SKODA: JUŻ TRZY MILIONY SILNIKÓW WYJECHAŁO Z FABRYKI

W fabryce Mladá Boleslav wyprodukowany został trzymilionowy silnik EA211 dla samochodów Škoda i innych marek z Grupy Volkswagen.

Pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w 2012 roku. Obecnie około 800 pracowników wytwarza trzy- i czterocylindrowe warianty o pojemnościach od 1.0 do 1.6 l.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Pierwszy silnik powstał 1899 roku. Obecnie w zakładzie w Mladá Boleslav, ze względu na wprowadzenie środków bezpieczeństwa związanych z pandemią koronawirusa, dzienna liczba produkowanych silników została zredukowana z 2400 do 1900 sztuk. Pracownicy zajmują się produkcją nowoczesnych trzycylindrowych i czterocylindrowych silników w czterech różnych wersjach.

Škoda wytwarza trzycylindrowe silniki o pojemności 1,0 MPI i mocy 44 kW (60 KM), 55 kW (75 KM) lub 59 kW (80 KM). W przypadku 1,0 MPI EVO oraz 1.0 TSI dostępnych jest kilka wielkości mocy: 70 kW (95 KM), 81 kW (110 KM), a także 85 kW (115 KM).

Czterocylindrowe warianty silnika EA211 obejmują 1.4 TSI o mocy 94 kW (128 KM) lub 110 kW (150 KM), jak również 1.6 MPI o mocy 81 kW (110 KM). Silniki są montowane w 13 modelach samochodów różnych marek Grupy Volkswagen na całym świecie. Oprócz modeli Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karaq i Kodiaq jednostka spalinowa EA211 znajduje zastosowanie w modelach marek Volkswagen oraz Seat.

Ważną rolę w koncernie Volkswagen odgrywa również fabryka komponentów Škoda Auto w miejscowości Vrchlabí, gdzie produkowana jest m.in. dwusprzęgłowa 7-biegowa przekładnia DSG DQ200, stosowana w samochodach Grupy Volkswagen. Na nowoczesnej linii produkcyjnej powstaje 2200 sztuk przekładni DSG dziennie, a do listopada 2019 w Vrchlabí wytworzono łącznie 3 miliony egzemplarzy skrzyń biegów.