SKODA: OCTAVIA RS 230 CZYLI USPORTOWIONA WERSJA SPECJALNA

Image converted using ifftoany

114 lat w motorsporcie, podczas których nie brakowało sukcesów, to dla Škoda argument, żeby wprowadzić na rynek mocną, specjalną wersję Octavii – RS 230.

Samochód wyposażono po raz pierwszy w elektronicznie regulowaną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Škoda Octavia RS 230 kusi jednak nie tylko mocą 230 KM. Producent zdecydował się również na wywołujący jeszcze więcej emocji design. Do standardowej stylistyki RS dołożono pakiet Black, w skład którego wchodzą: czarne listwy wokół okien, polakierowana na czarno ramka grilla, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, a w wersji kombi – czarne relingi dachowe.

Uzupełnieniem drapieżnego wyglądu są 19-calowe felgi ze stopów lekkich o wzorze „Xtreme”, zaciski hamulcowe polakierowane na czerwono oraz dwie czarne, błyszczące, sportowe końcówki rur wydechowych.

© SKODA

We wnętrzu Octavii RS 230 także panuje iście sportowa atmosfera. Czarne wnętrze zostało ozdobione czerwonymi akcentami, a specjalnie uformowane, sportowe fotele RS z elektryczną regulacją zapewniają kierowcy i pasażerowi nie tylko wygodę, ale i stabilne podparcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Obicia siedzeń wykonano z połączenia czarnej skóry naturalnej i ekologicznej, przeszytej czerwonymi szwami.

Nowa Skoda otrzymała także trójramienną, sportową kierownicę wielofunkcyjną, gałkę dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą z czerwonym przeszyciem. Kolorowy wyświetlacz Maxi DOT w zestawie wskaźników o wzorze RS otrzymał stoper do pomiaru czasu okrążeń, a na przednich progach znalazły się listwy z logo RS.

Pod maską Octavii RS 230 pracuje dwulitrowy silnik benzynowy w technologii TSI, który osiąga moc 230 KM. Pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w przypadku wersji liftback w zaledwie 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna sportowego modelu wynosi 250 km/h. W standardzie RS 230 wyposażona jest w manualną, sześciobiegową skrzynię biegów, ale opcjonalnie silnik ten może współpracować także z sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG.

© SKODA

Całkowitą nowością jest elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi, która zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, ale i niebywałą precyzję pokonywania zakrętów. Zaletą tego rozwiązania jest to, że w razie utraty przyczepności jednego koła, napęd może przenosić nawet 100 procent swojej siły na jedno przednie koło. Podobnie, jak model RS, Octavia RS 230 ma obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie, co w połączeniu z progresywnym układem kierowniczym dostarcza niezapomnianych wrażeń za kierownicą.

RS 230 seryjnie wyposażona jest w system wyboru profilu jazdy, Performance Mode Selection. Do wyboru są cztery profile (tryby) jazdy: normalny, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. W zależności od wybranego trybu zmianie ulega cały szereg ustawień; na przykład w układzie sterowania pracą silnika, skrzyni biegów DSG, wspomagania kierownicy, w aktywnym tempomacie adaptive cruise assistant czy nawet w sterowaniu pracą reflektorów ksenonowych i klimatyzacji Climatronic.

Radioodbiornik Bolero nowej generacji wyposażono w interfejs Bluetooth. Urządzenie to można obsługiwać także z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej. Gdy Octavia RS 230 jest wyposażona w skrzynię biegów DSG, przy kierownicy znajdują się dodatkowo łopatki do zmiany biegów.

Samochód jest oferowany w czterech kolorach: czerwonym Corrida, białym Moon, czarnym Magic oraz szarym Steel, a na pokrywie bagażnika umieszczono uzupełnione w stosunku do zwykłej wersji RS logo z literką „v”.