SUZUKI: NOWY MOTOCYKL RM-Z450 2015 – PROFESJOINALNY

img20140531_145612

Suzuki Motor Corporation prezentuje nowe wcielenie modelu RM-Z450 na sezon 2015. Motocykl został poddany znacznym zmianom, wywodząc się bezpośrednio od maszyn, których dosiadają profesjonalni zawodnicy w cyklach World MXGP, AMA Supercross i AMA Motocross.

Po kilku latach wprowadzania regularnych zmian i modyfikacji najnowsze wcielenie RM otrzymało wiele nowoczesnych rozwiązań przetestowanych w mistrzostwach świata przez zawodników zespołów fabrycznych Rockstar Energy i Yoshimura Suzuki Factory Racing.


Zobacz także:
MOTOCYKLE


4-suwowy silnik o pojemności 450 cm3 z wtryskiem paliwa, który posłużył do napędu Suzuki RM-Z450 2015, odznacza się wysokim momentem obrotowym i dużą mocą. Wprowadzone modyfikacje przekładają się na łatwiejszy rozruch silnika, bardziej liniowe nabieranie prędkości podczas ruszania z miejsca, a także płynniejsze oddawanie mocy i momentu obrotowego. Dzięki temu motocykl daje większą radość z jazdy i większe szanse na zwycięstwo podczas zmagań na torze.

Poprzez przeprojektowanie w nowym RM-Z450 kilku kluczowych podzespołów, Suzuki stworzyło maszynę, która pozwala zaoszczędzić cenne sekundy podczas rozruchu silnika. Zmodernizowano również system dekompresji motoru, stosując elementy mechaniczne, które inicjują bardziej precyzyjne i efektywne działanie systemu. Ponadto, inżynierowie przeprojektowali wałek rozrządu zaworów wydechowych, co przyczyniło się do zwiększenia wydajności układu.

Wprowadzenie kilku kluczowych modyfikacji w konstrukcji ramyvwyznacza standardy także w kwestii prowadzenia. W połączeniu z nowym widelcem SFF-Air, zmodernizowana rama zapewnia wyższy komfort jazdy na wymagającym torze, a jednocześnie dba o zachowanie pełnej elastyczności i precyzji podczas pokonywania zakrętów.

Najbardziej oczekiwaną funkcją zainstalowaną w najnowszym RM-Z450 jest asystent kontroli startu S-HAC (Suzuki Holeshot Assist Control). Wśród licznych nowości znalazł się również nowy widelec Showa SFF-AIR.

Asystent kontroli startu

Opracowany przez Suzuki asystent kontroli startu Suzuki Holeshot Assist Control oferuje dwa tryby pracy, które pozwalają wystartować z maksymalną wydajnością. Tryb A-Mode sprawdza się na ubitych i mokrych nawierzchniach, redukując poślizg koła i zapewniając płynne przyspieszenie, poprzez odpowiednie sterowanie zapłonem.

Jeśli nawierzchnia oferuje przyczepność pozwalającą na bardziej agresywny start, należy wybrać tryb B-Mode, w którym system synchronizuje zapłon pod kątem szybszych reakcji przepustnicy.

Nowością w modelu 2015 jest również zaawansowany widelec Showa SFF-AIR (Separate Function front Fork-AIR). Najnowsze rozwiązanie nie wymaga kupowania regulowanych sprężyn i dostosowywania ich charakterystyki do wagi lub umiejętności motocyklisty.

Teraz widelec można odpowiednio dostosować za pośrednictwem pompy, a wyeliminowanie najcięższego elementu – sprężyny śrubowej – pozwoliło zaoszczędzić 1 100 gramów.