy bezpieczeństwa oraz przeszycia na tapicerce i kierownicy – czerwone.

Nowy rekord na miarę know-how Renault Sport

Specjaliści od podwozia i silnika wykorzystali w Mégane R.S. 275 Trophy-R całe doświadczenie nabyte przez Renault w sportach samochodowych – od rajdów po Formułę 1. Poprawienie rekordu Mégane R.S. Trophy z 2011 o 14 sekund było możliwe dzięki zaangażowaniu pracowników Renault Sport Technologies i wszystkich firm partnerskich. Na dopracowanie ustawień tej serii limitowanej o wyjątkowych zaletach dynamicznych poświęcono setki godzin testów we Francji, Hiszpanii i Niemczech.

Nowy rekord jest kolejnym dowodem know-how firmy w zakresie projektowania sportowych samochodów dostępnych dla wszystkich pasjonatów.